134 هزار اپلیکیشن فعال در HarmonyOS و 4 میلیون توسعه‌دهنده ثبت‌شده - افق‌های روشن پیش روی هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : سیستم‌عامل هارمونی HarmonyOS ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : بر اساس خبری که در روز پنج‌شنبه 10 ژوئن 2021 (20 خرداد 1400) منتشر شد، رقابت‌های موسوم بهApps Up شرکت هواوی به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است. هدف از این طرح رقابتی که در واقع نامی برای Huawei HMS Global Application Innovation Competition 2021 است، تشویق توسعه‌دهندگان در سراسر جهان برای جای دادن قابلیت‌های Huawei HMS Core در اپلیکیشن‌ها به منظور تولید و توسعه اپ‌های نوآورانه عنوان شده است. مطابق آخرین آمارها تا پایان ماه می 2021، شمار توسعه‌دهندگان ثبت‌شده پلتفرم HarmonyOS هواوی از مرز 4 میلیون فراتر رفته و برنامه‌هایی که با HMS Core یکپارچه شده‌اند نیز به 134 هزار مورد رسیده است.

هواوی رقابت‌های Apps Up را به طور همزمان در پنج منطقه مهم جهان، یعنی چین، اروپا، آمریکای لاتین، آسیا/اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا راه‌اندازی خواهد کرد و جوایز گوناگونی، از جمله جایزه‌ای ویژه به مبلغ 1 میلیون دلار برای حاضران در این رقابت معین ساخته است. غول چینی نه تنها مشوقهای دیگری همچون منابعِ پشتیبانی را به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد کرد، بلکه مشوق‌هایی انحصاری در زمینه قابلیت‌های پرداخت با استفاده از HMS Core را نیز برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است.

هواوی در این مراسم همچنین از HMS Core 6.0 نیز رونمایی و در خصوص نقش خاص Huawei Cloud و سرویس پایانه ابری این شرکت موسوم به Cloud-Cloud Synergy برای سهولت عملکرد توسعه‌دهندگان اطلاعاتی را منتشر کرده است. ابرشرکت چینی امیدوار است که با کمک Huawei HMS Global Application Innovation Competition توان نوآورانه توسعه‌دهندگان اپ در سراسر جهان را برانگیزد و تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها و خدمات هوشمندانه و ابتکاری را برای سناریوهای گوناگون ارائه کند و از این طریق، به غنی‌تر ساختن اکوسیستم HMS ادامه دهد.

هواوی مدعی است که HarmonyOS در حال حاضر سومین اکوسیستم بزرگ موبایل در جهان به شمار می‌رود و ده‌ها هزار برنامه کاربردی توسط بیش از 10 میلیون کاربر آن قابل استفاده است. این ادعا البته بر اساس نحوه شمارش و طبقه‌بندی اکوسیستم‌های موبایل قابل پذیرش یا رد است. همچنین HMS Core بیش از 60 قابلیت مختلف در کنار پنج سرویس اصلی نقشه، جست‌وجو، پرداخت، مرورگر و تبلیغات را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد؛ امری که به برنامه‌سازان کمک خواهد کرد با افزایش جذب کاربران، کسب‌وکار خود را بیش از پیش گسترش دهند. گفتنی است که دستگاه‌های واجد شرایطی که به HarmonyOS 2.0 مهاجرت می‌کنند، برنامه‌ها و داده‌ها خود را حفظ خواهند کرد (البته به استثنای برنامه‌هایی که به خدمات Google Play متکی هستند). هواوی با سازگار ساختن این پلتفرم با اپلیکیشن‌های موجود، به دنبال جایگزین ساختن HarmonyOS برای اجرای اپلیکیشن‌هایی است که برای کار با سیستم‌عامل اندروید طراحی شده‌اند.

به گفته خانم چن لیفانگ (Chen Lifang)، یکی از مدیران ارشد هواوی «ما به سمت دنیای هوش دیجیتال حرکت می‌کنیم. در واقع، ما در حال زندگی در دورانی آکنده از اپلیکیشن‌ها هستیم؛ اپ‌هایی که کار و زندگی ما را راحت‌تر از پیش ساخته‌اند. این مسأله از تلاش و مشارکت هزاران توسعه‌دهنده قابل تفکیک نیست.» او برای توضیح رابطه نزدیک میان اکوسیستم HMS و توسعه‌دهندگان از استعاره‌های «درخت» و «ریشه» استفاده می‌کند و می‌افزاید: «درخت برفراشته باید ریشه‌های [قوی] داشته باشد. روند گسترش و تعمیق اکوسیستم HMS نه تنها نتیجه تکامل و توانمندی فناورانه است، بلکه به طور مستقیم از همکاری نزدیک هواوی و بسیاری از توسعهدهندگان حاصل آمده است. به باور من رفته‌رفته افراد بیشتر و بیشتری از طریق پلتفرم HMS گرد هم خواهند آمد.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا