معرفی HTC U19e و +Desire 19 - مسکن‌های موقت برای حضور در عرصه موبایل

نمایش خبر

تاریخ : 1398/3/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 710 Snapdragon 710 ، هلیو پی 35 Helio P35 ، HTC U19e ، HTC Desire 19+ ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : بعد از عرضه گوشی‌های HTC U12 Life و U12 Plus در آگوست 2018، به غیر از Exodus 1، اسمارت‌فون مهم دیگری را از HTC شاهد نبودیم. اما پس از آنکه عرضه اسمارت‌فون Exodus (تولید شده بر مبنای فناوری بلاک‌چین) آن طور که انتظار می‌رفت موفقیت‌آمیز نبود، بسیاری از مردم و کارشناسان تصور می‌کردند که این شرکت تایوانی خیلی آرام و بی‌سروصدا عرصه تولید گوشی هوشمند را ترک کرده است. اما ظاهرا بیشتر مردم در اشتباه بودند. HTC در روز سه‌شنبه 11 ژوئن 2019 (21 خرداد 1398) از دو اسمارت‌فون میان‌رده با نام‌های HTC U19e و HTC Desire 19+ رونمایی کرد. انتشار این خبر موجب شد تا هنوز هم بتوان به برند خوش سابقه HTC در زمینه موبایل امید داشت.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

HTC U19e

در بین دو گوشی تازه معرفی شده، HTC U19e از مشخصات بالاتری برخوردار است و لذا در ابتدا به بررسی این دیوایس می‌پردازیم. طول و عرض این گوشی به ترتیب 156.5 و 75.9 میلی‌متر است. ضخامت 8 میلی‌متری آن نسبت به HTC U12+ حدود 10 درصد نازک‌تر بوده و وزن دستگاه نیز 180 گرم اعلام شده است. در نگاه اول، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، ظاهر دستگاه است. قاب پشتی گوشی در قسمت بالایی آن، به شکل شفاف طراحی شده و قسمتی از اجزای داخلی گوشی (ظاهرا به صورت تزیینی) از بیرون آن پیداست. رنگ جذاب بدنه نیز که "ارغوانی درخشان" (brilliant purple) نام گرفته و به شکل پلکانی طراحی شده، به زیبایی گوشی می‌افزاید. به گفته شرکت سازنده، برای رسیدن به این طرح رنگ، از روش رسوب‌دهی ذرات فلز استفاده شده است.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

برخلاف رویه صنعت اسمارت‌فون مبنی بر استفاده از ناچ کوچک در بالای نمایشگر و فول-اسکرین کردن آن، هیچ‌کدام از این موارد در HTC U19e دیده نمی‌شود. البته این به معنای ضعف نمایشگر نیست. HTC در ساخت صفحه نمایش این گوشی از پنل‌های OLED با نسبت تصویر 18:9 استفاده کرده است. این نمایشگر 6 اینچی، از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 2160×1080 پیکسل) برخوردار بوده و در هنگام استریم ویدئو از یوتیوب، از پخش HDR 10 پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای HTC، کنتراست و روشنایی بالای نمایشگر این گوشی، عملکرد آن را در زیر نور آفتاب بالا برده است. ناگفته نماند، نمایشگر با پوششی از جنس گوریلا گلس (ورژن نامعلوم) محافظت می‌شود.

پردازش در این گوشی به وسیله چیپ‌ست 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 710 انجام می‌شود. U19e به 6 گیگابایت RAM مجهز شده که برای یک اسمارت‌فون میان‌رده، ارزش بالایی دارد. حافظه داخلی دستگاه هم 128 گیگابایت است که با قرار دادن میکرو اس‌دی در اسلات مربوطه، می‌توان آن را ارتقا داد (شرکت سازنده، حداکثر ظرفیت ارتقا را ذکر نکرده است).

Qualcomm Snapdragon 710 SoC

اما یکی از مواردی که HTC زیاد روی آن مانور داده، قابلیت‌های گیمینگ در HTC U19e است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. با قفل کردن نوار پیمایش (navigation bar) حتی در صورتی که اتفاقی دکمه‌ای را فشار دهید، روند بازی شما مختل نمی‌شود. به گفته HTC، برای ارائه تجربه گیمینگ روان‌تر، حافظه RAM به شکل خودکار پاک شده و میزان روشنایی، رزولوشن و قدرت به طور هوشمند تنظیم می‌شود. حتی می‌توان صحنه‌هایی از بازی را ضبط کرد و آن را با سایر دوستان به اشتراک گذاشت. پشتیبانی از فناوری صوتی BoomSound (انحصاری HTC) نیز لذت بازی کردن را بیشتر خواهد کرد.

توصیفات HTC نشان می‌دهد U19e از دوربین کارآمدی بهره می‌برد. مجموعه دوگانه پشت دستگاه، از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8) و یک دوربین تله‌فوتوی 20 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.6) تشکیل شده است. فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) کیفیت عکاسی را بالا برده و دیافراگم نسبتا گشوده لنز دوربین اصلی، با اجازه ورود نور بیشتر، عکاسی در محیط‌های کم‌نور را قابل قبول‌تر می‌کند. زوم اپتیکال (تا 2 برابر) و زوم دیجیتال (تا 10 برابر) می‌تواند جزییات بیشتری از سوژه را به تصویر بکشد. HTC با به نمایش گذاشتن عکس‌هایی که آنها را به دوربین U19e نسبت داده، مدعی شده که قابلیت‌های هوش مصنوعی در مجموعه این دوربین می‌تواند در موقعیت‌های مختلف عکاسی – از جمله پرتره، نوردهی از پشت یا backlight، شرایط کم‌نور، عکاسی از سوژه‌های کوچک (macro) و عکس‌برداری از اسناد، غذاها و منظره‌های طبیعی – مفید واقع شود. فیلم‌برداری 4K را نیز به لیست امکانات دوربین اضافه کنید.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

در جلوی گوشی، قضیه جالب‌تر می‌شود. در اینجا هم با دو دوربین مواجه هستیم؛ یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.0 و فوکوس ثابت) و یک دوربین 2 مگاپیکسلی که صرفا برای اسکن عنبیه تعبیه شده است. با توجه به اینکه الگوی عنبیه چشم هر شخص مثل اثر انگشت او منحصربه‌فرد است، اسکن عنبیه راه خوبی برای احراز هویت کاربر و قفل‌گشایی گوشی به شمار می‌رود. البته در پشت این گوشی نیز یک حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد. ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید علاوه بر این دو قابلیت امنیتی، قفل‌گشایی از طریق تشخیص چهره نیز در U19e فعال بوده و طبق ادعای HTC سازوکار آن به‌قدری مطمئن است که به راحتی عکس را از چهره واقعی تشخیص می‌دهد.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

یک باتری نسبتا قوی به ظرفیت 3,930 میلی‌آمپر ساعت، وظیفه تأمین انرژی U19e را برعهده دارد. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (نسخه 4.0) پشتیبانی کرده و به گفته شرکت سازنده، در صورت استفاده معمولی، حداقل دو روز دوام خواهد داشت. HTC U19e یک گوشی دوسیمکارته (از نوع نانو) بوده و از ارتباطات LTE بهره‌مند است. بلوتوث نسخه 5، وای-فای 802.11 a/b/g/n/ac، سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS، پورت USB Type-C و NFC از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه محسوب می‌شوند.

گوشی هوشمند HTC U19e از تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) با قیمت 14,900 دلار تایوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 475 دلار آمریکا) وارد بازار تایوان شده است. ورود این گوشی به سایر بازارهای جهان، هنوز مشخص نیست. اینکه HTC با یک فاصله نسبتا طولانی‌مدت مجددا دست به تولید اسمارت‌فون زده، جای خوشحالی دارد، اما سؤالی که ممکن است ذهن‌ها را درگیر کند نحوه نامگذاری این گوشی‌ست که چرا پس از HTC U12 به یک‌باره اعداد 13 تا 18 نادیده گرفته شده و اسم U19e برای این گوشی جدید انتخاب شده است؟!

HTC Desire 19+

همانطور که گفته شد، HTC در کنار U19e، اسمارت‌فون دیگری تحت عنوان HTC Desire 19+ را نیز معرفی نمود که از لحاظ مشخصات در سطح پایین‌تری قرار دارد. با توجه به اینکه این گوشی نسخه پلاس محسوب می‌شود، نمایشگر بزرگ‌تری به قطر 6.2 اینچ دارد، اما رزولوشن آن به اچ‌دی پلاس تنزل پیدا کرده است. شاید نکته مثبت این نمایشگر، وجود ناچ کوچک قطره آب در بالای آن باشد. در ساخت HTC Desire 19+ از چیپ‌ست Helio P35 (محصول مدیاتک) بهره گرفته شده است. از لحاظ RAM و حافظه داخلی، این گوشی در دو پیکربندی وارد بازار خواهد شد؛ مدل پایه با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی و مدل پیشرفته با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت خافظه داخلی.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

در HTC Desire 19+ یک دوربین دیگر نیز به دوربین‌های پشت اضافه شده و با یک مجموعه سه‌گانه روبرو هستیم که از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین زاویه باز 8 مگاپیکسلی و یک حسگر عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک دوربین 16 مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی در ناچ نمایشگر به چشم می‌خورد. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه کماکان برقرار بوده ولی ظرفیت باتری به 3,850 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته است. این گوشی در اوایل جولای وارد بازار تایوان خواهد شد. نسخه ساده آن 9,990 دلار تایوان (حدود 320 دلار آمریکا) و نسخه پیشرفته آن 10,990 دلار تایوان (حدود 350 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده است.

Introducing HTC U19e and Desire 19 Plus

HTC نخستین شرکتی بود که با تولید HTC Dream، اولین گوشی اندرویدی را به دنیا معرفی کرد. اما به مرور زمان، این شرکت نتوانست در برابر حجم عظیم رقابت از سوی سایر تولیدکنندگان تاب بیاورد و کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های این شرکت رو به زوال نهاد. پس از مدتی گوگل تیم طراح HTC را به استخدام خود درآورد تا از تخصص آنها در بهبود دیوایس‌های پیکسل کمک بگیرد. آخرین تیر در ترکش HTC نیز رونمایی از اسمارت‌فون Exodus (مبتنی بر بلاک‌چین) بود که با توجه به ادامه افت درآمد‌های شرکت، این پروژه هم سودی برای HTC نداشته است. در این میان، نه تنها تولید گوشی هوشمند وضعیت نامساعدی در شرکت داشته، بلکه خدمات پس از فروش این محصولات نیز با مشکل روبروست. به گزارش Android Police، از میان انبوه گوشی‌هایی که برای تعمیر به شرکت فرستاده شده‌اند، بسیاری از آنها هیچ‌گاه دوباره به دست مشتری نرسیده و یا اگر هم می‌رسند همچنان خراب و معیوبند.

اما هر اندازه که کسب‌وکار اسمارت‌فون HTC ناامیدکننده شده، ورود این کمپانی به عرصه هدست‌های واقعیت مجازی، موفقیت‌آمیز بوده است. تنها در همین سال جاری میلادی، HTC از 3 هدست جدید رونمایی کرده است: Vive Focus Plus ،Vive Focus Plus و Vive Cosmos. یکی دیگر از تولیدات خلاقانه این شرکت هاب نسل پنجم یا 5G Hub نام دارد که می‌تواند پهنای باند خانگی نسل پنجم را به دیوایس‌هایی که به آن متصل می‌شوند ارائه کند. با این تفاسیر، نمی‌توان HTC را یک کمپانی مرده پنداشت، ولی بازگشت کسب‌وکار اسمارت‌فون HTC به دوران اوج خود، خیلی بعید به نظر می‌رسد.  

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا