معرفی Vivo Watch با صفحه‌نمایش AMOLED و حسگر سنجش اکسیژن خون

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/3        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Vivo Watch ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : شرکت ویوو در روز سه‌شنبه 22 سپتامبر 2020 (1 مهر 1399) از اولین ساعت هوشمند خود با نام Vivo Watch پرده‌برداری کرد؛ این البته سومین ساعت هوشمند مجموعه BBK بعد از Oppo Watch و Realme Watch محسوب شده اما می‌توان از آن به‌عنوان تجربه‌ای خاص و اندکی متفاوت یاد نمود. ویوو واچ از صفحه‌نمایش دایره‌ای بهره می‌برد و از شباهت نزدیک آن با ساعت‌های سامسونگ به‌خصوص Galaxy Watch3 نمی‌توان به‌سادگی گذشت. این شباهت به‌جز شکل ظاهری به ابعاد صفحه‌نمایش نیز ادامه پیدا کرده و هر دو نسخه کوچک و بزرگ دستگاه به همتایان سامسونگی خود نزدیکند. Vivo Watch از یک سیستم‌عامل اختصاصی بهره می‌برد و دوام باتری بالایی را ارائه می‌کند.

ویوو واچ در دو سایز مختلف 42 و 46 میلی‌متری ارائه شده که به‌ترتیب به صفحه‌نمایش‌های 1.19 و 1.39 اینچی منجر می‌شود برای مقایسه در گلکسی واچ3 از قطر بدنه‌های 41 و 45 میلی‌متری استفاده شده بود که با وجود کوچک‌تر بودن در مقایسه با ساعت ویوو، با کاهش حاشیه‌های پیرامونی، صفحه‌نمایش‌های 1.2 و 1.4 اینچی را در خود جای داده‌اند. ضخامت نسخه 42 میلی‌متری این ساعت، 9.7 میلی‌‌متر بوده و 35.6 گرم وزن دارد و این در حالی‌ست که ورژن بزرگ‌تر 46 میلی‌متری از وزن 46.8 گرمی بهره می‌برد.

جنس بدنه این ساعت در هر دو ورژن از فولاد ضد زنگ موسوم به 316L‌ ساخته شده و قاب پیرامونی صفحه‌نمایش نیز ظاهرا سرامیکی‌ست. در حالی‌که مدل کوچک‌تر با بدنه‌ای مات به رنگ خاکستری یا قهوه‌ای ارائه شده،‌ در ورژن 46 میلی‌متری با ظاهر فلز برس خورده در دو رنگ نقره‌ای یا مشکی روبرو می‌شویم. این ساعت در مقابل فشار 50 اتمسفر مقاوم بوده و بدین‌ترتیب می‌توان از آن در آب با عمق 50 متر به‌راحتی استفاده کرد.

یک تفاوت ظاهری بزرگی مابین نسخه کوچک‌تر یا بزرگ‌تر این گوشی به دکمه‌های جانبی آن تعلق دارد که در ورژن 42 میلی‌متری شامل دو دکمه برجسته به موازات ساعت 2 و 4 می‌شود اما در نسخه 46 میلی‌متری سه دکمه تخت با برآمدگی کمتر در آن حضور دارد.

فناوری ساخت صفحه‌نمایش در هر دو ساعت از نوع AMOLED بوده و در حالی‌که در ورژن بزرگ‌تر به وضوح 454×454 پیکسل بر می‌خوریم این رقم در نسخه کوچک‌تر به 390×390 پیکسل می‌رسد. بدین‌ترتیب تراکم هر دو پنل در حد 326ppi حفظ می‌شود که برای یک ساعت هوشمند رقم کاملا مناسبی‌ست.

در بخش پردازشی این ساعت از دو چیپ‌ست متفاوت به منظور کاهش مصرف انرژی بهره گرفته شده؛ جایی‌که پردازنده اصلی با نام ST برای حالت معمول و استفاده عادی از دستگاه در نظر گرفته شده و دیگری با نام Apollo در شرایطی که نیاز به حسگرها و بخش‌های هوشمندانه دستگاه نیست وارد کار خواهد شد. این ترکیب را پیش از این در Oppo Watch نیز دیده بودیم. هر دو مدل ویوو واچ از حافظه داخلی 2 گیگابایتی برخوردارند که نسبت به حریف سامسونگ به یک‌چهارم کاهش پیدا کرده است.

ظرفیت باتری نسخه کوچک‌تر این ساعت 226mAh اعلام شده اما در ورژن بزرگ‌تر با باتری کاملا بزرگ‌تری با ظرفیت 478mAh روبرو می‌شویم این دو باتری به گفته ویوو به ترتیب 9 و 18 روز در یک سناریوی عادی استفاده، دوام خواهند داشت و شارژ کامل آن‌ها نیز کمتر از 2 ساعت به‌طور می‌انجامد. برای مقایسه، بهتر است بدانید که سامسونگ در دو نسخه کوچک و بزرگ گلکسی واچ3 از دو باتری به‌ترتیب با ظرفیت‌های 247 و 340 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که در نسخه کوچک‌تر ظرفیت بیشتری دارد اما در ورژن بزرگ‌تر حجم بسیار کمتری را ارائه می‌کند.

مثل دیگر ساعت‌های هوشمند در این‌جا نیز با مجموعه‌ای از حسگرها و امکانات نرم‌افزاری مختلف برای دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی کاربران روبرو می‌شویم که لیست بلندبالایی از ورزش‌های مختلف در سطوح گوناگون را در در می‌گیرد و سنسور سنجش ضربان قلب، قابلیت دنبال کردن وضعیت خواب، سطح استرس و حسگر تشخیص اکسیژن خون نیز در این لیست جای دارند که این آخری البته مدت‌هاست در تولیدات شرکت‌های مختلف حضور دارد اما به‌کارگیری آن در اپل واچ سری 6 در روزهای اخیر، خبرساز شده است.

از دیگر امکانات این ساعت باید به مسیریاب ماهواره‌ای و اتصال NFC اشاره کرد و بلوتوث نیز طبیعتا در لیست امکانات این مدل جای می‌گیرد. Vivo Watch از روز 28 سپتامبر (7 مهر 1399) با قیمت 1,299 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 190 دلار آمریکا) برای هر دو ورژن 42 و 46 میلی‌متری به بازار چین عرضه شده و هنوز اطلاعی در مورد امکان و چگونگی ارائه آن در دیگر بازارها منتشر نشده است.

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا