10 میلیون کاربر فعال برای HarmonyOS 2.0 – آغازی امیدوارکننده برای هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی چندی پیش در روز دوم زوئن 2021 از پلتفرم نرم‌افزاری جدید خود موسوم به HarmonyOS 2.0 رونمایی کرد که در اختیار گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، اسمارت‌واچ‌ها و ابزارهای اینترنت اشیاء این برند قرار خواهد گرفت. این پلتفرم که در نسخه مربوط به گوشی‌ها هوشمند و تبلت‌ها براساس نسخه متن باز اندروید شکل گرفته حالا طبق اعلان این شرکت در این زمان کوتاه به 10 میلیون کاربر فعال (ظاهرا در چین) دست پیدا کرده است. هواوی این موضوع را با یک کیک جالب به نمایش گذاشته که در آن دیوایس‌های مختلف دریافت‌کننده این پلتفرم‌ از گوشی و ساعت تا تلویزیون نقش بسته‌اند.

سیستم‌عامل هارمونی با وجود نام مشترک آن برای دستگاه‌های مختلف، در حقیقت یک سیستم‌عامل یکسان برای همه دیوایس‌ها نبوده و نسخه ارائه شده برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها طبیعتا با سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند و دیوایس‌های اینترنت اشیاء متفاوت است. یکسان بودن این نام‌گذاری اما از چتر نرم‌افزاری به هم پیوسته هواوی برای زیر پوشش قرار دادن سخت‌افزارهای گوناگون این شرکت خبر می‌دهد و به‌نوعی می‌توان آن را عاملی برای همکاری گسترده این دیوایس‌های با یکدیگر تلقی کرد.

این رابط کاربری از روز رونمایی برای طیف وسیعی از دستگاه‌های هواوی که تعداد آن‌ها به 100 عنوان می‌رسد در دسترس قرار گرفته که در لیست گوشی‌های هوشمند آن باید به خانواده میت 40 (شامل میت 40، میت 40E، میت 40 پرو،‌ میت 40 پرو پلاس و Mate 40 RS Porsche Design)، خانواده میت 30 (شامل میت 30، میت 30 پرو، میت 30 پرو 5G، میت 30E پرو 5G و Mate 30 RS Porsche Design)، سری P40 (شامل مدل‌های P40 Pro، P40 و +P40 Pro)، تبلت‌های MatePad Pro و سری‌های نوا 6، نوا 7 و نوا 8 اشاره کرد. از این بین سری میت 40 همراه با P40، میت 30 و تبلت‌های MatePad Pro این آپدیت را اینک در چین دریافت کرده‌اند اما سری P30 همراه با آنر 30 و V30 نسخه‌های بتا را در ماه جولای دریافت خواهند کرد.

Yu Chengdong مدیرعامل کسب و کار کاربران شرکت هواوی

با وجودی‌که نصب 10 میلیونی HarmonyOS 2.0 در چین دستاوردی مهمی برای هواوی به حساب می‌آیند اما از آن مهم‌تر چگونگی عملکرد این پلتفرم نرم‌افزاری در خارج از کشور زادگاه خود خواهد بود جایی‌‌که در نبود سرویس‌های گوگل احتمالا شرایط متفاوتی از چین رقم خواهد خورد؛ یو چنگ‌دونگ (Yu Chengdong) مدیرعامل کسب و کار کاربران شرکت هواوی البته به این شرایط کاملا امیدوار بوده و از پیش‌بینی خود برای دستیابی به 360 میلیون کاربر فعال پلتفرم هارمونی تا پایان سال جاری میلادی سخن می‌گوید. دیگر مسئله مهم در این میان به تشویق خیل عظیم برنامه‌‌نویسان جهت ارائه نسخه‌های منطبق با این پلتفرم تعلق دارد که در صورت موفقیت در این زمینه می‌توان به آینده روشن هارمونی در طی سال‌های آینده امید بست. چنگ‌دونگ در این زمینه نیز نسبت به پیوستن 1.2 میلیون توسعه‌دهنده نرم‌افزاری به پلتفرم هارمونی ابزار امیدواری کرده است.

در خبر دیگری در رابطه با HarmonyOS 2.0 اطلاعات جدیدی در مورد فرایند نصب این پلتفرم از سوی یکی از نماینده‌های رسانه‌ای هواوی منتشر شده که در آن به حفظ شدن کلیه اطلاعات کاربران از بازی‌ها و عکس‌ها گرفته تا اپلیکیشن‌ها پس از فرایند نصب اشاره شده است. این خبر در زمینه اپلیکیشن‌ها البته طبیعتا تنها در مورد بازار چین که از مدت‌ها پیش سرویس‌های گوگل جایی در آن ندارد صادق است و کاربرانی که در خارج از چین از گوشی‌های قدیمی‌تر هواوی مجهز به سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنند پس از این آپدیت احتمالا برخی از برنامه‌های غیر منطبق و نیازمند به سرویس‌های گوگل را از دست خواهند داد.

دیگر خبر جدید در این رابطه به ادامه آپدیت و پشتیبانی گوشی‌های ساخت آنر که قبل از جدایی این شرکت از هواوی تولید شده‌اند تعلق دارد که در آینده امکان آپدیت به پلتفرم هارمونی را نیز خواهند داشت.

منبع : Mydrivers


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا