معرفی C3 گوشی 98 دلاری Realme با پردازنده Helio G70 و باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/11/19        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 70 Helio G70
واحد خبر mobile.ir : چندین هفته بود که خبرهایی در خصوص افزوده شدن گوشی جدیدی به خانواده محصولات ارزان‌قیمت سری C برند Realme شنیده می‌شد و حالا این خبرها جامه واقعیت پوشیده‌اند. Realme در روز پنج‌شنبه 6 فوریه سال جاری میلادی (17 بهمن 1398) اسمارت‌فون تازه‌ خود را با نام Realme C3 به طور رسمی به بازار هند معرفی کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی محصولات سری C آن است که با وجود برخورداری از مشخصاتی در حد گوشی‌های میان‌رده، قیمت بسیار ارزانی دارند. شرکت Realme اسمارت‌فون C1 را در سپتامبر 2018 و نسخه جدید آن یعنی C2 را در اواخر آوریل 2019 رونمایی کرده بود.

بر اساس گزارش اخیر کانترپوینت از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه پایانی و کل سال 2019، اگر چه Realme در میان 5 سازنده برتر جهانی قرار نگرفته، اما موفق شده با دست‌یابی به رشد سالانه 453 درصدی، بیشترین رشد سالانه را در بین همه برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون داشته باشد. موفقیتی که بیش از همه به سبب عملکرد این شرکت در بازار هند رقم خورده است.

محصول جدید Realme یکی از قدرتمند‌ترین محصولات مقرون‌به‌صرفه بازار کنونی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که از باتری پرظرفیتی بهره می‌برد. Realme C3 در اندازه‌های 164.4x75x8.95 میلی‌متر تولید شده و 195 گرم وزن دارد که با در نظر گرفتن باتری حجیم این گوشی، وزن چندان زیادی به حساب نمی‌آید.

صفحه‌نمایش بزرگ 6.5 اینچیِ محصول جدید Realme با فناوری LCD ساخته شده و با وضوح اچ‌دی پلاس، 89.8 درصد از سطح جلوی بدنه را پوشانده است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش نسبتا باریک هستند و در بالای پنل، بریدگی یا notch نیم‌‌دایره‌ای شکل کوچکی به چشم می‌خورد که دوربین سلفی را در خود جای داده است. از آن جا که این گوشی در ردیف محصولات رده پایین قرار می‌گیرد، همچون گوشی‌های سری Redmi A شیائومی نباید انتظار حسگر اثر انگشت در آن را داشت. این گوشی در برابر پاشیده شدن آب و مایعات مقاوم است و با پوششی از جنس گوریلا گلس محافظت می‌شود که نسخه آن اعلام نشده است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این گوشی در مقایسه با C2 را باید در پروسسور 12 نانومتری Helio G70 آن جست‌وجو کرد که به تازگی معرفی شده است. در واقع Realme C3 را باید نخستین اسمارت‌فونی به حساب آورد که با پردازنده Helio G70 مدیاتک عرضه می‌شود. این چیپ‌ست شامل 8 هسته پردازشی است که دو هسته 2 گیگاهرتزی بر مبنای پردازنده‌های Cortex-A75 و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex-A55 را در بر می‌گیرد. بازار هدف مدیاتک برای این تراشه، گوشی‌های مخصوص بازی در رده پایین و میانی بوده است؛ چنان که پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 این چیپ‌ست نیز در بازی‌های موبایلی متناسب با رده قیمتی دستگاه عملکرد مطلوبی دارد. در کنار این پروسسور، رم 3 یا 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایت در نظر گرفته شده که می‌تواند از طریق اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

مشخصات دوربین دوگانه Realme C3 در مقایسه با C2 با بهبود مواجه شده است. در حالی که در C2 شاهد ترکیب دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی f/2.2 با نمونه‌ای 2 مگاپیکسلی بودیم، C3 از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز و 2 مگاپیکسلی با f/2.4 برای تشخیص عمق بهره می‌برد. وضوح دوربین سلفی هم بدون تغییر نسبت به نسخه پیشین، همان 5 مگاپیکسل باقی مانده است.

تغییر بزرگ دیگر این گوشی دو سیم‌کارته را باید در باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی آن یافت که ظرفیت آن نسبت به C2 برابر با 1,000 واحد افزایش یافته است. البته با وجود آن که Realme C3 از فناوری شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند، اما نکته ناامیدکننده آن است که شارژر 10 واتی گوشی از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی به دستگاه متصل می‌شود.

اسمارت‌فون C3 با نسخه 1.0رابط کاربری Realme UI و پلتفرم اندروید 10 عرضه می‌شود. فروش این گوشی در دو رنگ قرمز (Blazing Red) و آبی (Frozen Blue) از روز 14 فوریه (25 بهمن) به طور آنلاین در هند از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart و وب‌سایت شرکت سازنده آغاز خواهد شد. ظاهرا Realme قصد دارد این اسمارت‌فون را از حدود یک هفته بعد یعنی روز 20 فوریه در فروشگاه‌های آفلاین نیز عرضه نماید. نسخه استاندارد Realme C3 با ترکیب حافظه 3GB/32GB با قیمت 6,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 98 دلار) و مدل پیشرفته‌تر با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به بهای 7,999 روپیه (حدود 112 دلار) به فروش خواهد رسید.

منبع : Realme