معرفی هواوی P Smart Pro- همان Y9s برای بازارهای اروپایی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 710 Kirin 710 ، Huawei P smart Pro 2019 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی به تازگی اسمارت‌فون P Smart Pro را در کشورهایی همچون بلغارستان، لهستان، کرواسی، یونان، اوکراین و چند کشور اروپایی دیگر به طور رسمی معرفی کرده است. نگاهی به مشخصات این گوشی نشان می‌دهد که با محصول جدیدی از شرکت چینی رو‌به‌رو نیستیم؛ بلکه این دستگاه همان Y9s هواوی به حساب می‌آید که حدود یک ماه پیش، از آن رونمایی شد. از سوی دیگر مشخصات Y9s نیز بسیار با آنر 9X مشابه است که در جولای سال جاری میلادی وارد بازار شد و ظاهرا مهم‌ترین تفاوت این دو محصول به محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در آنها باز می‌گردد.

میان‌رده جدید هواوی در یک نگاه کلی دارای مشخصات جالب توجهی است که از میان آنها می‌توان به صفحه‌نمایش بدون notch، دوربین سه‌گانه، دوربین سلفی پاپ‌آپ و باتری حجیم اشاره کرد.

اسمارت‌فون P Smart Pro در ابعاد 163.1x77.2x8.8 میلی‌متر طراحی شده و 206 گرم وزن دارد که وزن بالایی نه تنها در میان محصولات هم‌رده بلکه به طور کلی در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. بدنه پشتی دستگاه از شیشه‌ای 21 لایه با بافت نانو ساخته شده و ترکیب رنگ پلکانی، ظاهر چشم‌نوازی به آن بخشیده است.

نمایشگر 6.59 اینچی این محصول از نوع TFT LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 2340x1080 پیکسل بوده که تراکم صفحه‌نمایش را به 391ppi می‌رساند. نسبت تصویر این پنل 19.5:9 است و 91 درصد از سطح رویی دستگاه را می‌پوشاند. با توجه به LCD بودن نمایشگر تمام‌صفحه این گوشی، قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر آن امکان‌پذیر نیست؛ به همین سبب حسگر اثر انگشت P Smart Pro در کناره سمت راست دستگاه و روی دکمه پاور تعبیه شده و بنا بر اعلام شرکت سازنده تنها در 0.3 ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند.

چیپ‌ست 12 نانومتری Kirin 710F با 8 هسته، عملیات پردازش را در P Smart Pro بر عهده دارد که 4 هسته سطح بالای آن بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex-A73 با فرکانس 2.22 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر بر مبنای معماری Cortex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز طراحی شده است. این تراشه پیش‌تر در گوشی‌هایی مانند هواوی P Smart Z و Honor 20 Lite Youth Edition نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و پردازش گرافیکی آن توسط Mali-G51 MP4 انجام می‌شود. در کنار این پروسسور 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع پرسرعت UFS 2.1 در نظر گرفته شده است و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا 512 گیگابایت دیگر از طریق اسلات میکرو اس‌‌دی وجود دارد.

دوربین سلفی جهنده این گوشی، 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. دوربین سه‌گانه در قابی مشکی رنگ به طور عمودی مهمان بخش پشتی دستگاه شده است و فلش ال‌ای‌دی نیز در خارج از این فریم دیده می‌شود. نمونه اصلی این مجموعه 48 مگاپیکسلی با f/1.8 است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی ultra-wide با میدان دید 120 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.4 آن را برای ثبت عکس و برداشت فیلم یاری می‌کند. نمونه سوم برای تشخیص عمق به کار می‌رود و گشودگی دیافراگم لنز آن هم f/2.4 گزارش شده است. ناگفته نماند که این مجموعه دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کنند.

P Smart Pro مجهز به باتری حجیم 4,000 میلی‌آمپر ساعتی است که انرژی مورد نیاز آن از طریق شارژر معمولی 10 واتی (5V/2A) تأمین می‌شود. گزینه‌های ارتباطی این گوشی دو سیم‌کارته را 4G VoLTE، وای‌فای b/g/n، بلوتوث 4.2، درگاه USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری تشکیل می‌دهند.

ناگفته نماند که سیستم‌عامل P Smart Pro، اندروید 9.0 پای و رابط کاربری آن بر اساس EMUI 9.1 شکل گرفته است. هواوی گوشی تازه خود را با رنگ‌های مشکی (Midnight Black) و آبی یخی (Breathing Crystal) در بازارهای اروپایی با قیمتی در حدود 342 تا 365 دلار (بر اساس ارزش دلار در کشورهای مورد اشاره) عرضه خواهد کرد.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا