هواوی سنترال: نصب پلتفرم HarmonyOS 2.0 روی 18 میلیون دستگاه

نمایش خبر

تاریخ : 1400/4/11        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : چندی پیش شرکت هواوی نسخه دوم پلتفرم هارمونی را برای طیف متنوعی از دیوایس‌های همراه این شرکت به نمایش گذاشت. این پلتفرم نرم‌افزاری که با ساختاری متفاوت اما با نامی مشترک برای ساعت‌های هوشمند و حتی دیوایس‌های اینترنت اشیاء نیز ارائه می‌شود تلاشی برای خارج شدن از سیطره گوگل و ساخت اکوسیستمی با ساختاری یکپارچه در بین محصولات متنوع هواوی است. این پلتفرم چندی پیش به 10 میلیون کاربر فعال دست پیدا کرد و حالا طبق خبر منتشر شده از سوی پایگاه Huawei Central تعداد نصب‌ و به‌روزرسانی‌های این پلتفرم از رقم 18 میلیون نیز فراتر رفته است.

هواوی در روز دوم ژوئن گذشته و در مراسم رونمایی از HarmonyOS 2.0 با ترسیم نقشه راه پیش رو از قصد خود برای نصب این پلتفرم روی بیش از 100 میلیون دستگاه موبایلی از جمله برخی از قدیمی‌ترین گوشی‌های هواوی با قدمت 5 ساله خبر داد. تقریبا همزمان با رونمایی، هواوی از به‌کارگیری تسترهای مختلف برای آزمایش نسخه بتای HarmonyOS 2.0 سخن گفت و در کنار آن فرایند تست داخلی این رابط کاربری را برای 28 دستگاه دیگر نیز آغاز کرد. به‌لطف این موارد دقیقا یک هفته پس از رونمایی نسخه دوم هارمونی، تعداد نصب آن (در کشور چین) از 10 میلیون فراتر رفت و حالا به‌گفته پایگاه هواوی سنترال مطابق گزارشی از «یک شرکت تحقیقاتی چینی» تعداد کاربرانی که دستگاه خود را به HarmonyOS 2.0 ارتقاء داده‌اند در حد فاصل 2 تا 15 ژوئن از 18 میلیون نیز فراتر رفته است. این تعداد شامل کاربرانی‌ست که این پلتفرم را از طریق آپدیت هر دو برنامه بتای پابلیک و بسته دریافت کرده‌‌اند.

هواوی سنترال تعداد متناظر با ورژن پابلیک بتا در عدد 18 میلیونی مذکور را 15.5 میلیون و ورژن بتای داخلی را 2.8 میلیون اعلام کرده است. کاربران هواوی که HarmonyOS 2.0 را دریافت کرده‌اند 7.75 درصد از اولین دسته بتاتسترها بوده که از میان آن‌ها نرخ به‌روزرسانی ورژن پابلیک بتا 17.61 درصد و نسخه داخلی بتا 1.91 درصد است.

هواوی سنترال در ادامه گزارش خود از عملکرد مطلوبی اولین دسته از دستگاه‌های دریافت‌کننده به‌روزرسانی پابلیک بتا یعنی هواوی میت 40 پرو و هواوی میت X2 خبر داده و از میان این دو نیز گوشی تاشوی Mate X2 با ثبت به‌روزرسانی 32.82 درصدی بالاتر از Mate 40 Pro با میزان 30 درصدی قرار گرفته است.

HarmonyOS 2.0 با وجود آن‌که در حال حاضر از بازارهای جهانی غایب بوده و تنها در چین عرضه شده است اما، همچنان از آمار نصب و به‌روزرسانی نسبتا گسترده‌ای برخوردار بوده و همین موضوع نوید آینده روشن و امیدوارکننده‌ای را به کاربران این برند می‌دهد.

منبع : HuaweiCentral


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا