گلکسی A60 و A40s- میان‌رده‌های جدید سامسونگ با طعم پرچمدار

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/1/30        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 675 Snapdragon 675 ، چین China ، Samsung Galaxy A60 ، Samsung Galaxy M30 (A40s) ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس مدتی است که برای حفظ جایگاه خود در بازار اسمارت‌فون و پیشی گرفتن از شرکت‌های چینی، تولید و عرضه گوشی‌های سری A را در دستور کار قرار داده است و نمونه‌های جدید این مجموعه را با فاصله زمانی کم معرفی می‌کند. محصولاتی که مهم‌ترین ویژگی آنها، مشخصات مناسب در کنار قیمت رقابتی است. این کمپانی در روز چهارشنبه 17 آوریل سال جاری میلادی (28 فروردین 1398) طی رویدادی در کشور چین از گوشی‌های هوشمند گلکسی A60 و A40s پرده‌برداری کرده است. سامسونگ پیش از این اسمارت‌فون‌های گلکسی A10، گلکسی A20، گلکسی A30، گلکسی A40، گلکسی A50، گلکسی A70 و گلکسی A80 را از سری A معرفی کرده بود.

Introducing Samsung Galaxy A60 and Galaxy A40s

محصولات جدید سامسونگ متعلق به رده میانی هستند با این حال این کمپانی کره‌ای تلاش کرده که دست کم یک ویژگی رده بالا برای آنها در نظر بگیرد. اسمارت‌فون گلکسی A60 شباهت زیادی با گلکسی A8s دارد که اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد. گلکسی A40s هم در واقع همان گلکسی M30 است که در ماه مارس 2019 به بازار هند ارائه شد. به نظر می‌رسد تغییر نام این گوشی حاکی از آن است که گوشی‌های سری گلکسی M در بازار چین عرضه نخواهند شد.

از آنجا که سامسونگ هنوز به طور رسمی اطلاعات این دو گوشی را منتشر نکرده است، در خصوص مشخصات و قیمت آنها نمی‌توان با قطعیت سخن گفت. با این حال، منابع آگاه ویژگی‌های اصلی این دو محصول را در وب‌سایت خود منعکس کرده‌اند.

شاید بتوان مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی گلکسی A60 را نمایشگر 6.3 اینچی آن دانست که دارای حفره‌ای پانچ‌شده و وضوح فول اچ‌دی پلاس است. در طراحی این گوشی همانند گلکسی A8s برای به حداکثر رساندن اندازه صفحه‌نمایش و کاهش حاشیه‌های اطراف تا حد امکان، از طراحی Infinity-O استفاده شده است. استفاده از این طراحی، نسبت نمایشگر به بدنه گلکسی A60 را به حدود 92 درصد رسانده است. حفره پانچ‌شده‌ای در سمت چپ بالای این گوشی دیده می‌شود که دوربین سلفی را در خود جای داده است. این حفره در مقایسه با حفره پانچ‌شده گلکسی A8s ظاهرا کوچک‌تر است. به علاوه، وضوح دوربین سلفی افزایش یافته و از 24 مگاپیکسل به 32 مگاپیکسل رسیده است. سامسونگ برای نمایشگر این گوشی مثل A8s به جای به‌کارگیری فناوری AMOLED از پنل ال‌سی‌دی استفاده کرده که بدین‌ترتیب حسگر اثر انگشت گلکسی A60 به جای آن که درون صفحه‌نمایش تعبیه شده باشد، در پشت دستگاه جای گرفته است. البته نباید از یاد برد که حسگرهای اثر انگشت خازنی به طور معمول سریع‌تر و مطمئن‌تر هستند.

Introducing Samsung Galaxy A60 and Galaxy A40s

پردازش در گلکسی A60 به کمک چیپ‌ست 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 675 انجام می‌شود که نخستین بار در Redmi Note 7 Pro شیائومی شاهد آن بودیم؛ پردازنده‌ای که از 2 هسته Kryo 460 بر اساس معماری ARM A76 با حداکثر فرکانس 2GHz بهره می‌برد و 6 هسته دیگر آن مبتنی بر معماری ARM A55 برای کارهای سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند که حداکثر سرعت کلاک آنها 1.7Ghz است. همچنین ظاهرا نسخه پایه این محصول از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

پیکربندی دوربین سلفی و مجموعه دوربین‌های پشت گلکسی A60 دقیقا همانند گلکسی A70 است. از نظر طراحی ظاهری، دوربین‌های اصلی به طور عمودی در قاب مشکی رنگ بیضی شکلی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی نیز خارج از قاب و زیر آنها به چشم می‌خورد. محصول جدید سامسونگ دارای سه دوربین در پشت دستگاه است که دوربین اصلی، 32 مگاپیکسلی با F/1.7، دوربین دوم با لنز ultra-wide دارای وضوح 8 مگاپیکسل و در نهایت دوربین سوم، 5 مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم در دوربین دوم و سوم، f/2.2 است و نمونه 5 مگاپیکسلی برای تعیین عمق میدان به کار می‌رود. دوربین سلفی این گوشی نیز، همان طور که اشاره شد، 32 مگاپیکسلی است و با احتمال زیاد برای تشخیص چهره هم کاربرد خواهد داشت.

Introducing Samsung Galaxy A60 and Galaxy A40s

در اسمارت‌فون جدید سامسونگ به لطف استفاده از فناوری Screen Cast، صفحه‌نمایش به عنوان اسپیکر نیز کاربرد دارد؛ قابلیتی که پیش از این در G8 ThinQ ال‌جی شاهد آن بودیم. باتری این گوشی 3,500 میلی‌آمپر ساعتی است و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

در خصوص گلکسی A40s، که گوشی ارزان‌تری به حساب می‌آید، نکته چندان تازه‌ای نمی‌توان گفت، چرا که مشخصات آن دقیقا مشابه گلکسی M30 است. این گوشی از صفحه‌نمایش 6.4 اینچی بهره می‌برد که با طراحی Infinity-U ساخته شده یعنی بریدگی بالای نمایشگر آن به شکل حرف U است. این پنل با فناوری Super AMOLED ساخته شده و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس است.

Introducing Samsung Galaxy A60 and Galaxy A40s

سامسونگ در این اسمارت‌فون از چیپ‌ست هشت هسته‌ای Exynos 7904 استفاده کرده که با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده است. این تراشه دارای 2 هسته ARM A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته 1.6 گیگاهرتزی ARM A53 است و پیش از این در چند محصول دیگر این شرکت همچون گلکسی A30 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. از نظر حافظه احتمالا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای نمونه پایه گلکسی A40s در نظر گرفته شده است.

در پشت این گوشی هم سه دوربین وجود دارد که دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با f/1.9 و نمونه دوم، پنج مگاپیکسلی ultra-wideبا f/2.2 است. سومین دوربین هم که برای تشخیص عمق به کار می‌رود دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل و لنزی به گشودگی f/2.2 خواهد بود. اگر چه کیفیت دوربین‌های در نظر گرفته‌شده برای این اسمارت‌فون، قابل مقایسه با گلکسی A60 نیست، اما با توجه به قیمت این دستگاه، همچنان قابل قبول به نظر می‌رسد.

Introducing Samsung Galaxy A60 and Galaxy A40s

از سوی دیگر در جلوی دستگاه، دوربین 16 مگاپیکسلی دیده می‌شود که در notch بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است. باتری این اسمارت‌فون همچون M20 دارای ظرفیت خیره‌کننده 5,000 میلی‌آمپر ساعت است و شارژ آن از طریق درگاه USB Type-C با پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی انجام می‌شود.

سامسونگ در خصوص زمان دقیق ارائه این دو گوشی در بازار چین سخنی نگفته است اما با توجه به معرفی آنها به نظر می‌رسد به زودی قابل خریداری باشند. ظاهرا گلکسی A60 بناست با قیمت 1,999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، در حدود 297 دلار) و گلکسی A40s به بهای 1,499 یوان (نزدیک به 224 دلار) در اختیار علاقمندان قرار گیرند.