معرفی Watch GT 2 – جدیدترین ساعت هوشمند هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Huawei Watch GT 2 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی هواوی، طی رویدادی که در روز پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2019 (28 شهریور 1398) در مونیخ آلمان برگزار شد، ضمن رونمایی از اسمارت‌فون‌های Mate 30 و Mate 30 Pro، از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Huawei Watch GT 2 نیز پرده برداشت. برخلاف عمده ساعت‌های هوشمند بازار که به پلتفرم Wear OS گوگل مجهزند، Watch GT 2 (مثل مدل قبلی این ساعت) از سیستم‌عامل LiteOS استفاده می‌کند. با توجه به اینکه چیپ‌ست مورد استفاده – یعنی Kirin A1 – هم ساخت خود هواوی است، می‌توان گفت هواوی در ساخت محصولات خود، مسیر مستقل شدن را در پیش گرفته است. ساعت جدید هواوی در دو مدل 46 میلی‌متری و 42 میلی‌متری به تولید می‌رسد.

مدل بزرگ‌تر Watch GT 2 (که مدل 46 میلی‌متری نام گرفته)، صفحه‌ای گرد به قطر 45.9 میلی‌متر و ضخامت 10.7 میلی‌متر داشته و وزن آن (بدون بند) برابر با 41 گرم عنوان شده است. بدنه ساعت ترکیبی از استیل ضد زنگ و پلاستیک بوده و در رنگ‌های استیل، مشکی و خاکستری طراحی شده است. شیشه خمیده 3 بعدی روی صفحه ساعت و کمتر شدن حاشیه‌ها (نسبت به مدل پارسال)، به زیبایی ساعت می‌افزاید. این مدل با بندهای 22 میلی‌متری عرضه می‌شود. نمایشگر مدل بزرگ‌تر 1.39 اینچی (از نوع AMOLED) بوده و رزولوشن آن 454×454 پیکسل اعلام شده است.

اما بدون شک، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت، باتری قدرتمند آن است. ظرفیت باتری مدل 46 میلی‌متری، 455 میلی‌آمپر ساعت بوده و طبق ادعای هواوی، در صورت استفاده معمولی، تا 14 روز دوام خواهد داشت. البته با روشن ماندن پیوسته GPS عمر باتری به 30 ساعت کاهش می‌یابد. پخش دائم موسیقی نیز عمر باتری را به 24 ساعت می‌رساند. هواوی این ارقام را برای زمانی اعلام کرده که صفحه ساعت به طور متوسط 200 بار در طول روز روشن شود. البته حالت همیشه روشن هم برای این ساعت در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می‌توان آن را فعال کرد. 32 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی برای این مدل پیش‌بینی شده که به گفته هواوی، می‌تواند تا 500 آهنگ (با فرمت MP3) را در خود جای دهد.

در مدل کوچک‌تر Watch GT 2 – که مدل 42 میلی‌متری نامیده شده – قطر صفحه 41.8 و ضخامت بدنه 9.4 میلی‌متر اعلام شده و وزن دیوایس (بدون بند) 29 گرم است. رنگ‌بندی این مدل عبارت است از استیل، مشکی و صورتی طلایی. با توجه به کوچک‌تر بودن این مدل، قطر نمایشگر نیز به 1.2 اینچ کاهش یافته است. البته نمایشگر از همان نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن 390×390 پیکسل است. در این مدل از بندهای 20 میلی‌متری استفاده می‌شود.

ظرفیت باتری ساعت در مدل کوچک‌تر به 215 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته و به گفته شرکت سازنده در صورت استفاده معمولی، تا 7 روز جوابگو خواهد بود. حافظه داخلی با مدل 46 میلی‌متری فرقی ندارد، اما RAM آن به 16 مگابایت کاهش یافته است. شاید در نگاه اول، حافظه RAM ساعت جدید هواوی (در هر دو مدل) کم باشد، اما به گفته برخی کارشناسان، سیستم‌عامل LiteOS زیاد سنگین نبوده و نیاز چندانی به RAM بالا ندارد.

همانطور که در مقدمه گفته شد، در ساخت Watch GT 2 از چیپ‌ست Kirin A1 استفاده شده است. این ساعت مجهز به GPS بوده و با توجه به پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.1 می‌تواند با اسمارت‌فون جفت شود. ارتباطات سلولی برای Watch GT 2 در نظر گرفته نشده، اما در نسخه 46 میلی‌متری این ساعت، با توجه به وجود میکروفون و اسپیکر، امکان دریافت و پاسخ تماس‌ها از روی خود ساعت فراهم است. بدیهی‌ست که این قابلیت با اتصال بلوتوثی ساعت به گوشی فراهم شده و تنها زمانی امکان‌پذیر است که ساعت در نزدیکی گوشی کاربر قرار داشته باشد به گفته هواوی به لطف نسخه جدید بلوتوث، گوشی می‌تواند در این حالت در فاصله 150 متری ساعت قرار بگیرد که در صورت عملی شدن در دنیای واقعی رقمی بی سابقه به حساب می‌آید. (در صورت تماس مداوم، عمر باتری دستگاه به 10 ساعت کاهش می‌یابد). ناگفته نماند، Watch GT 2 با اندروید 4.4 و بالاتر و همچنین iOS 9.0 و بالاتر از آن سازگاری دارد.

ساعت هوشمند جدید هواوی، در زمینه سلامتی، ورزش و تناسب اندام، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سنسور ضربان قلب اپتیکالی که در این ساعت تعبیه شده، از طریق اپلیکیشن TruSeen (که در اینجا به نسخه 3.5 آپدیت شده) می‌تواند ضربان قلب کاربر را – حتی در زیر آب هم – مانیتور کند. مثل اپل‌واچ، اگر ضربان قلب نامنظم به مدت طولانی ادامه پیدا کند، به کاربر هشدار داده می‌شود. اپلیکیشنی به نام TruSleep 2.0 می‌تواند 6 نوع اختلال شایع خواب را شناسایی و ردیابی کرده و برای استراحت بهتر به شما راهکار پیشنهاد دهد. زمانی که کاربر خواب است، این اپلیکیشن با مانیتور ضربان قلب و آنالیز تنفس، می‌تواند به کیفیت خواب او نمره دهد. حتی میزان استرس کاربر نیز با اپلیکیشنی به نام TruRelax ردیابی می‌شود.

قابلیت ردیابی 15 نوع فعالیت ورزشی مختلف – از جمله دو، پیاده‌روی، راهپیمایی در طبیعت، دوچرخه‌سواری، کار با تجهیزات باشگاهی و ... – در این ساعت پیش‌بینی شده است. همچنین، با توجه به مقاومت Watch GT 2 در برابر فشار تا 5 اتمسفر، این ساعت می‌تواند تا 10 دقیقه در عمق 50 متری آب دوام بیاورد و لذا برای شنا کردن هم مناسب است. در زمینه اطلاعات مربوط به سلامتی و تناسب اندام، Watch GT 2 می‌تواند کمیت‌هایی مثل تعداد گام، میزان مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max) و شاخص SWOLF در شنا را اندازه‌گیری کند.

هر دو مدل Watch GT 2 از اکتبر 2019 وارد بازار اروپا می‌شوند. قیمت مدل 46 میلی‌متری این ساعت 249 یورو اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 275 دلار. مدل 42 میلی‌متری نیز 229 یورو (253 دلار) قیمت‌گذاری شده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا