معرفی Y9a – میان‌رده جدید هواوی با دوربین سلفی پاپ-آپ و شارژ سریع 40 واتی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 80 Helio G80 ، Huawei Y9a ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی (برخلاف زیربرندش Honor) هیچ اسمارت‌فون جدیدی را در رویداد IFA 2020 معرفی نکرد. اما این به معنی خالی بودن دست هواوی نیست و چند محصول از این شرکت چینی، آماده عرضه به بازار هستند. یکی از آنها اسمارت‌فون Y9a است که بنرهای تبلیغاتی هواوی طی چند هفته اخیر تا حدی طراحی و مشخصات آن را فاش کرده‌ است. هواوی در روز یکشنبه 6 سپتامبر 2020 (16 شهریور 1399) رسما از Y9a پرده برداشت. گوشی Y9a طراحی و بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری خود را از اسمارت‌فون هواوی Enjoy 20 Plus – که اخیرا در چین رونمایی شد – به ارث برده است. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات گوشی جدید هواوی آشنا می‌شویم.

طول، عرض و ضخامت Y9a برابر با 8.95×76.5×163.5 میلی‌متر بوده و حدود 197 گرم وزن دارد. به گفته هواوی، قاب پشتی این گوشی با الهام از پرده‌رنگ‌های متغیر آسمان و استفاده از تکنیک سایه روشن، در رنگ‌های نقره‌ای (Space Silver)، صورتی (Sakura Pink) و مشکی (Midnight Black) طراحی شده است. مثل آنچه که در Mate 30 Pro دیده بودیم، دوربین‌ها در یک ماژول گرد قرار گرفته و همین ماژول نیز توسط حلقه‌ای بزرگ‌تر احاطه شده است. هواوی این سبک را "طراحی هاله‌ای" (halo design) می‌نامد.

در نمایشگر این گوشی – که با نام تجاری FullView شناخته می‌شود – هیچ گونه ناچ و یا حفره‌ای دیده نمی‌شود. این نمایشگر از پنل‌های LCD (از نوع IPS) تشکیل شده و 6.63 اینچ قطر آن است. نمایشگر Y9a وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته و با توجه به نبود بریدگی و حفره، 92 درصد از سطح بدنه را پوشش می‌دهد.

در قسمت پردازش، با چیپ‌ست 12 نانومتری Helio G80 (محصول مدیاتک) روبرو هستیم. این تراشه از 2 هسته 2 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A75) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی (منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A55) تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G52 است. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت (از نوع UFS 2.1) است که با استفاده از کارت حافظه اختصاصی هواوی موسوم به نانومموری، می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش داد. از لحاظ RAM، این گوشی در دو پیکربندی به تولید می‌رسد. مدلی که در خاور میانه، آفریقا، آسیا/اقیانوسیه و برخی کشورهای آسیای میانه عرضه می‌شود، از 8 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) برخوردار است. اما مدلی که به سایر بازارها وارد می‌شود دارای 6 گیگابایت RAM خواهد بود.

ماژول گرد پشت دستگاه میزبان 4 دوربین بوده و فلش ال‌ای‌دی خارج از آن تعبیه شده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. طبق ادعای هواوی، به لطف حساسیت ایزوی 51,200 و همچنین الگوریتم کاهش نویز، کیفیت عکاسی در شب (حتی بدون وجود سه‌پایه) قابل قبول خواهد بود. EIS یا لرزه‌گیر الکترونیکی نیز در کاهش لرزش‌های دست در هنگام ضبط ویدیو مؤثر است. عضو بعدی این مجموعه، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 و میدان دید 120 درجه است. به گفته شرکت سازنده، وجود الگوریتم ضد اعوجاج (anti-distortion) برای این دوربین، از اعوجاج اجسام در عکس‌های زاویه باز جلوگیری می‌کند. دو دوربین عمق و ماکرو (هر دو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.4) نیز به کمک دوربین اصلی می‌آیند. ناگفته نماند دوربین جلوی این گوشی 16 مگاپیکسلی (f/2.2) بوده و با مکانیسم pop-up تنها در هنگام فعال شدن اپلیکیشن دوربین سلفی از بالای دستگاه خارج می‌شود.

آن نسخه از Y9a که برای خاور میانه، آفریقا و آسیای مرکزی ساخته می‌شود، از یک باتری 4,200 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 40 واتی برخوردار است. این باتری از تکنولوژی صرفه‌جویی در مصرف (متکی بر هوش مصنوعی) بهره‌مند بوده و به گفته شرکت سازنده، ظرف 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌شود. در مدل دیگر Y9a، ظرفیت باتری به 4,300 میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته، اما تکنولوژی شارژ آن 22.5 واتی است.

بر خلاف Enjoy 20 Plus که دارای ارتباطات نسل پنجم بود، Y9a یک اسمارت‌فون 4G است. از دیگر گزینه‌های ارتباطی در این دیوایس دوسیم‌کارته، می‌توان به وای-فای 5 دوباندی، بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou اشاره کرد. حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور کار گذاشته شده است.

طبق انتظار، Y9a از سرویس‌های موبایلی گوگل بی‌بهره بوده و به جای آن HMS (سرویس‌های موبایلی هواوی) پیش‌بینی شده است. کاربران نیز برای دریافت اپلیکیشن باید به AppGallery یا فروشگاه‌های متفرقه مراجعه کنند. اندروید 10 به همراه پوسته اختصاصی EMUI 10.1 سیستم‌عامل گوشی جدید هواوی را تشکیل می‌دهند. این پوسته امکانات جالبی دارد. از جمله امکاناتی که هواوی در معرفی این گوشی به آن اشاره کرده، قابلیتی‌ست به نام Smart Screenshot. به موجب این قابلیت، با دو مرتبه ضربه به صفحه نمایشگر با بند انگشت، می‌توان اسکرین‌شات گرفت. اگر بخواهید عکسِ ناحیه خاصی از صفحه نمایش را داشته باشید، کافی‌ست پس از زدن ضربه به نمایشگر، ناحیه مورد نظر را ترسیم کنید. زدن دو ضربه به صفحه با دو بند انگشت، ضبط ویدیو از صفحه نمایش را آغاز می‌کند. همچنین، اگر قصد گرفتن اسکرین‌شات طولانی یا اسکرولی دارید، می‌توانید پس از زدن یک ضربه با بند انگشت، حرف S را روی صفحه بکشید.

امکان ثبت پیش‌سفارش برای خرید هواوی Y9a در عراق، از 12 سپتامبر (22 شهریور) آغاز می‌شود. قیمت این محصول از 239 دلار آغاز می‌شود.


به روزرسانی - قیمت هواوی وای 9 آ در بازار ایران

گوشی هواوی Y9a به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Y9a از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا