معرفی نوا 3 و نوا 3i اسمارت‌فون‌های جدید هواوی برای بازار ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/5/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ایران Iran ، Huawei nova 3 ، Huawei nova 3i ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز شنبه 27 مرداد 1397 در مراسمی در محل پیست کارتینگ آزادی تهران از اسمارت‌فون‌های جدید Nova 3 و Nova 3i برای بازارهای داخلی ایران پرده برداشت. معرفی جهانی این دو گوشی دقیقا یک ماه پیش در 18 جولای 2018 به وقوع پیوسته و اینک با تأخیری اندک شاهد حضور آنها در بازارهای داخلی نیز خواهیم بود. nova 3 را می‌توان مدلی در سطح پرچمداران فعلی این برند با مشخصات پردازشی و مولتی‌مدیائی پیشرفته دانست و nova 3i نیز با طراحی زیبا و قابلیت‌های برجسته‌ای در زمینه حافظه و پردازش، جذابیت‌های بالائی را در رده میانی عرضه می‌کند. در این مراسم مدیر ارشد فروش و مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هواوی در ایران به ایراد سخنانی پرداختند.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

بابک فیاض مدیر ارشد فروش شرکت هواوی سخنران اول این مراسم بود که به ارائه آماری در مورد فروش و عرضه گوشی‌های این برند پرداخت؛ به گفته فیاض میزان عرضه گوشی‌های شرکت هواوی در نیمه اول تا جولای سال 2018 به 100 میلیون عدد می‌رسد که انتظار می‌رود با توجه به اینکه در سال 2017 میزان گوشی‌های ارائه شده به بازار توسط این برند 153 میلیون عدد بوده است، این رقم تا انتهای سال 2018 به 200 میلیون عدد افزایش پیدا کند.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

فیاض در ادامه سخنان خود در مورد سری نوا ضمن اشاره به این‌که گوشی‌های nova 3 و nova 3i از ماه آینده به بازار ایران عرضه می‌شوند، این سری را با وجود تعلق به رده میانی، واجد فیچرهای پیشرفته و کیفیت بالائی دانست که با پرچمداران سایر برندها و خود هواوی قابل رقابت خواهند بود. سری نوا از نگاه این مدیر هواوی، در مناطق مختلفی در دنیا از جمله در اروپا با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شده که «نشان‌دهنده موفقیت قطعی این سری در آینده خواهد بود.»

بابک فیاض در ادامه به ارائه آماری در مورد عملکرد بخش موبایل برند هواوی در نیمه اول جاری میلادی پرداخت. به گفته مدیر ارشد فروش هواوی، دو مدل Mate 10 و Mate 10 Pro در این بازه زمانی عرضه 10 میلیونی و سری P20 عرضه 9 میلیونی را تجربه کرده‌اند و سری نوا نیز 60 درصد نسبت به سال گذشته با رشد روبرو شده است. فیاض تعداد فروشگاه‌های هواوی در سرتاسر دنیا را 53 هزار عدد برشمرد که در سال 2018 تا 10 هزار فروشگاه دیگر به آن افزوده می‌شود. تجربه کاربری دستگاه از نزدیک و ارائه لوازم جانبی و اکسسوری‌های مرتبط، از جمله نکات برجسته مورد اشاره فیاض در مورد این فروشگاه‌های هواوی محسوب می‌شوند. تعداد برندشاپ‌های هواوی در ایران به 25 عدد می‌رسد و 25 فروشگاه‌ عرضه‌کننده محصولات این برند نیز توسط هواوی تجهیز شده‌اند.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

رشد هواوی در زمینه اسمارت‌فون‌های با قیمت بالاتر از 500 دلار به گفته فیاض، 3.6 درصد بوده و درآمد سالانه شرکت نیز به لطف سری P‌ و سری Mate با 45 درصد رشد سالیانه روبرو شده است. میزان آگاهی از برند هواوی در چین تثبیت شده و در سایر نقاط دنیا نیز این معیار در حال افزایش است. در زمینه تحقیق و توسعه یا R&D نیز هواوی در زمینه سرمایه‌گذاری در بین 6 برند بالای جهانی قرار دارد.

محمد امین ناهید مدیر ارشد مارکتینگ هواوی در ایران، ‌سخنران بعدی این مراسم بود که به معرفی دو مدل جدید Nova 3 و Nova 3i پرداخت. به گفته ناهید مخاطبان سری نوا، ‌کاربران جوان هستند که مهم‌ترین مسائل برای این دسته از کاربران در مباحثی مثل طراحی، عکاسی و برداشت سلفی خلاصه می‌شود.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

در بخش طراحی این گوشی، به شیشه‌ای بودن بدنه، انحنای جانبی، ‌طراحی سه‌بعدی و فریم فلزی 3.5 میلی‌متری اشاره شد که در نهایت Nova 3‌ را به گوشی اصطلاحا «خوش‌دستی» تبدیل می‌کند. صفحه‌نمایش فول‌ویوو با پوشش 85 درصدی، با وجود 6.3 اینچی بودن این پنل تأثیر بزرگی بر ابعاد کلی دستگاه نداشته است. این صفحه‌نمایش دارای نسبت 19.5:9 بوده و به وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2340 پیکسل مجهز شده است.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

رنگ‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی در بازارهای داخلی شامل مشکی، آبی آسمانی و رنگی به نام Iris Purple می‌شود که این آخری طیف رنگی آبی تا بنفش را در بر می‌‌گیرد و پیش از این در برخی دیگر گوشی‌های هواوی از جمله سری P20 نیز به کار گرفته شده بود.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

در زمینه دوربین در بخش پشتی نوا 3 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده شده که در کنار آن یک دوربین مونوکروم یا سیاه و سفید 24 مگاپیکسلی قرار گرفته است گشودگی دیافراگم این دوربین نیز f/1.8 است اما طبق معمول این گونه دوربین‌ها، جزئیات بیشتری را از سوژه مقابل به نسبت دوربین رنگی برداشت می‌کند. نوا 3 به واسطه این دو دوربین و با ترکیب تصاویر آنها قادر به ارتقاء کیفیت تصویر نهائی خواهد بود.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

نوا 3 در جلوی دستگاه نیز از دو دوربین استفاده می‌کند که شامل یک دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. لنز دوربین اصلی این قسمت به دیافراگمی با f/2.0 مجهز است و دوربین دوم نیز امکان محو کردن پس‌زمینه را فراهم می‌آورد. این دوربین قادر به تشخیص 8 صحنه به صورت هوشمند و اتوماتیک بوده که قابلیت جدیدی برای این سری به حساب می‌آید. به گفته ناهید، نوا 3 اولین گوشی هواوی با پشتیبانی از HDR در حین برداشت ویدئو و فیلم‌برداری به حساب می‌آید که در موقعیت‌های دشواری همچون نور پس‌زمینه شدید به کمک کاربران برای ثبت تصویری مناسب می‌آید. از این مجموعه برای بازگشائی قفل با تشخیص چهره نیز استفاده می‌شود.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

پردازش در Nova 3 با چیپ ست Kirin 970 که پیش از این در دیگر گوشی‌های پرچمدار هواوی از جمله P20 و P20 Pro به کار گرفته شده بود انجام می‌شود و4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که در بازار ایران ظاهرا تنها نسخه 128 گیگابایتی مجهز 6 گیگابایت رم این مدل توزیع می‌شود. باتری نوا 3 دارای ظرفیت 3,750mAh است و از طریق USB-C امکان شارژ سریع 18 واتی را خواهد داشت.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

Nova 3i به عنوان گوشی ضعیف‌تر این دوگانه از صفحه‌نمایش ظاهرا مشابه 6.3 اینچی با وضوح فول اچی‌دی پلاس (1080×2340 پیکسل) بهره می‌برد و ظاهرا در زمینه رنگ‌های ارائه شده به بازار ایران نیز مشابه مدل اصلی است. پردازش در این گوشی با چیپ‌ست جدیدا معرفی شده Kirin 710 انجام می‌شود و در بازار ایران با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد داشت.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

دوربین اصلی بخش پشتی این گوشی 16 مگاپیکسلی با f/2.2 است اما به جای دوربین 24 مگاپیکسلی گوشی اصلی، در این مدل از یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر برای تعیین عمق استفاده شده است. نوا 3i در جلو نیز به دو دوربین 24 و 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد که ظاهرا تفاوتی با Nova 3 اصلی ندارد.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

پورت اتصال این گوشی از نوع microUSB است و ظرفیت باتری آن نیز به 3,340mAh می‌رسد شارژ این باتری توسط یک شارژر 10 واتی انجام می‌شود و بنابراین نمی‌توان انتظار شارژ چندان سریعی را از آن داشت. نوا 3i نیز مثل نوا 3 از بلوتوث نسخه 4.2 بهره می‌برد اما وای‌فای آن برخلاف نوا 3 دوبانده نبوده و تنها از طریق یک باند 2.4 گیگاهرتز انجام می‌شود و از این گذشته استاندارد وای‌فای این مدل نیز از 11.ac به 11.n تقلیل یافته است.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

شرکت هواوی با توجه به تغییرات قیمت ارز در بازارهای داخلی در این نوبت قیمت ریالی Nova 3 و Nova 3i را اعلام نکرده و قیمت حضور دو مدل برای بازار ایران را به صورت دلاری و به ترتیب 499 دلار برای نوا 3 و 359 دلار برای نوا 3i اعلام کرده است. در انتهای این مراسم امکان آشنائی و مشاهده گوشی از نزدیک برای حضار فراهم شد.

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

 

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran

 

Huawei Nova 3 and Nova 3i Launch Ceremony in Iran