معرفی Realme X2 – تکامل Realme XT در عرض 2 هفته

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 730 جی Snapdragon 730G ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : شرکت Realme – که دو هفته پیش اسمارت‌فون Realme XT را معرفی کرده بود – در روز سه‌شنبه 24 سپتامبر 2019 (2 مهر 1398) از یک گوشی هوشمند جدید با نام Realme X2 رونمایی کرد. با توجه به نامگذاری این گوشی، شاید خیال کنید Realme X2 مدل جدیدتر Realme X است (که حدود 4 ماه قبل معرفی شده بود). اما حقیقت آن است که Realme X2 مدل به‌روزرسانی‌شده Realme XT است. دوربین چهارگانه (با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی)، تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 730G، نمایشگر با وضوح بالا و باتری قوی از جمله مهم‌ترین مشخصات این گوشی جدید محسوب می‌شوند. برخلاف Realme XT که برای بازار هند تدارک دیده شده بود، Realme X2 فعلا منحصر به بازار چین است.

اسمارت‌فون Realme X2 در ابعاد 8.6×75.2×158.7 میلی‌متر طراحی شده و حدود 182 گرم وزن دارد. در جلوی دستگاه شیشه گوریلا گلس 5 به کار رفته است. شیشه 3 بعدی در پشت دیوایس دارای طرحی زیبا به نام wormhole یا "کرم‌چاله" است که به گفته شرکت سازنده از ده‌ها هزار خط میکرو-متری تشکیل شده است. این گوشی در دو رنگ آبی و سفید به تولید می‌رسد.

نمایشگر 6.4 اینچی گوشی از پنل‌های Super AMOLED سامسونگ تشکیل شده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس (معادل 2340×1080 پیکسل) است. یک ناچ قطره آب در بالای صفحه به چشم می‌خورد و به گفته شرکت سازنده نسبت صفحه به بدنه 91.9 درصد است.. در زیر لایه نمایشگر، سنسور اثر انگشت تعبیه شده که به گفته Realme، می‌تواند ظرف 36 صدم ثانیه، عمل قفل‌گشایی را انجام دهد. لازم به ذکر است، نسبت تصویر 19.5:9 بوده و نمایشگر با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

در ساخت Realme X2 از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 730G استفاده شده است. این تراشه با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده، مشتمل بر 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 470 (منطبق بر معماری Cortex A76) و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 (منطبق بر معماری Cortex A55) بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 618 است. مدل پایه این گوشی 6 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.1) دارد. مدل پیشرفته آن نیز از 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در لیست مشخصات Realme X2 حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز به چشم می‌خورد که البته مدل مجهز به چنین حافظه‌ای هنوز آماده فروش نشده است. به احتمال زیاد، مدل دیگری از Realme X2 با 8 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود. ناگفته نماند، با توجه به پشتیبانی گوشی از میکرو اس‌دی، می‌توان حافظه آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

مجموعه دوربین چهارگانه، در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. دوربین اصلی مجموعه، 64 مگاپیکسلی بوده و لنزی 6 تکه دارد که گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. این همان سنسور Samsung GW1 است که بزرگی آن 1/1.72 اینچ بوده و در اسمارت‌فون‌هایی مثل Realme XT و Xiaomi Redmi Note 8 Pro نیز از آن استفاده شده بود. به گفته شرکت سازنده، خروجی این دوربین عکس‌هایی با رزولوشن 6944×9280 پیکسل خواهد بود که در صورت چاپ، ارتفاع آن می‌تواند به 3.6 متر هم برسد. البته ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که وضوح پیش‌فرض این دوربین با قابلیت ترکیب پیکسل‌ها، تنها 16 مگاپیکسل است.

یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز – که میدان دید آن 119 درجه و گشودگی دیافراگم آن f/2.25 اعلام شده – عضو دیگر این مجموعه است. دو دوربین دیگر با وضوح 2 مگاپیکسل نیز در اینجا حضور دارند که یکی برای تشخیص عمق بوده و دیگری – با داشتن لنزی به فاصله کانونی 4 سانتی‌متر – برای عکاسی ماکرو (عکس‌برداری از فاصله نزدیک) در نظر گرفته شده است. ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ویدئوی فول اچ‌دی و 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه و ویدئوی اسلوموشن با سرعت 960 فریم در ثانیه از دیگر قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی بر شمرده شده است.

در ناچ قطره آب بالای نمایشگر، دوربین سلفی به وضوح 32 مگاپیکسل و گشودگی f/2.0 جای گرفته است. با توجه به وجود EIS یا لرزه‌گیر الکترونیکی، فیلم‌برداری با هر دو دوربین جلو یا عقب، با تکان‌های کمتری همراه خواهد بود. جالب است بدانید، آرون هیوی (Aaron Huey)، عکاس معروف نشنال جئوگرافی، نیز در یک اقدام تبلیغاتی از عملکرد دوربین در Realme X2 تمجید کرده است.

ظرفیت باتری در این گوشی 4,000 میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به تکنولوژی شارژ سریع VOOC Flash Charge 4.0 – که هفته پیش از سوی Realme معرفی شد – در عرض 30 دقیقه می‌توان ذخیره باتری را از 0 به 30 درصد رساند. Realme X2 یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و از ارتباطات 4G بهره می‌برد. وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 5.0، پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GLONASS ،GPS و Beidou، تراشه NFC، پورت USB-C و جک هدفون از دیگر امکانات ارتباطی دستگاه محسوب می‌شوند.

سیستم‌عامل Realme X2 اندروید 9 بوده و پوسته ColorOS 6 نیز روی آن کشیده شده است. پشتیبانی از حالت Dark Mode یا تم تاریک، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پوسته بر شمرده شده است. با توجه به وجود تراشه اسنپ‌دراگون 730G، این اسمارت‌فون قابلیت‌های متعددی در زمینه گیمینگ دارد. قابلیتی به نام Game Assistant ضمن ارائه حالت "مزاحم نشوید" برای ادامه روند بازی، امکان ضبط صحنه‌های بازی را نیز فراهم می‌کند. همچنین با Game Space می‌توان مدیریت همه بازی‌های گوشی را در اختیار گرفت.

امکانات بازی در Realme X2 ادامه دارد؛ قابلیت Frame Boost 2.0 با شتابدهی نرخ فریم، پایداریِ بازی را تا 18 درصد بهبود می‌بخشد. Touch Boost 2.0 نیز واکنش لمسی را سریع‌تر نموده و عملکرد تاچ سیستم را تا 35.2 درصد ارتقا می‌دهد. آنتن بازی دوگانه MIMO نیز در این گوشی پیش‌بینی شده که به گفته Realme ضد قفل بوده و با داشتن سیگنال مناسب، به ادامه روند بازی کمک می‌کند. ناگفته نماند، وجود نام‌هایی چون دالبی آتموس و Hi-Res نشان می‌دهد که صداها با کیفیت مناسبی به گوش کاربر می‌رسند.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید Realme X2 آغاز شده و کسانی که سفارش خود را تا قبل از 26 سپتامبر (4 مهر) ثبت کنند، از تخفیف 100 یوانی (حدود 14 دلار) بهره‌مند می‌شوند. این گوشی از 27 سپتامبر (5 مهر) وارد بازار چین می‌شود. قیمت Realme X2 در مدل پایه (6GB/64GB) معادل 1,599 یوان اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز حدودا برابر با 224 دلار خواهد بود. ورژن پیشرفته گوشی (8GB/128GB) نیز 1,899 یوان (266 دلار) قیمت‌گذاری شده است. شرایط عرضه بین‌المللی این گوشی، هنوز مشخص نیست.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا