هواوی nova 5T به بازار ایران عرضه شد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، Huawei nova 5T ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : نسل جدید گوشی‌های پیشرفته سری نوای هواوی به بازار ایران عرضه شده است؛ Nova 5T در حالی به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود که با مشخصات پیشرفته‌ در سطح میانی و طراحی زیبا از یک سو و امکانات جالب توجه در زمینه دوربین و قیمتی متعادل از سوی دیگر طیف وسیعی از کاربران را هدف قرار داده است. Nova 5T در تابستان گذشته در ماه آگوست 2019 به صورت رسمی معرفی شد و با ارائه گزینه‌های پیشرفته‌ای نظیر صفحه‌نمایش بزرگ و تمام‌صفحه با ناچ پانچی درون پنل،‌ دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، پردازنده 7 نانومتری، حافظه داخلی بالا و شارژر سریع باتری، امکاناتی فراتر از رده میانی بازار را عرضه می‌کند.

اولین ویژگی جالب‌توجه در مورد هواوی نوا 5T بی‌شک به صفحه‌نمایش بزرگ 6.26 اینچی دستگاه تعلق دارد که با فناوری IPS LCD ساخته شده و حاشیه‌های اندک دورتادور آن، تجربه‌ای تمام‌صفحه‌ را برای کاربران به همراه می‌آورد. در کناره سمت چپ بالای این پنل یک حفره کوچک برای قرارگیری دوربین سلفی در نظر گرفته شده که نیاز به هرگونه ناچ یا بریدگی در بخش بالایی را از میان می‌برد. کاهش هر چه بیشتر حاشیه‌های پنل این گوشی، به نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بسیار بالای 91.7 درصدی در nova 5T منجر شده که این نسبت را اغلب تنها در گوشی‌های پیشرفته پرچمدار می‌توان مشاهده کرد.

در حالی‌که اغلب اسمارت‌فون‌های هم‌رده این مدل برای پردازش از پروسسورهای سطح میانی بازار بهره می‌برند، در nova 5T از چیپ‌ست 7 نانومتری پیشرفته Kirin 980 استفاده شده که با هسته‌های قدرتمند A76 و A55، مشکلی برای سخت‌‌ترین پردازش‌ها نیز پیش رو نداشته و با حضور گرافیک 10 هسته‌ای Mali-G76 MP10 نیز به خوبی از پس پیچیده‌ترین بازی‌های گرافیکی نیز بر می‌آید. نوا 5T در دو حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی ارائه شده و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن نیز فضای گسترده‌ای را برای ذخیره اطلاعات کاربران ارائه می‌دهد.

جذابیت‌های این مدل در زمینه دوربین نیز ادامه یافته و چهار دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی دستگاه، نیازهای متفاوت تصویربرداری خریداران را پاسخگو خواهد بود. دوربین اصلی در بخش پشتی، 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز است که آن را یک دوربین 16 مگاپیکسلی التراواید با میدان دید 117 درجه‌ای و دیافراگم f/2.2 همراهی می‌کنند. دوربین سوم در این قسمت یک نمونه 2 مگاپیکسلی برای برداشت تصاویر ماکرو طراحی شده و با کمک آن می‌توان به سوژه‌های مورد نظر، کاملا نزدیک شد. در نهایت، آخرین و چهارمین دوربین این بخش، 2 مگاپیکسلی با f/2.4 برای محو کردن پس‌زمینه و ایجاد افکت بوکه به‌کار می‌رود. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه 2160p با 30 فریم در ثانیه است و در آن از هوش مصنوعی برای تثبیت و لرزه‌گیری عکس و بهبود تصویربرداری در شب استفاده می‌شود.

دوربین سلفی گوشی، از وضوح بالای 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد که با فناوری ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، نتیجه بهتری را در محیط‌های با نور کمتر به دست می‌دهد. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/2.0 برخوردار بوده و از فناوری هوش مصنوعی یا AI برای ارتقاء کیفیت تصویر بهره می‌برد.

سنسور اثر انگشت این مدل در لبه کناری سمت راست دستگاه قرار دارد که از لحاظ سرعت و دقت، شرایط بسیار بهتری را نسبت به نمونه‌های هم‌رده درون صفحه‌نمایش ارائه می‌کند. باتری گوشی از ظرفیت 3,750 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و شارژ سریع 22.5 واتی آن نیز امکان پر کردن 50 درصد ظرفیت باتری را تنها در عرض 30 دقیقه ارائه می‌دهد.

Huawei nova 5T در حال حاضر در رنگ‌های مختلف در بازار ایران عرضه شده و در دسترس قرار دارد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا