معرفی AirPods Pro – هدفونی به بهای یک اسمارت‌فون

نمایش خبر

تاریخ : 1398/8/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : AirPods ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز دوشنبه 28 اکتبر 2019 (6 آبان 1398) از نسل جدید هدفون‌های بی‌سیم خود با نام AirPods Pro رونمایی کرد. برای معرفی این محصول هیچ رویدادی برگزار نشد و اپل تنها از طریق بیانیه مطبوعاتی این خبر را منتشر کرد. این هدفون قرار نیست جایگزین AirPods استاندارد شود، اما پسوند Pro نشان می‌دهد که در اینجا با ورژن پیشرفته‌تری از AirPods سر و کار داریم. حذف نویز فعال، مقاومت در برابر آب، وجود سنسورهای حساس به فشار در انتها و تطبیق‌پذیری با اندازه گوش از جمله مهم‌ترین امکانات هدفون‌های جدید اپل محسوب می‌شوند. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این هدفون آشنا می‌شویم.

AirPods Pro نخستین هدفون از نوع تو-گوشی (in-ear) شرکت اپل است که به حذف نویز فعال مجهز می‌شود. برای این منظور، دو میکروفن برای هر یک از هدفون‌ها در نظر گرفته شده (یکی داخل هدفون و دیگری بیرون آن). میکروفن بیرونی نویز محیط را تشخیص داده و با یک ضدِ صدا یا آنتی-نویز به مقابله با آن می‌پردازد. میکروفن داخلی نیز با مانیتور کردن صدای داخل هدفون، بر اساس مقدار نویزی که به داخل جریان می‌یابد، حذف نویز را برای هر گوش تنظیم می‌کند. به گفته برخی منابع، حتی سرپوش سیلیکونی هدفون نیز تا حدی در حذف نویز مؤثر است.

گفتنی‌ست، سیستم حذف نویز در AirPods Pro شباهت زیادی به سیستم مورد استفاده در هدفون‌های جدید Beats Solo Pro و همچنین هدفون WF-1000XM3 (محصول سونی) دارد، که البته در AirPods Pro به مراتب کوچک‌تر شده است. به گفته اپل، سیستم حذف نویز در AirPods Pro روی 200 عملیات در ثانیه تنظیم شده و ظاهرا کاربر در این حالت کاملا غرق در موسیقی، پادکست یا تماس خود خواهد بود.

حذف نویز فعال یکی از امتیازات بزرگ هدفون‌های جدید اپل است. اما گاهی اوقات نیاز است که بدانیم در اطرافمان چه می‌گذرد! برای این منظور اپل حالتی به اسم Transparency (شفافیت) را در نظر گرفته که با فشار دادن و نگه داشتن سنسور فشاری در قسمت پایینی AirPods Pro، فعال می‌شود. در این حالت، قابلیت حذف نویز غیرفعال شده و کاربر می‌تواند صداهای اطراف خود را بشنود. با فشار دادن و نگه داشتن مجدد سنسور فشاری، می‌توان به حالت حذف نویز بازگشت.

یکی از مشکلاتی که همیشه کاربران AirPods با آن درگیر بودند، این بود که با اندازه همه گوش‌ها هماهنگی نداشت. اما به لطف طراحی جدید هدفون‌ها در AirPods Pro، این مشکل برطرف شده است. در جعبه این محصول، برای هر کدام از هدفون‌ها سه سرپوش سیلیکونی با اندازه‌های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در نظر گرفته شده تا متناسب با اندازه گوش خود، یکی را انتخاب کنید. اگر درباره انتخاب سرپوش مناسب تردید دارید، هدفون جدید اپل یک تست صوتی به نام Ear Tip Fit Test را از شما به عمل می‌آورد. در این تست، با استفاده از میکروفن‌های داخلی، سطح صدا در داخل گوش اندازه‌گیری و با آنچه از درایور اسپیکر می‌آید مقایسه می‌شود و نهایتا مشخص می‌گردد که آیا اندازه انتخاب شده درست بوده یا خیر. علاوه ‌بر این، طبق ادعای اپل، قابلیتی موسوم به Adaptive EQ نیز به طور خودکار موسیقی را متناسب با شکل گوش کاربر تطبیق می‌دهد.

AirPods Pro با داشتن درجه حفاظت IPX4 در برابر عرق و آب مقاوم است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند با خیال راحت در هنگام دویدن یا ورزش در باشگاه از این هدفون‌ها استفاده کرده و نگران آسیب ناشی از عرق کردن نباشد. البته توجه داشته باشید که در استخر نمی‌توان از این هدفون‌ها استفاده کرد.

همان‌طور که گفته شد، در انتهای پایه‌های هدفون، سنسورهایی تعبیه شده‌اند که با فشار دادن و نگه داشتنِ آنها می‌توان بین حالت حذف نویز و Transparency جابجا شد. البته این تنها یکی از کارکردهای سنسورهاست. با یک بار فشار، می‌توان پخش موسیقی و توقف آن و یا پاسخ به تماس را انجام داد. با دو بار فشار، می‌توان به ترک موسیقی بعدی رفت. سه بار فشار نیز، شما را به ترک موسیقی قبلی می‌برد.

هدفون‌های AirPods Pro از یک درایور صوتی سفارشی به همراه یک آمپلی‌فایر با دامنه دینامیکی بالا بهره می‌برند. همان‌طور که قبلا هم گفته شد، صدا به وسیله میکروفن داخلی دائما مانیتور و تنظیم می‌شود تا طبق ادعای اپل، با بهترین کیفیت ممکن به گوش کاربر برسد. تمام این پروسه‌ها توسط یک پردازنده صوتی به نام H1 انجام می‌شود (که در نسل دوم AirPods و دیگر هدفون‌ها مثل Beats Powerbeats Pro و Beats Solo Pro هم به کار گرفته شده بود). این تراشه، میزان تأخیر (latency) در AirPods Pro را کاهش داده است. ارتباط کاربر با هدفون از طریق فرمان‌های صوتی به Siri نیز، بدون وجود H1 غیرممکن است.

AirPods Pro به همان هوشمندی AirPods قبلی طراحی شده است. با باز کردن کلاهک کیس شارژر هدفون در مجاورت یک دیوایس مجهز به iOS، می‌توان هدفون را به‌راحتی از طریق بلوتوث به دستگاه متصل کرد (AirPods Pro به بلوتوث نسخه 5 مجهز است). با درآوردن هدفون از گوش، پخش موسیقی متوقف شده و با گذاشتن مجدد آن در گوش، پخش موسیقی از سر گرفته می‌شود. مثل نسل قبلی AirPods، امکان به اشتراک گذاری صوت (Audio Sharing) با آیفون و آی‌پد برقرار است. همچنین، کاربران می‌توانند دو جفت از این هدفون (یا نسل قبلی آن) را به یک دیوایس iOS متصل و به طور همزمان به یک محتوای صوتی گوش کنند.

علی‌رغم اضافه شدن ویژگی‌ها و امکانات جدید و کوچک‌تر شدن طراحی AirPods Pro، عمر باتری آن نسبت به مدل قبلی کمتر نشده است. کاربر AirPods Pro می‌تواند تا 5 ساعت بی‌وقفه به محتوای صوتی دلخواه خود گوش کند. البته اگر حالت حذف نویز فعال باشد، این زمان به 4.5 ساعت کاهش می‌یابد. همچنین، مدت مکالمه با استفاده از این هدفون‌ها (در حالت حذف نویز) تا 3.5 ساعت برآورد شده است. به این ترتیب، عمر باتری در هدفون بی‌سیم Master & Dynamic MW07 (که به حذف نویز نیز مجهز است) به طور چشمگیری از AirPods Pro بیشتر است.

اما نکته‌ای که AirPods Pro را متمایز می‌کند، وجود کیس شارژ بی‌سیم است که با تمام پد شارژرهای Qi سازگاری دارد. این کیس، ضمن شارژ کردن این هدفون‌ها، عمر باتری را در هنگام گوش دادن به موسیقی به بیش از 24 ساعت و در هنگام مکالمه به بیش از 18 ساعت می‌رساند. با قرار دادن هدفون‌ها به مدت 5 دقیقه در کیس، می‌توان حدود یک ساعت از آنها برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمه استفاده نمود. برای شارژ کردن کیس می‌توان از پد شارژر و یا کابل Lightning استفاده کرد. مبدل Lightning به USB-C نیز در جعبه محصول موجود است.

هدفون‌های AirPods Pro با بسیاری از دیوایس‌های مختلف اپل (آیفون، آی‌پد، اپل‌واچ، مک‌بوک، اپل‌تی‌وی و ...) سازگاری دارند. البته حداقل سیستم‌عامل موردنیاز برای سازگاری هدفون‌های جدید به شرح زیر است: iOS 13.2، آی‌پد او‌اس 13.2، واچ‌او‌اس 6.1، تی‌وی اواس 13.2 و MacOS Catalina 10.15.1. هدفون‌ AirPods Pro از 30 اکتبر (8 آبان) با قیمت 249 دلار در بیش از 25 کشور دنیا (از جمله ایالات متحده) عرضه می‌شود.

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا