IFA 2018 - معرفی HTC U12 Life: بهبود در رده میانی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، IFA ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 636 ، HTC U12 life ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : شرکت HTC امروز پنج‌شنبه 30 آگوست 2018 (8 شهریور 1397) یک روز مانده به افتتاح رسمی نمایشگاه IFA 2018 در برلین از جدیدترین محصول رده میانی خود با نام U12 Life رونمائی کرد. این گوشی را بیش از آنکه بتوان نسخه ضعیف‌تر شده‌ای از اسمارت‌فون پرچمدار U12+ دانست، ورژن به‌روز شده‌ای از U11 Life سال گذشته به حساب می‌آید که تقریبا همه چیز از طراحی بدنه، سایز صفحه‌نمایش، نوع پردازنده، حافظه رم و حافظه داخلی، مجموعه دوربین و ظرفیت باتری در آن ارتقاء یافته و در یک اتفاق جالب، جک 3.5 میلی‌متری هدست به گزینه‌های ارتباطی دستگاه بازگشته است. پرهیز از notch و طراحی خاص بخش پشتی از دیگر نکات برجسته این مدل به حساب می‌آیند.

Introducing HTC U12 Life

مهم‌ترین نکته قابل اشاره در مورد U12 Life به طراحی دستگاه تعلق دارد؛ صفحه‌نمایش گوشی کاملا کشید و بزرگ با حاشیه‌های حداقلی در بالا و پائین است و همانطور که اشاره شد از بریدگی notch نیز بر بالای صفحه‌نمایش خبری نیست. جذابیت اصلی طراحی این مدل البته در پشت آن قرار دارد؛ در این بخش جدا از دوربین‌های دوگانه مشابه آیفون X، از یک طراحی دو رنگ استفاده شده که در یک سوم بالائی به صورت براق در نظر گرفته شده و در پائین به یک بخش برجسته و خط‌دار منتهی می‌شود. قسمت برجسته گوشی در این قسمت راحتی بیشتری را ارائه می‌کند و احتمال اندکی برای لیز خوردن آن از دست وجود دارد. این طراحی بیش از همه چیز به گوشی‌های نسل اول پیکسل شباهت دارد و ظاهر متفاوتی را به این مدل می‌بخشد.

Introducing HTC U12 Life

U12 Life در حال حاضر تنها در دو رنگ شامل آبی و ارغوانی عرضه می‌شود که اولی در نور به سمت تیره و مشکی گرایش پیدا می‌کند و ورژن ارغوانی نیز به نقره‌ای متمایل می‌شود. ابعاد دستگاه 8.3×75.4×158.5 میلی‌متر بوده و 175 گرم وزن دارد.

صفحه‌نمایش دستگاه نسبت به U11 Life با ارتقاء بزرگی همراه شده و از 5.2 اینچی 16:9 به 6 اینچی فول اچ‌دی پلاس (1080×2160 پیکسل) افزایش پیدا کرده است. فناوری ساخت این پنل ظاهرا با تغییر روبرو نشده و همچنان از نوع IPS LCD است. بالا و پائین این پنل حاشیه اندکی وجود دارد و دکمه‌های زیر صفحه‌نمایش نیز به داخل منو منتقل شده‌اند.

Introducing HTC U12 Life

پردازش در U12 Life با چیپ‌ست 14 نانومتری Snapdragon 636 حاوی 8 هسته Kryo 260 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی انجام می‌شود که نسبت به Snapdragon 630 حاضر در مدل قبلی تا 40 درصد بهبود عملکرد روبرو شده است. پردازش گرافیکی این مجموعه توسط Adreno 509 انجام می‌شود که در این مورد نیز 10 درصد عملکرد بهتری مشاهده می‌شود. حافظه داخلی دستگاه تنها در یک ورژن 64 گیگابایتی ارائه می‌شود که با اسلات microSD قابلیت ارتقاء تا مقادیر بالاتر را خواهد داشت این حافظه جانبی از قابلیت Flex Storage‌ پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب می‌توان از کارت حافظه به عنوان بخشی از حافظه داخلی برای نصب برنامه‌ها سود جست. رم دستگاه 4 گیگابایت است که برای مدلی در رده میانی کافی به نظر می‌رسد.

Qualcomm Snapdragon 636

محموعه دوربین‌های دوگانه پشت دستگاه که طراحی آن نسبت به هر دوی U11 Life و U12+ تغییر کرده با طرحی عمودی و دو فلش LED در میانه آنها کاملا مشابه آیفون X طراحی شده و شامل یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با f/2.0 و سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز همراه با یک دوربین 5 مگاپیکسلی می‌شود که این دومی تنها برای تعیین عمق میدان و افکت بوکه به کار گرفته می‌شود. این مجموعه امکان برداشت ویدئوی 4K را نیز دارد و سنسور اثر انگشت گوشی نیز در همین قسمت و هم‌ردیف با مجموعه دوربین قرار گرفته است.

دوربین سلفی گوشی یک نمونه 13 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار با f/2.0 و فلش LED ست که از عکاسی HDR و فیلم‌برداری 1080p پشتیبانی کرده و امکان تشخیص چهره را نیز ارائه می‌کند.

Introducing HTC U12 Life

ظرفیت باتری یکی از نکات برجسته U12 Life به حساب می‌آید که در مقایسه با U11 Life‌ با هزار میلی آمپر ساعت ارتقاء روبرو شده است؛ ظرفیت باتری حاضر در این مدل به 3,600mAh می‌رسد که حتی نسبت به U12+ نیز 100mAh ظرفیت بیشتری دارد. HTC در مورد عملکرد این باتری اطلاعاتی را ارائه نکرده اما به عنوان یک نکته نچندان دلچسب، ظاهرا از شارژ سریع در این مدل خبری نیست و تنها با یک شارژر 10 واتی (5 ولت و 2 آمپر) ارائه می‌شود.

جالب‌توجه‌ترین نکته در گزینه‌های ارتباطی دستگاه به بازگشت جک 3.5 میلی‌متر هدست تعلق دارد که در U11 Life حذف شده بود اما این بار مجددا در این گوشی حضور پیدا کرده است. HTC همواره در زمینه کیفیت و حجم صدای خروجی نیز موفق عمل کرده و U12 Life نیز با حضور اسپیکرهای استریو، در این زمینه استثنا نیست. حداکثر سرعت اتصالات شبکه این مدل به 600Mbps تحت LTE Cat.12 بالغ می‌شود و بلوتوث نسخه 5، وای‌فای دو باند ac و NFC سایر گزینه‌های آن را تشکیل می‌دهند. پورت USB-C و مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS و GLONASS سایر گزینه‌های ارتباطی این مدل را تشکیل می‌دهند.

Introducing HTC U12 Life

HTC U12 Life با نسخه 8.1 اندروید Oreo ارائه شده و رابط کاربری آن نیز طبق انتظار براساس پوسته HTC Sense شکل گرفته است. این گوشی که در ماه سپتامبر به بازار ارائه می‌شود ظاهرا با نصف قیمت U12+ یعنی حوالی 350 یورو به بازارهای آسیا، اروپا و خاورمیانه ارائه می‌شود.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا