کسب درآمد 100 درصدی توسعه‌دهندگان از ارائه اپلیکیشن در فروشگاه AppGallery هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/12/19        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : اپلیکیشن Application ، اپ‌گالری AppGallery ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : پس از قرارگیری هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا موسوم به Entity List و قطع همکاری بسیاری از کمپانی‌های آمریکایی با این شرکت، جایگزین‌های متعددی از سوی این برند برای ادامه حیات در طی این مسیر ارائه شده که از آن جمله می‌توان به تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز برای ساخت گوشی‌های هوشمند از کمپانی‌های غیر آمریکایی اشاره کرد. این تلاش تا جایی ادامه یافت که در برخی منابع از Mate 30 Pro‌ به عنوان اولین گوشی فاقد هرگونه قطعه ‌فیزیکی آمریکایی یاد شده است. فروشگاه AppGalley به‌عنوان جایگزینی برای Play Store نمونه دیگری از این فعالیت‌هاست که هواوی در تلاش بی‌سابقه‌ای برای هرچه غنی‌تر کردن آن به‌سر می‌برد.

مقبولیت گسترده یک فروشگاه نرم‌افزاری بیش از هر چیز به تعداد برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های حاضر در آن بستگی داشته و در این میان بدون جلب نظر توسعه‌دهندگان، امید چندانی به موفقیت یک پلتفرم نمی‌رود. از AppGallery هواوی به‌عنوان سومین فروشگاه نرم‌افزاری پس از Play Store گوگل و App Store شرکت اپل یاد می‌شود اما دستیابی و مهم‌تر از آن حفظ این مقام بستگی مستقیمی به نعداد و تنوع اپلیکیشن‌های حاضر در این پلتفرم داشته و بی حضور برنامه‌نویسان از سرتاسر جهان و تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی برای AppGallery آینده‌ای نه‌فقط برای این فروشگاه بلکه برای گوشی‌های پیشرفته هواوی (به شرط ادامه شرایط تحریم) نیز در بازار به شدت رقابتی امروز متصور نیست. در این راستا شرکت هواوی به مشوق‌هایی حهت ترغیب برنامه‌نویسان روی آورده که آخرین نمونه آن ارائه فرمول جذاب جدیدی برای تقسیم درآمد ناشی از تولید اپلیکیشن در این مجموعه است. این پیشنهادهای تشویقی که از آن با عنوان Preferential Policy of the AppGallery Service Agreement یا خط مشی ترجیحی برای توافق‌نامه خدمات اپ‌گالری یاد می‌شود برای دو سال اول حضور برنامه‌نویسان معتبر بوده و برای استفاده از آن باید تا قبل از ماه ژوئن سال 2020 به جمع توسعه‌دهندگان هواوی پیوست.

خط مشی هواوی در این زمینه به دو بازه زمانی مشخص تقسیم می‌شود که در بازه تخست یعنی در 12 ماه اول، درآمد اپلیکیشن‌های غیر بازی به‌طور کامل و 100 درصدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد که این رقم برای بازی‌ها به 85 درصد می‌رسد. این رویه در سال دوم اندکی تغییر کرده و در آن 85 درصد از درآمد اپلیکیشن‌های غیر بازی و 90 درصد درآمد برنامه‌های آموزشی به برنامه‌نویسان اختصاص پیدا می‌کند.

پس از پایان این دوره دو ساله، خط مشی شرکت هواوی به روال عادی و همیشگی آن باز می‌گردد جایی‌که برنامه‌نویسان 70 درصد از درآمد حاصل از برنامه‌های خود را به دریافت می‌کنند و 30 درصد آن نیز سهم هواوی خواهد بود. البته همچنان در این حالت نیز در مورد برنامه‌های آموزشی، سهم هواوی 20 درصد بوده و 80 درصد درآمد برنامه‌ها به سازندگان اختصاص پیدا خواهد کرد.

این سیاست ظاهرا تنها به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در خارج از سرزمین اصلی چین اعمال می‌شود جایی‌که برای مثال ظاهرا توسعه‌دهندگان گیم در چین سهمی 50/50 را با هواوی به اشتراک می‌گذارند اما این رقم برای برنامه‌نویسان خارج از چین به 70/30 تغییر پیدا می‌کند. برای نمونه‌ای جهت مقایسه، بد نیست بدانید که هر دو شرکت اپل و گوگل نیز 30 درصد از سهم فروش اپلیکیشن‌ها را تصاحب کرده و 70 درصد مابقی را به برنامه‌نویسان عودت می‌دهند. یکی از اتفاقات جالب سال گذشته بر سر سهم شرکت‌ها از محصولات نرم‌افزاری توسعه‌دهنده‌گان در مورد بازی مشهور و فوق محبوب Fortnite رخ دهد جایی‌که از نگاه سازنده این بازی یعنی Epic Games، سهم 30 درصدی گوگل برای ارائه این بازی در Play Store،‌ غیر منطقی و بیش از اندازه بوده و به همین علت، این شرکت با افتتاح فروشگاه بازی اختصاصی خود، سهم سازندگان بازی را به 88 درصد ارتقاء داد و خود تنها به سهم 12 درصدی اکتفا نمود.

منبع : Huawei Developers


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا