گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه سوم سال 2019 – بهترین سه‌ماهه سوم، ادامه ضرردهی موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/8/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی در روز چهارشنبه 30 اکتبر 2019 (8 آبان 1398) گزارش مالی خود از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی منتهی به پایان سپتامبر 2019 را منتشر کرد. درآمد ال‌جی در این سه‌ماهه با 1.8 درصد افزایش سالیانه به 15.7 تریلیون وان کره‌ جنوبی (13.15 میلیارد دلار آمریکا) بالغ می‌شود که درآمدی رکوردشکن در بین سه‌ماهه‌های سوم (حد فاصل جولای تا سپتامبر) به حساب می‌آید. میزان سود عملیاتی ال‌جی در این بازه زمانی نیز 781.4 میلیارد وان کره‌جنوبی (654.4 میلیون دلار) اعلام شده که در این مورد نیز با 4.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل، روبرو می‌شویم. مشکلات بخش موبایل این شرکت همچنان پابرجاست اما این بار میزان ضرر اندکی کاهش بافته است.

ال‌جی افزایش درآمد و سود در این سه‌ماهه را به عملکرد قدرتمند کسب و کارهای لوازم خانگی، سرگرمی‌ خانگی و راه‌کارهای بیزینسی مرتبط می‌دارد و کاهش میزان ضرر در بخش ارتباطات موبایلی را در آن بی‌تأثیر نمی‌بیند.

در ادامه به بررسی عملکرد قسمت‌های پنج‌گانه شرکت ال‌جی در سه‌ماهه سوم سال 2019 میلادی می‌پردازیم.

- شرکت ارتباطات موبایلی LG

LG G8x ThinQ

بخش ارتباطات موبایلی شرکت ال‌جی از مدت‌ها پیش روی سودآوری را به خود ندیده و سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نیز در این زمینه استثنا به نظر نمی‌رسد. بخش موبایل شرکت ال‌جی در طی چند ماه گذشته بیش از پیش بر رده میانی بازار تمرکز داشته و چند مدل معدود در سری K و Q از جمله LG Q70 را به بازار عرضه کرده است. جدیدترین محصول این شرکت، G8X ThinQ نام دارد که در نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد و پس از چندی با نام V50S ThinQ به بازار کره‌جنوبی عرضه شد. میزان فروش این شرکت در سه‌ماهه سوم 2019 به 1.52 تریلیون وان (1.27 میلیارد دلار) می‌رسد که در مقایسه با 2.04 تریلیون وان سال گذشته با بیش از 25 درصد کاهش روبرو شده است. میزان ضرر عملیاتی این شرکت 161.2 میلیارد وان (135 میلیون دلار) عنوان شده که کاهش آن به گفته ال‌جی به بهره‌وری محصولات و بهبود هزینه‌ها مرتبط است.

- شرکت لوازم خانگی و راه‌کارهای تهویه هوای LG

لباسشویی مجهز به هوش مصنوعی LG

بالاترین فروش و درآمد در بین شرکت‌های زیر مجموعه ال‌جی در شرکت شرکت لوازم خانگی و راه‌کارهای تهویه هوا رخ داده جایی‌که با فروش 5.33 تریلیون وانی (4.46 میلیارد دلاری) رکورد فروش این مجموعه در سه‌ماهه‌های سوم نیز شکسته شده و نزدیک به 10 درصد افزایش در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته رقم خورده است. به گفته ال‌جی موفقیت این مجموعه از عملکرد قدرتمند این شرکت در بازار آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه حاصل شده است. سود عملیاتی این مجموعه 428.9 میلیارد وان (359.2 میلیون دلار) عنوان شده که در این زمینه نیز با 3.8 درصد افزایش سالیانه روبرو می‌شویم. از جمله دلائل افزایش سود این مجموعه به ترکیب بهبود فروش، کاهش ادامه‌دار هزینه‌ها و کاسته شدن از هزینه مواد خام اشاره شده است.

- شرکت سرگرمی خانگی LG

دومین منبع درآمد ال‌جی یعنی شرکت سرگرمی خانگی LG Home Entertainment Company در سه‌ماهه سوم سال 2019 موفق به کسب درآمد 3.87 تریلیون وانی (3.24 میلیارد دلاری) شده که با عملکرد قدرتمند در بازارهای آمریکای لاتی و خاورمیانه با افزایش 3.5 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است. میزان سود عملیاتی این مجموعه البته در قیاس با زمان مشابه در سال 2018 اندکی کاهش یافته و به 318 میلیارد وان (266.3 میلیارد دلار) رسیده است که ال‌جی آن را به رقابت شدید در بازار و نرخ ضعیف تبادل ارز، مرتبط می‌داند. البته فروش قدرتمند محصولات پیشرفته‌ای نظیر تلویزیون‌های OLED، شرایط این شرکت را بهبود بخشیده تا جایی‌که حاشیه سود عملیاتی آن به 8.2 درصد در این سه‌ماهه بالغ می‌شود.

- شرکت راه‌کارهای اجزای خودرویی LG

ال‌جی در شرکت راه‌کارهای اجزای خودرو یا Vehicle Component Solutions Company درآمدی معادل 1.34 تریلیون وان (1.12 میلیارد دلار) را در سه‌ماهه سوم سال 2019 ثبت کرده که رشد 14 درصدی آن با تکیه بر فروش بالای سیستم‌های مولتی‌مدیایی خودرویی (infotainment systems) دومین میزان افزایش درآمد در بین شرکت‌های زیر مجموعه ال‌جی به حساب می‌آید. این مجموعه البته در کسب سود موفق نبوده و ضرر عملیاتی 60.1 میلیارد وانی (50.3 میلیون دلاری) را در این بازه زمانی به نام خود ثبت کرده است. ال‌جی این ضرر عملیاتی را ناشی از افزایش هزینه‌های مرتبط با نصب تجهیزات تولید انبوه برای پروزه‌های جدید عنوان می‌کند.

- شرکت راه‌کارهای کسب و کار LG

مجموعه راه‌کارهای کسب و کار یا LG Business Solutions Company در فصل سوم سال 2019 به درآمد 698.7 میلیارد وان (585.2 میلیون دلار) دست پیدا کرده که در مقایسه با سال قبل به دلیل افزایش فروش صفحه‌نمایش‌های اطلاعاتی (information displays) و پنل‌های خورشیدی در بازارهای کلیدی با افزایش 21.2 افزایش روبرو شده است. سود عملیاتی این مجموعه نیز 66.8 میلیارد وان (55.9 میلیون دلار) اعلام شده که با افزایش سالیانه 90 درصدی، رکورددار بالاترین تغییر مثبت سود در بین تمامی زیر مجموعه‌های ال‌جی به حساب می‌آید.

در پایان لازم به ذکر است که نرخ تبدیل هر دلار آمریکا در گزارش اخیر ال‌جی برابر با 1,194 وان کره جنوبی (KRW) در نظر گرفته شده است.

منبع : LG