معرفی nova 8 SE – میان‌رده جدید هواوی با ظاهر آیفون 12

نمایش خبر

تاریخ : 1399/8/19        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 720 Dimensity 720 ، دایمنسیتی 800 یو Dimensity 800U ، Huawei nova 8 SE ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی اواخر آوریل سال جاری میلادی در یک رویداد آنلاین، گوشی‌های سری nova 7 را معرفی کرد که nova 7 SE یکی از اعضای این خانواده به شمار می‌رفت. حال بیش از 6 ماه از عرضه سری nova 7 گذشته و در حالی که هنوز nova 8 معرفی نشده، کمپانی هواوی بی‌مقدمه به سراغ نسخه SE آن رفته است. این شرکت چینی در روز جمعه 6 نوامبر 2020 (16 آبان 1399) از اسمارت‌فون جدید nova 8 SE پرده‌برداری کرد. طراحی زیبا، نمایشگر OLED، چهار دوربین در پشت و شارژ سریع 66 واتی، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های میان‌رده جدید هواوی به شمار می‌روند. این گوشی از لحاظ پردازنده در دو مدل استاندارد و پیشرفته به تولید رسیده و هر دو مدل از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برند.

اسمارت‌فون nova 8 SE طول و عرضی معادل 74.8×161.6 میلی‌متر داشته و با ضخامت 7.46 میلی‌متری و وزنی برابر با 178 گرم، جزو دیوایس‌های نازک و سبک بازار قرار می‌گیرد. فریم ظاهرا فلزی تخت و ماژول دوربین که شکلی بین مربع و دایره دارد، ناخودآگاه بیننده را به یاد طراحی آیفون 12 می‌اندازد. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و نقره‌ای به تولید می‌رسد.

وجود نمایشگر OLED در گوشی‌های میان‌رده، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود و nova 8 SE از این امتیاز برخوردار است. این نمایشگر 6.53 اینچی رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته و حسگر اثر انگشت نیز زیر لایه آن تعبیه شده است. پشتیبانی 100 درصدی از پهنه رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از HDR10 از دیگر امکانات این نمایشگر بر شمرده شده است. ناگفته نماند، داشتن تأییدیه از TÜV Rheinland، در کنار قابلیت‌هایی مثل حالت تاریک، حالت مطالعه (E-book) و فناوری کاهش نور صفحه DC dimming از جمله مواردی‌ست که از وارد شدن آسیب و فشار زیاد به چشمان کاربر می‌کاهد.

همان طور که در مقدمه هم گفته شد، nova 8 SE از لحاظ پردازشی در دو مدل پیشرفته و استاندارد به تولید می‌رسد که البته در هر دو مدل، پردازنده‌های مدیاتک به کار گرفته شده‌اند. در مدل پیشرفته از چیپ‌ست 7 نانومتری Dimensity 800U استفاده شده که از 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است. اما هواوی در نسخه استاندارد این گوشی، از تراشه‌ ضعیف‌تر Dimensity 720 بهره گرفته است. این تراشه نیز با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و مشتمل بر 2 هسته Cortex-A76 و 6 هسته Cortex-A55 است که فرکانس هر 8 هسته حداکثر به 2 گیگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی هر دو تراشه نیز Mali-G57 سه هسته‌ای است.

وجود 8 گیگابایت حافظه RAM در این گوشی، از عملکرد روان و توانایی جابه‌جایی سریع بین اپلیکیشن‌های متعدد خبر می‌دهد. 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز به این گوشی اختصاص داده شده است. شرکت سازنده درباره پشتیبانی گوشی از کارت حافظه، چیزی نگفته، اما به نظر می‌رسد امکان ارتقاء حافظه داخلی وجود ندارد.

ماژول دوربین پشت دستگاه – که به ماژول دوربین آیفون 12 بی‌شباهت نیست – 4 دوربین را در خود جای داده است. عضو اصلی این مجموعه، یک دوربین 64 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.9 است. دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی – با گشودگی f/2.4 و میدان دید 120 درجه – در برداشت عکس‌های زاویه‌باز به کمک دوربین اصلی می‌آید و دوربین‌های عمق و ماکرو (هر کدام به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز این مجموعه را کامل می‌کنند.

دوربین اصلی از فوکوس خودکار و توانایی زوم دیجیتال تا 10 برابر برخوردار است. حالت شب، حالت پرتره (با زیباسازی پوست)، حالت عکاسی حرفه‌ای، برداشت پانوراما، HDR، عکاسی زمان‌گریز (تایم-لپس)، عکاسی با کنترل صوتی و تشخیص لبخند از جمله امکانات دوربین این گوشی در حیطه عکاسی به شمار می‌روند. کاربر این گوشی می‌تواند با دوربین اصلی با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. ناگفته نماند، درون ناچ قطره آب بالای نمایشگر، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.0) نیز کار گذاشته شده است.

برای گوشی nova 8 SE یک باتری به ظرفیت 3,800 میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده که در مقایسه با دیگر همرده‌های nova 8 SE، پایین‌تر از سطح نرمال به نظر می‌رسد. این اختلاف زمانی معنادارتر می‌شود که بدانیم در برخی از گوشی‌های رده‌پایین (مثل Redmi 9A و Redmi 9C) هم از باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است. البته شاید با شنیدن قابلیت‌های دیگر باتری، ظرفیت نسبتا پایین آن را فراموش کنید. باتری nova 8 SE از فناوری شارژ سریع 66 واتی – موسوم به Super Fast Charge – بهره می‌برد. طبق ادعای شرکت سازنده، تنها در عرض 15 دقیقه، می‌توان ظرفیت باتری را از 0 به 60 درصد رساند. شارژ کامل باتری نیز 35 دقیقه طول می‌کشد.

هواوی در معرفی nova 8 SE، به وجود یک سیستم خنک‌کننده کارآمد اشاره می‌کند. به گفته این شرکت چینی، در این سیستم خنک‌کننده – که ساختاری ساندویچی دارد – از گرافینی با رسانش گرمایی بالا استفاده شده که ظرفیت دفع حرارت آن تا 30 درصد بالاتر از گرافین‌های معمولی‌ است.

nova 8 SE یک گوشی دو سیم‌کارته مجهز به ارتباطات نسل پنجم است. در مدل پیشرفته این گوشی، هر دو اسلات سیم‌کارت از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کنند، اما در مدل استاندارد، تنها اسلات اول از نوع 5G بوده و سیم‌کارتی که در اسلات دوم قرار می‌گیرد، می‌تواند حداکثر در شبکه 4G فعال باشد. از دیگر گزینه‌های ارتباطی nova 8 SE می‌توان به وای-فای 2 باندی، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری BeiDo ،Galileo ،GLONASS ،GPS و QZSS اشاره کرد. گفتنی‌ست، سیستم‌عامل این گوشی اندروید 10 و رابط کاربری آن EMUI 10.1 است.

گوشی هوشمند هواوی nova 8 SE رسما از 11 نوامبر (21 آبان) وارد بازار چین می‌شود. نسخه استاندارد این محصول 2,599 یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 390 دلار آمریکا. نسخه پیشرفته گوشی را می‌توان با صرف هزینه‌ای معادل 2,699 یوان (410 دلار) خریداری کرد. درباره احتمال ورود این گوشی به بازارهای خارج از چین، هنوز چیزی گفته نشده است.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا