گلکسی A70 – اولین 32 مگاپیکسلی، اولین 20:9 و اولین شارژ سریع 25 واتی سامسونگ

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/1/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A70 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سری میان‌رده A در محصولات سامسونگ از نزدیک به یکی دو سال گذشته اهمیت دوچندانی برای این شرکت یافته و نه‌تنها بسیاری از امکانات گوشی‌های پرچمدار، در این خانواده نیز به‌کار گرفته شد بلکه حتی در برخی موارد امکانات مهمی برای اولین بار در کل برند سامسونگ، در این خانواده ظهور پیدا کرده است. از جمله این موارد می‌توان به دو مدل محبوب سال گذشته یعنی گلکسی A7 و A9 اشاره کرد که به ترتیب دارای 3 و 4 دوربین در بخش پشتی بودند. شرکت سامسونگ در همین راستا در روز سه‌شنبه 26 مارچ 2019 (6 فروردین 1397) از گوشی جدیدی به نام گلکسی A70 رونمائی کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

Introducing Samsung Galaxy A70

سامسونگ پیش از این در خانواده جدید محصولات سری A از گلکسی A10، گلکسی A20، گلکسی A30 و گلکسی A50 رونمائی کرده بود و مطابق این نام‌گذاری در گلکسی A70 می‌توان انتظار مشاهده امکانات پیشرفته‌تری را داشت. اصلی‌ترین ویژگی این مدل بی‌شک به صفحه‌نمایش آن تعلق دارد که با سایز 6.7 اینچی، از گلکسی A50 با پنل 6.4 اینچی نیز ابعاد بیشتری دارد. این صفحه‌نمایش برای اولین بار در سامسونگ و البته تقریبا در تمامی دیگر گوشی‌های هوشمند از نسبت تصویر 20:9 بهره می‌برد که تنها می‌توان Xperia 1 سونی با نسبت 21:9 را کشیده‌تر از آن دانست. وضوح این پنل، فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2400 پیکسل بوده و با فناوری Super AMOLED ساخته شده است. بر بالای این صفحه‌نمایش یک ناچ نیم‌دایره کوچک در مرکز دیده می‌شود که محل دوربین سلفی این مدل است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز به درون این صفحه‌نمایش منتقل شده که از این بابت به گلکسی A50 شباهت دارد.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

 

Introducing Samsung Galaxy A70

دوربین سلفی این مدل، 32 مگاپیکسلی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهد و در این رابطه از نمونه‌هائی چون A50 و A40 با سلفی‌های 25 مگاپیکسلی نیز فراتر رفته است. این دوربین جدا از تصویربرداری طبیعتا وظیفه تشخیص چهره را نیز بر عهده دارد. A70 این تمایز را در دوربین‌ اصلی خود نیز ادامه داده و در اینجا نیز از بالاترین وضوح به‌کار گرفته شده در یک دوربین موبایلی سامسونگ یعنی 32 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین 32 مگاپیکسلی بخش پشتی دستگاه دارای گشودگی دیافراگم f/1.7 بوده و در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید با f/2.2‌ و میدان دید 123 درجه‌ای و یک دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.2 برای تعیین عمق میدان نیز دیده می‌شود.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

 

Introducing Samsung Galaxy A70

مدل دقیق پروسسور پردازشی حاضر در A70 از سوی سامسونگ مشخص نشده و تنها به حضور دو هسته 2 گیگاهرتزی سطح بالا برای پردازش‌های سطح بالا و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی سطح پائین بسنده شده است. با توجه به این مشخصات از یک سو و پشتیبانی از وضوح 32 مگاپیکسلی دوربین از سوی دیگر،‌ می‌توان حدس زد که گلکسی A70 از پروسسور جدیدا معرفی شده Exynos 7904 با لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد. A70 دارای 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی‌ست که از طریق اسلات حافظه مستقل تا 512 گیگابایت دیگر امکان ارتقاء دارد.

یکی دیگر از نکات جالب‌توجه در مورد این مدل به باتری آن تعلق دارد که نه‌تنها با ظرفیت 4,500‌ میلی آمپر ساعتی، جالب‌توجه به نظر می‌رسد بلکه در زمینه شارژ سریع نیز یکی دیگر از اولین‌های سامسونگ را معرفی می‌کند؛ تا به امروز حداکثر سرعت شارژ در گوشی‌های سامسونگ (به جز Galaxy S10 5G که هنوز به بازار ارائه نشده است) به فناوری Adaptive Fast Charge منطبق بر فناوری Qualcomm Quick Charge 2.0 با توان 18 واتی تعلق داشت و حتی در جدیدترین پرچمداران این برند نیز از این رویه تخطی نشده بود؛ در گلکسی A70 اما برای اولین بار از یک شارژر 25 واتی استفاده شده که می‌تواند باتری را با سرعت کاملا بالاتری شارژ کند.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

 

Introducing Samsung Galaxy A70

سامسونگ گلکسی A70 در چهار رنگ آبی، مشکی، گل‌بهی (Coral) و سفید با جنس پلاستیکی مشابه شیشه (3D Glasstic) و سیستم‌عامل اندروید 9 همراه با رابط‌کاربری One UI ظاهرا از 10 آوریل (21 فروردین 1397) با قیمتی نامشخص به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.  


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی A70 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy A70 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A70 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung