گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال 2020 – ادامه لطمات کروناویروس

نمایش خبر

تاریخ : 1399/5/12        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، کووید-19 COVID-19 ، کروناویروس Coronavirus ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی در روز پنج‌شنبه 30 جولای 2020 (9 مرداد 1399) گزارش مالی خود را از فصل دوم سال جاری میلادی منتشر کرد؛ این گزارش همچنان تحت تأثیر مشهود پاندمی کروناویروس قرار داشته و درآمد و سود این مجموعه را تحت تأثیر قرار داده است. میزان درآمد LG در سه‌ماهه دوم سال 2020 با افت سالیانه 17.9 درصدی به رقم 12.83 تریلیون وان کره جنوبی (10.51 میلیارد دلار) بالغ شده و سود عملیاتی 494.4 میلیارد وانی (405.65 میلیون دلاری) آن نیز کاهش سالیانه 24.1 درصدی را تجربه کرده است. ال‌جی در این میان از دو فاکتور مدیریت کانال‌های توزیع و ساختار قیمتی، به‌عنوان عوامل فائق آمدن بر مشکلات بحران اقتصادی و سلامت عمومی در این شرکت یاد کرده است.

از بین کسب و کارهای پنج‌گانه شرکت ال‌جی در سالیان اخیر به‌جز بخش موبایل که افت دائمی آن در طی سالیان اخیر به امری عادی بدل شده معمولا در سایر زیر مجموعه‌ها با شرایط بهتری روبرو شده‌ایم و بهترین نتیجه نیز اغلب در بخش لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع رخ داده است در این دوره اما تحت تأثیر پاندمی فلج‌کننده جهانی با اوضاع متفاوتی روبرو می‌شویم جایی‌که هر پنج کسب و کار این شرکت با افت محسوسی روبرو شده‌اند. در ادامه با جزییات عملکرد هریک از این زیر مجموعه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی

کمپانی ارتباطات موبایلی ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2020 به فروشی برابر با 1.31 تریلیون وان (1.07 میلیارد دلار) دست پیدا کرده که با وجود آن‌که در مقایسه با درآمد 1.61 تریلیون وانی این شرکت در زمان مشابه سال گذشته با افت 18.6 درصدی روبرو شده اما نسبت به سه‌ماهه اول سال 2020 شرایط بهتری داشته و رشد 31.1 درصدی را ثبت کرده است. ال‌جی بهبود درآمدزایی در این بخش نسبت به سه‌ماهه اول امسال را به آغاز روند بازگشایی بازار بعد از سپری شدن دوران تعطیلی ناشی از کروناویروس مرتبط می‌داند. این زیر مجموعه ال‌جی طبق روال چند سال اخیر همچنان با سوددهی بیگانه بوده و در این نوبت نیز ضرر عملیاتی نسبتا بالایی را با رقم 206.5 میلیارد وان (169.10 میلیون دلار) به ثبت رسانده است. این رقم البته در مقایسه با ضرر 313 میلیارد وانی در سه‌ماهه دوم سال 2019 و ضرر 237.8 میلیارد وانی سه‌ماهه اول 2020 کاهش یافته که ال‌جی آن را نتیجه اصلاح روندهای بهره‌وری در بازاریابی و کنترل گسترده هزینه‌ها می‌داند.

LG Velvet

ال‌جی از ارائه اسمارت‌فون Velvet در سطح جهانی در سه‌ماهه سوم سال جاری و عرضه مدل‌های جدید با قیمت‌های جذاب به‌عنوان فاکتورهایی برای حرکت رو به جلوی اسمارت‌فون‌های ال‌جی در ماه‌های پیش رو یاد کرده که تأثیر مثبتی را در هر دو بخش فروش و سود برجای می‌گذارند.

شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع ال‌جی

ستاره پر فروغ کمپانی ال‌جی یعنی شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع این شرکت نیز از تأثیرات ناشی از همه‌گیری کروناویروس برکنار نبوده و با درآمد 5.16 تریلیون وان (4.22 میلیارد دلار) با افت 15.5 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده؛ امری‌که ال‌جی آن را به تقاضای جهانی ملایم‌تر در دوران پاندمی مرتبط می‌داند. در زمینه سود نیز شرایط مشابهی برقرار است و سود عملیاتی 628 میلیارد وانی (514.23 میلیون دلاری) این مجموعه از کاهش سالیانه 12.5 درصدی خبر می‌دهد.

البته همه ارقام در این بخش نیز منفی نبوده و برای نمونه می‌توان به حاشیه سود ناخالص 12.2 درصدی اشاره کرد که به‌گفته ال‌جی بالاترین میزان در بین سه‌ماهه‌های دوم در تاریخ کمپانی لوازم خانگی و تهویه مطبوع (LG H&A) به حساب می‌آید. ال‌جی آینده امیدبخشی را برای این زیر مجموعه با توجه به افزایش علاقه مشتریان به زندگی سالم‌تر پیش‌بینی می‌کند.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

اوضاع در این کمپانی زیر مجموعه ال‌جی نیز چندان متفاوت از دو بخش دیگر نبوده و درآمد و سوددهی هر دو از سازوکارهای تعطیلی بازار از جمله بسته شدن خرده‌فروشی‌ها متأثر شده‌اند. درآمد این بخش در سه‌ماهه دوم سال 2020 مطابق این گزارش به 2.26 تریلیون وان (1.85 میلیارد دلار) رسیده که مقایسه آن با سه‌ماهه دوم سال 2019، کاهش چشمگیر 24.4 درصدی را نشان می‌دهد. سود عملیاتی این قسمت نیز 25.9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 112.8 میلیارد وان (92.37 میلیون دلار) رسیده است. سیاست‌های شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی یا LG HE برای عبور از این اوضاع به‌جز ادامه کاهش هزینه‌های مرتبط با مواد اولیه، شامل کنترل سخت‌‌گیرانه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بازاریابی، افزایش نسبت تولید تلویزیون‌های پیشرفته، گسترش فروش آنلاین و بهینه‌سازی هرچه بیشتر بهره‌وری عملیاتی در جهت ارتقاء درآمد در سطح سال گذشته می‌شود.

شرکت راه‌کارهای قطعات خودرویی ال‌جی

کمپانی راه‌کارهای قطعات خودرویی ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2020 به درآمد 912.2 میلیارد وان (746.95 میلیون دلار) دست پیدا کرده که در این‌جا نیز با 40 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو می‌شویم. زیان عملیاتی این بخش نیز به 202.5 میلیارد وان (165.82 میلیون دلار) می‌رسد که در مقایسه با زیان عملیاتی 55.80 میلیارد وانی سال گذشته نزدیک به 3.6 برابر افزایش پیدا کرده است. ال‌جی این کاهش درآمد و افزایش ضرر را نیز به تعطیلی کارخانه‌های سازنده اتوموبیل در جریان پاندمی مرتبط می‌داند و در عین حال از افزایش تدریجی تقاضا برای قطعات خودرویی همزمان با آغاز روند فعالیت سازندگان عمده اتومبیل ابراز امیدواری می‌کند.

شرکت راه‌کارهای کسب و کار ال‌جی

همچون چهار زیر مجموعه دیگر ال‌جی، اوضاع در شرکت راه‌کارهای کسب و کار یا LG B2B نیز متفاوت نبوده و درامد 1.31 تریلیون وانی (1.07 میلیارد دلاری) این مجموعه با 12.6 درصد کاهش سالیانه روبرو شده و سود عملیاتی 93.80 میلیارد وانی آن نیز این روند کاهشی را ادامه می‌دهد. راه‌کار ال‌جی برای کمک به حل مشکلات این بخش در زمان چالش فعلی بازار شامل تمرکز روی ایجاد فرصت‌های کسب و کار در ترند رو به رشد untact، گسترش فروش صفحه‌نمایش‌های دیجیتالی (Digital signage) پریمیوم و پیشرفته، استحکام رقابت‌پذیری در ماژول‌های خورشیدی و به‌دست آوردن سهم بزرگ‌تری از بازارهای ارتباط و آموزش از راه دور می‌شود.

ترند untact یک حرکت ملی برای شکل‌دهی مجدد اقتصاد کره‌ جنوبی‌ست که در سال 2017 مطرح شده و در طی آن آینده‌ای با تعامل کمتر افراد با یکدیگر با اولویت‌بخشی به نرم‌افزارهای آموزشی و کار از دور همراه با سرمایه‌گذاری بیشتر روی روبات‌ها، Droneها، اتوموبیل‌های خودران و دیگر فناوری‌ها مرتبط به تصویر کشیده می‌شود. بعد از وقوع پاندمی COVID-19 پلن untact نقشی اساسی در برنامه 76 تریلیون وانی مون جائه-این (Moon Jae-in) رییس جمهوری کره جنوبی (موسوم به New Deal) ایفا کرده است.

در پایان لازم به ذکر است که در زمان تنظیم گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال 2020 هر یک دلار آمریکا، برابر با 1,221.24 وان کره جنوبی در نظر گرفته شده است.

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا