معرفی Realme 3i- اسمارت‌فونی مشابه Realme 3 با قیمتی ارزان‌تر

نمایش خبر

تاریخ : 1398/4/27        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ریل‌می Realme ، گوشی هوشمند Smartphone ، هند India ، هلیو پی 60 Helio P60 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : Realme حدود پانزده ماه پیش کار خود را به عنوان زیربرند کمپانی چینی اوپو آغاز کرد و حالا مدتی است که به عنوان مجموعه‌ای مستقل به کار خود ادامه می‌دهد. این شرکت مدعی است که در حال حاضر دومین سازنده برتر از نظر میزان فروش آنلاین در کشور هند است و با ارائه طرح‌های جدید در پی آن است که موقعیت خود را بیش از پیش در بازار این کشور تثبیت کند. بر اساس گزارش منابع خبری، در یکی از این برنامه‌ها با عنوان پروژه تعمیر یا repair project که در چند شهر هند از جمله بمبئی، دهلی نو، پونا و حیدرآباد اجرا خواهد شد، Realme اعلام کرده است که گوشی کاربران را ظرف مدت 30 دقیقه تعمیر خواهد کرد.

Introducing Realme 3i

این کمپانی در روز دوشنبه 15 جولای سال جاری میلادی (24 تیر 1398) طی رویدادی در کشور هند علاوه بر رونمایی از اسمارت‌فون Realme 3i، گوشی هوشمند Realme X را هم به بازار این کشور معرفی کرده است. گفتنی است که Realme X پیش از این به عنوان نخستین پرچمدار مقرون‌به‌صرفه Realme در کشور مبدأ یعنی چین عرضه شده بود.

اسمارت‌فون Realme 3i که جدیدترین محصول سری Realme 3 به شمار می‌رود، از نظر ابعاد گوشی، اندازه و نسبت تصویر صفحه‌نمایش، چیپ‌ست پردازشی، رم و حافظه داخلی، مشخصات دوربین اصلی و سلفی و همچنین ظرفیت باتری دقیقا مشابه با Realme 3 است که در ماه مارس 2019 وارد بازار هند شد. گوشی جدید Realme در اندازه‌های 156.1x75.6x8.3 میلی‌متر تولید شده و 175 گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش 6.2 اینچی این محصول از وضوح اچ‌دی‌ پلاس (معادل 1520x720 پیکسل) بهره می‌برد و برای حفاظت آن پوششی محصول کمپانی کورنینگ، بدون اشاره به نسخه آن، به کار گرفته شده است. این نمایشگر 88.30 درصد از سطح جلوی بدنه را پوشانده و نسبت تصویر 19:9 برای آن در نظر گرفته شده است. در طراحی بدنه پشتی این اسمارت‌فون الگوهای مثلثی‌‌شکل نامنظمی مشابه الماس به چشم می‌خورد که یادآور Realme C2 و Realme 1 است. جالب آن که پیشوند الماس یا Diamond در هر سه رنگ آبی، قرمز و مشکی دیده می‌شود.

Introducing Realme 3i

همانند نسخه جهانی Realme 3، در این محصول نیز چیپ‌ست 12 نانومتری Helio P60 مدیاتک عهده‌دار امور پردازشی است. این تراشه از 8 هسته پردازشی با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز برخوردار بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G72 است. در زمینه حافظه رم، دو گزینه 3 و 4 گیگابایتی و برای حافظه داخلی، پیکربندی‌های 32 و 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. به علاوه، فضای ذخیره‌سازی آن با توجه به برخورداری از کارت حافظه می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر افزایش پیدا کند.

Introducing Realme 3i

در پشت دستگاه دو دوربین 13 (با f/1.8) و 2 مگاپیکسلی (احتمالا با f/2.4) وجود دارد و ناگفته پیداست که نمونه 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و عکس‌های پرتره کاربرد دارد. همچون دیگر گوشی‌های مجموعه Realme 3، قابلیت‌هایی همچون Nightscape برای عکس‌برداری در محیط‌های با نور کم و نیز Chroma Boost به منظور بهبود رنگ تصاویر برای دوربین Realme 3i هم در نظر گرفته شده است. دوربین 13 مگاپیکسلی جلوی گوشی که در بریدگی به شکل قطره آب بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است، با پیکسل‌های 1.12 میکرونی برای ثبت تصاویر سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از امکانات هوش مصنوعی برای زیباسازی چهره افراد بهره می‌برد. همچنین ظاهرا با شناسایی 296 نقطه از چهره کاربر می‌تواند برای گشودن قفل صفحه‌نمایش بر اساس تشخیص چهره هم کاربرد داشته باشد.

Introducing Realme 3i

باتری Realme 3i مانند Realme 3 دارای ظرفیت 4,230 میلی‌آمپر ساعت است که در میان گوشی‌های هم‌رده، نمونه قابل توجهی به حساب می‌آید. با این حال، با توجه به پشتیبانی نکردن از فناوری شارژ سریع و USB-C، شارژر 10 واتی (5 ولت، 2 آمپر) آن از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی به دستگاه متصل می‌شود.

Introducing Realme 3i

این گوشی دو سیم‌کارته به لحاظ ارتباطی از وای‌فای تک‌باند 802.11b/g/n با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث 4.2 و VoLTE برخوردار است و از فناوری‌های GPS و GLONASS برای مسیریابی ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند.

برخورداری از اسلات اختصاصی برای کارت حافظه و نیز حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه از دیگر ویژگی‌های محصول جدید Realme است.

Introducing Realme 3i

Realme 3i بناست از هفته آینده و به طور دقیق از روز 23 جولای (1 مرداد) در کشور هند با اندروید 9.0 پای و رابط کاربری اختصاصی اوپو یعنی ColorOS 6.0، ابتدا از طریق Flipkart و فروشگاه آنلاین Realme در اختیار کاربران قرار گیرد. نسخه پایه این اسمارت‌فون با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 7,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 116 دلار) و نمونه پیشرفته‌تر با پیکربندی حافظه 4GB/64GB به بهای 9,999 روپیه ( نزدیک به 146 دلار) عرضه خواهد شد. درباره قیمت و زمان عرضه این محصول در بازار دیگر کشورها هنوز اطلاعات تکمیلی منتشر نشده است. 

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا