سامسونگ گلکسی A80 پرچمدار رده میانی با دوربین‌های چرخان

نمایش خبر

تاریخ : 1398/1/22        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A80 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 10 آوریل 2019 (21 فروردین 1397) از پیشرفته‌ترین عضو خانواده گلکسی A این شرکت تا به امروز با عنوان گلکسی A80 رونمائی کرد؛ A80 واجد چندین نکته جدید و بی‌سابقه برای سامسونگ است که از آن جمله باید به صفحه‌نمایش تمام‌صفحه بدون ناچ و حفره، شارژر پر سرعت 25 واتی و از همه مهم‌تر مجموعه دوربین‌های چرخان اشاره کرد. در طراحی جدید سامسونگ با تعبیه مکانیزم منحصر به فردی برای دوربین‌های اصلی، از آنها برای گرفتن عکس‌های سلفی نیز استفاده شده و بدین‌ترتیب نیازی به ناچ و حفره در صفحه‌نمایش گوشی نیز نخواهد بود. A80 در زمینه پردازشی تنها یک پله پائین‌تر از پرچمداران گلکسی S سامسونگ جای می‌گیرد.

Introducing Samsung Galaxy A80

سامسونگ، در توصیف A80، این دستگاه را ساخته شده برای زمانه تصاویر Live و زنده توصیف کرده و از تمایل رو به رشد کاربران برای به اشتراک گذاشتن تعاملات زنده خود با سایرین (گرفتن عکس‌های برنامه‌ریزی نشده، استریم ویدئوهای زنده و قرار گرفتن در جریان اتفاقات زنده در حال وقوع) سخن می‌گوید. از نگاه سامسونگ، نسل فعلی کاربران از دوران تصاویر سلفی حالا به دوران تصاویر زنده و لایو منتقل شده‌اند جائی‌که ارتباطات غنی‌تر و پر معناتری مابین افراد برقرار شده و گلکسی A80 در راستای توسعه این سیر تکاملی، ابداعات متعددی از جمله یک صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌صفحه، دوربین چرخان انقلابی و یک باتری هوشمند را ارائه می‌دهد.

Introducing Samsung Galaxy A80

DJ Koh ریاست و مدیرعامل بخش IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ الکترونیکس در این باره می‌گوید: «کاربران در مرکز هر آنچه ما انجام می‌دهیم بوده و آنها در جست‌وجوی دستگاه‌های شخصی‌سازی شده برای سبک زندگی ویژه خود هستند. سامسونگ با تحهیز شدن به تجربه، توانائی‌های جهانی و بینش غنی کاربران خود، به صورت انحصاری در موقعیت مهیا کردن نوآوری‌ها برای همگان قرار دارد.» از نگاه Koh کاربران مختلف می‌توانند از بین محصولات متنوع سری گلکسی A، بسته به نیاز خود محصولی متناسب را انتخاب کنند. گلکسی A80 از نگاه این مدیر ارشد سامسونگ ویژگی‌های پیشرفته‌ای را برای آن دسته از ساکنان دنیای دیجیتالی که خواستار حضور و درگیری بیشتر در زمانه تصاویر Live و زنده هستند ارائه می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، جذاب‌ترین نکته در مورد گلکسی A80 به ساختار دوربین‌های اصلی آن در پشت دستگاه تعلق دارد که درون یک قاب قرصی‌شکل در بخش پشتی قرار دارند و به‌عنوان دوربین سلفی نیز عمل می‌کنند. دوربین اصلی این مجموعه که در بین دو دوربین دیگر قرار دارد از وضوح 48 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ به کار گرفته شده است. دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید دومین دوربین حاضر در این قسمت بوده که با میدان دید 123 درجه‌ای ظاهرا نمائی حتی وایدتر از چشم انسان نیز ارائه می‌کند. سومین دوربین این مجموعه نیز یک دوربین سه‌بعدی ToF است که طبق انتظار علاوه بر افکت بوکه و محو کردن پس‌زمینه برای اندازه‌گیری فاصله سوژه‌ها در کاربردهای مرتبط با AR مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها در حالت عادی تفاوتی با آنچه در یک مجموعه دوربین سه‌گانه در یک گوشی عادی دیده‌ایم نداشته و تقریبا مشابه با LG G8 ThinQ به صورت افقی در بخش بالائی پشت دستگاه جای دارند.

Introducing Samsung Galaxy A80

با لمس دکمه‌ای که در منوی دوربین برای جابجائی بین دوربین اصلی و سلفی در نظر گرفته شده، برگ برنده اصلی A80 در مدت کوتاهی ظاهر می‌شود؛ در این حالت قسمت بالائی بخش پشتی با یک مکانیزم موتوری سریع از جای خود خارج شده و به سمت بالا حرکت کرده و قسمت قرصی‌شکل حاوی دوربین‌های سه‌گانه نیز با یک چرخش 180 درجه‌ای از پشت دستگاه به مقابل دیدگان شما، انتقال می‌یابد. این تغییر که به سرعت و در مدت زمان کوتاهی انجام شده با دو نکته کاملا مثبت برای کاربران همراه است که حذف هرگونه حفره و ناچ از صفحه‌نمایش و تشکیل یک صفحه‌نمایش تمام‌صفحه واقعی با نسبت 20:9 مهم‌ترین نکته مثبت آن به حساب می‌آید. دومین نکته مثبت در این حالت امکان برداشت تصاویر سلفی، نه فقط با دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، بلکه با دوربین 8 مگاپیکسلی واید مجاور آن است که به‌خصوص برای سلفی‌های دسته‌جمعی، کاملا کاربردی خواهد بود. استفاده از دوربین ToF برای تصاویر سلفی در حالت پرتره نیز امکان ارزشمندی محسوب می‌شود.

Introducing Samsung Galaxy A80

ایده اولیه این طراحی جالب‌توجه البته متعلق به سامسونگ نبوده و نزدیک به 5 سال پیش محصول نچندان شناخته‌شده‌ای به نام Oppo N1 از یک دوربین چرخان بر بالای صفحه‌نمایش استفاده کرده بود هرچند نوع و مکانیزم این چرخش در Galaxy A80 کاملا متفاوت است. قابلیت Live Focus در حین عکاسی و فیلم‌برداری و لرزه‌گیر موسوم به Super Steady برای کاهش لرزش‌های دست در حین برداشت ویدئو از جمله دیگر ویژگی‌های مرتبط با دوربین این گوشی هستند.

صفحه‌نمایش Super AMOLED گوشی دارای ابعاد بسیار بزرگ 6.7 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 یعنی 1080×2400 پیکسل است که به فشردگی 393ppi منجر می‌شود. این صفحه‌نمایش که تقریبا کل بخش روئی را پوشانده، ‌محل سنسور اثر انگشت درون پنل نیز هست و نیمه بالائی آن به عنوان اسپیکر تماس عمل می‌کند.

Introducing Samsung Galaxy A80

سامسونگ در مورد بخش پردازشی گلکسی A80 صرفا به عنوان «پروسسور 8 هسته‌ای قدرتمند» اشاره کرده اما برخی منابع چیپ‌ست پردازشی دقیق آن را Qualcomm Snapdragon 730 اعلام کرده‌اند. حافظه رم گوشی 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از اسلات حافظه در این گوشی خبری نیست.

دیگر نکته جالب‌توجه در مورد گلکسی A80 به باتری آن تعلق دارد؛ این باتری با ظرفیت 3,700mAh البته در مقایسه با سایر رقبای این گوشی چندان حجیم و فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد اما از سوی دیگر با ارائه یک شارژر سریع 25 واتی که نخستین بار در گلکسی A70 معرفی شد اما ظاهرا در A80 برای اولین بار به بازار عرضه می‌شود، سرعت بالائی را در شارژ مجدد ارائه می‌کند. این باتری به گفته سامسونگ به صورت هوشمند طراحی شده و با رصد نوع استفاده روتین کاربران در طی روز، برنامه‌های مورد نیاز را متناسب با مصرف باتری، بهینه‌سازی می‌کند.

Introducing Samsung Galaxy A80

سامسونگ گلکسی A80 در با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط‌ کاربری One UI در سه رنگ مشکی (Phantom Black)، طلائی (Angel Gold) و سفید (Ghost White) از 29 می 2019 (13 خرداد 1398) ظاهرا با قیمت 650 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

Introducing Samsung Galaxy A80

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا