نگاهی به مشخصات و امکانات گوشی Huawei nova 5T

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/13        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : کایرین 980 Kirin 980 ، Huawei nova 5T ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : در اواسط تابستان گذشته بود که شرکت هواوی از اسمارت‌فون جدیدی در خانواده نوا با نام Nova 5T پرده‌برداری کرد که با وجود شباهت در مشخصات به آنر 20، از ظاهر جدیدی برخوردار شده و امکانات بالایی را در رده میانی پیشرفته ارائه می‌کرد. این گوشی که از ماه سپتامبر وارد بازار شد با تکیه بر صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌صفحه، دوربین‌های چهارگانه و پردازشگر مدرن 7 نانومتری، روی کاغذ امکاناتی فراتر از کلاس خود ارائه کرده و با طراحی متفاوت، از لحاظ بصری نیز در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد. ویژگی‌های متمایز Nova 5T را در یک بررسی کلی می‌توان در چهار بخش طراحی، دوربین، پردازنده و شارژ باتری خلاصه کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی ظاهری: جلوه‌ای متفاوت

مطمئنا اولین نکته جذاب در رابطه با نوا 5T به طراحی بدنه آن تعلق دارد جایی‌که جدا از صفحه‌نمایش فول‌اسکرین مجهز به ناچ پانچی که در کاهش هر چه بیشتر حاشیه‌های پیرامونی، نقش موثری ایفا نموده است؛ در بخش پشتی با جلوه منحصر به فردی روبرو می‌شویم که تا به امروز در نمونه دیگری دیده نشده و نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌سازد. المان‌های متمایز این بخش شامل مجموعه دوربین در لبه سمت چپ، نشان خاص nova در پایین گوشی و تکرار این نشان به صورت محو با جلوه‌های سه‌بعدی چند لایه در کل بدنه است که با حرکت دادن گوشی در نور، مجموعه چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. این افکت البته تنها در نسخه ارغوانی (Midsummer Purple) این مدل به اجرا درآمد و دو رنگ آبی (Crush Blue) و مشکی، به صورت براق و یک‌دست بدون نشان پایینی و طرح محو طراحی شده‌اند.

صفحه‌نمایش IPS LCD این مدل دارای ابعاد 6.26 اینچی با وضوح 1080×2340 پیکسل یا فول اچ‌دی پلاس در نسبت 19.5:9 است که حاشیه‌های اندکی پیرامون آن دیده شده و به گفته شرکت سازنده از 96 درصد طیف رنگی NTSC پشتیبانی می‌کند

دوربین: چهارگانه‌ای با سلفی متمایز

در بخش پشتی نوا 5T از چهار دوربین متمایز استفاده شد که البته تنها 3 دوربین از این مجموعه قادر به تصویربرداری هستند. دوربین اصلی دستگاه یک نمونه 48 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و کنتراست و گشودگی دیافراگم f/1.8 است که ظاهرا از قابلیت ترکیب چهار پیکسل جانبی برای ایجاد تصاویری با کیفیت بالاتر در محیط‌های با نور کمتر بهره می‌برد. دومین دوربین این مجموعه، 16 مگاپیکسلی واید با میدان دید 117 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که از فوکوس خودکار در آن خبری نیست. هر دو دوربین بعدی این مجموعه، 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند که یکی برای محو کردن پس‌زمینه و دیگری برای برداشت تصاویر از فاصله بسیار نزدیک به کار می‌رود.

دوربین سلفی نوا 5T که درون حفره پانچی کناره سمت چپ بالای صفحه‌نمایش جای دارد از وضوح 32 مگاپیکسلی و فناوری ترکیب پیکسل‌های جانبی برای ارتقاء کیفیت در محیط‌های با نور کم بهره می‌برد و ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی یا AI نیز در آن حضور دارند. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.0 بوده و فوکوس آن نیز ثابت است.

پردازنده: 7 نانومتری پر توان

پردازش در nova 5T با پروسسور پیشرفته 7 نانومتری Kirin 980 صورت می‌پذیرد که در دسته چیپ‌ست‌های پرچمدار شرکت هواوی قرار داشته و هر دو بخش پردازشی و گرافیکی، حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. در ساختار این چیپ‌ست از 2 هسته سطح بالای ARM Cortex-A76 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز، 2 هسته دیگر از همین نوع با فرکانس 1.92 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده شده و پردازش گرافیکی در آن نیز از طریق گرافیک 10 هسته‌ای Mali-G76MP10 انجام می‌شود.

رم 8 گیگابایتی دیگر نکته قابل اشاره در بخش پردازشی این مدل است که شرایط مناسبی را حتی برای پیچیده‌ترین سناریوهای پردازشی و گرافیکی، پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در کنار این موارد بهینه‌سازی‌های گرافیکی موسوم به GPU Turbo برای اجرای بهتر برخی بازی مهم و پر طرفدار، شرایط نوا 5T در نزد کاربران گیمینگ را ارتقاء بخشیده است.

باتری: مزیت شارژ سریع

باتری این مدل 3,750 میلی‌ آمپر ساعت ظرفیت دارد که با توجه به ضخامت 7.8 میلی‌متری و وزن 174 گرمی نوا 5T، انتخاب بهینه‌ای بین ارگونومی بهتر و دوام مناسب باتری به نظر می‌رسد. برگ برنده اصلی نوا 5T در این بخش به شارژر پر سرعت 22.5 واتی آن تعلق دارد که به گفته شرکت سازنده در عرض تنها 30 دقیقه قادر به پر کردن در حدود 50 درصد از طرفیت باتری بوده و شارژ کامل آن نیز نزدیک به 1.5 ساعت به‌طول می‌انجامد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا