معرفی Meizu Watch – نخستین ساعت هوشمند میزو

نمایش خبر

تاریخ : 1400/3/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، اسنپ‌دراگون ویر 4100 Snapdragon Wear 4100 ، میزو Meizu
واحد خبر mobile.ir : در سال 2016، کمپانی چینی میزو از یک ساعت هیبریدی به نام Meizu Mix پرده برداشت. این محصول فاقد نمایشگر بود و مثل ساعت‌های مچی معمولی، یک صفحه آنالوگ با عقربه‌های فیزیکی داشت. البته وجود برخی ویژگی‌های هوشمند – از جمله هشدار لرزشی، LED نوتیفیکیشن و اتصال به گوشی از طریق بلوتوث – این ساعت را از ساعت‌های آنالوگ متمایز می‌کرد. حال، پس از یک وقفه طولانی، میزو روز دوشنبه 31 می 2021 (10 خرداد 1400) نخستین ساعت هوشمند خود (به معنی واقعی کلمه) را رونمایی کرد. این دیوایس در کمال سادگی Meizu Watch نام گرفته و با توجه به برخورداری از e-SIM به‌راحتی امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک را بدون نیاز به گوشی فراهم می‌کند.

Meizu Watch در اندازه‌های 12.97×38.4×46 طراحی شده و همراه با بند 69 گرم وزن دارد. جنس شاسی مستطیل‌شکل آن، آلیاژی از آلومینیوم سری 6 بوده و کف ساعت سرامیکی است. مثل عمده اسمارت‌واچ‌ها یک دکمه فیزیکی در سمت راست بدنه به چشم می‌خورد که کارکردهای متنوعی دارد. به گفته شرکت سازنده، بندهای این ساعت از نوعی لاستیک، موسوم به "لاستیک فلوئورو" (fluoro-rubber) تشکیل شده است. ساعت جدید میزو در دو رنگ مشکی و نعنایی وارد بازار می‌شود.

نمایشگر AMOLED این ساعت قطری برابر با 1.78 اینچ داشته و رزولوشن نسبتا بالای آن (368×448 پیکسل) تراکم نمایشگر را به 326 پیکسل در اینچ می‌رساند. از دیگر مشخصات این ساعت می‌توان به نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 500 نیتی اشاره کرد. گفتنی‌ست، این نمایشگر با پوششی از شیشه 2.5 بعدی و مقاوم گوریلا گلس (ورژن نامعلوم) محافظت می‌شود.

مغز متفکر Mezu Watch تراشه 12 نانومتری Snapdragon Wear 4100 است. این چیپ‌ست مشتمل بر 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 504 است. وجود 1 گیگابایت RAM و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، از نکات برجسته ساعت جدید میزو محسوب می‌شود. شرکت سازنده، سیستم‌عامل این ساعت را Flyme for Watch نامیده که در حقیقت پوسته‌ای بر مبنای پلتفرم Wear OS است. از امکانات جالب این پوسته می‌توان به One Mind for Watch اشاره کرد. این قابلیت با ارائه بهینه‌سازی‌های فراوان سیستمی، تجربه‌ای شبیه به کار با گوشی هوشمند را برای کاربر تداعی می‌کند.

از لحاظ ارتباطات نیز، Meizu Watch با دست پر به میدان آمده و همان طور که گفته شد، با توجه به برخورداری از e-SIM (در شبکه LTE) امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و حتی استریم موسیقی بدون نیاز به همراه داشتن گوشی هوشمند، فراهم شده است. دیگر گزینه‌های ارتباطی این ساعت، عبارتند از وای-فای 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث 4.2. وجود NFC نیز امکان پرداخت با ساعت از طریق سامانه Meizu Pay را امکان‌پذیر می‌کند. ناگفته نماند، دستیار هوشمند Aicy در ساعت جدید میزو فعال است.

یک باتری به ظرفیت 420 میلی‌آمپر ساعت برای Meizu Watch در نظر گرفته شده که طبق ادعای شرکت سازنده، با یک بار شارژ (و البته مصرف متعارف) به‌راحتی تا 36 ساعت دوام خواهد داشت. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع – موسوم به mCharge for Watch – بهره برده و ظرف 45 دقیقه می‌توان آن را فول-شارژ کرد. البته چنان‌چه کاربر زمان کافی برای شارژ کامل باتری نداشته باشد، در عرض تنها 15 دقیقه می‌تواند ذخیره باتری را از 0 به 35 درصد برساند که به گفته میزو به راحتی تا پایان روز جوابگوی کاربر خواهد بود. در اینجا خبری از شارژ بی‌سیم نبوده و ساعت جدید میزو با استفاده از یک پایه شارژ جداشدنی و از طریق پوگوپین‌های مغناطیسی شارژ می‌شود.

مثل همه ساعت‌های هوشمند، در اینجا نیز امکانات ورزشی و تناسب اندام جزو لاینفک این ساعت است که از جمله آنها می‌توان اندازه‌گیری ضربان قلب (از طریق سنسور اپتیکال)، اندازه‌گیری فشار و مانیتور کردن سطح اکسیژن خون را نام برد. ردیابی خواب، ردیابی استرس، محاسبه مدت زمان بی‌تحرکی (و اعلام هشدار به کاربر) و همچنین ارائه تمرینات تنفسی را نیز به این لیست اضافه کنید. Meizu Watch از 13 نوع فعالیت ورزشی مختلف – از جمله دو در فضای سرپوشیده و محیط باز، پیاده‌روی، اسکی‌واره، دوچرخه‌سواری در فضای سرپوشیده و محیط باز، تنیس، تنیس روی میز، بدمینتون، بولینگ، ماشین پاروزنی، کوهنوردی، طناب‌زنی و ورزش به سبک آزاد – پشتیبانی می‌کند. جای تعجب دارد که در لیست مشخصات ساعت به مقاومت آن در برابر آب اشاره شده، اما شنا جزو فعالیت‌های ورزشی پشتیبانی شده در این ساعت، ذکر نشده است.

فروش ساعت هوشمند Meizu Watch از 1 ژوئن (11 خرداد) در چین آغاز شده است. این ساعت 1,499 یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 235 دلار آمریکا.

منبع : Meizu


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا