معرفی Coolpad Dyno – نخستین اسمارت‌واچ LTE مخصوص کودکان

نمایش خبر

تاریخ : 1397/10/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، امنیت Security

واحد خبر mobile.ir :  شرکت Coolpad Americas زیر مجموعه‌ای از شرکت چینی Coolpad است که محصولاتش از سال 2012 وارد بازار آمریکا شده است. باید قبول کنیم که Coolpad برند چندان شناخته‌شده‌ای نیست و محصولات پیشرفته‌ای تولید نمی‌کند. گوشی‌های Coolpad در سطح ایده‌آلی نیستند ولی عمدا با قیمت ارزان به فروش رسیده و معمولا اولین پیشنهاد برای خرید به حساب نمی‌آیند. در روز دوشنبه 7 ژانویه 2019 (17 دی 1397) کمپانی Coolpad از تولید یک ساعت هوشمند مخصوص کودکان به نام Coolpad Dyno خبر داد که ظاهرا، نخستین ساعت هوشمند مجهز به شبکه 4G LTE است که به طور اختصاصی برای کودکان ساخته می‌شود. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

Introducing Coolpad Dyno LTE Connected Kids Smartwatch

Dyno – که به شکل "داینو" تلفظ می‌شود – ساعتی مخصوص کودکان بوده و تعجبی ندارد که در جعبه دیوایس، دو بند قابل تعویض با رنگ‌های آبی رویال و صورتی بچه‌گانه قرار داده شده است. طراحی بدنه ساعت، با نام آن بی‌ارتباط نیست. در بالا و پایین صفحه گرد ساعت، پایه‌هایی به شکل پای دایناسور (به رنگ سبز روشن) دیده می‌شود که از بدنه خاکستری رنگ بیرون زده و بندهای ساعت را در بر گرفته است. رابط کاربری Dyno با تمرکز روی تم دایناسور توسعه یافته و در آن شخصیت‌های دایناسوری با رنگ‌هایی جذاب به چشم می‌خورد.

Introducing Coolpad Dyno LTE Connected Kids Smartwatch

در جای جای این ساعت هوشمند می‌تواند بچه‌گانه بودن آن را مشاهده کرد، البته از قرار معلوم، این دیوایس از امنیت و دوام مناسبی برخوردار است. بندهای آن از جنس سیلیکون درجه غذایی (food grade silicone) ساخته شده و بدنه آن با داشتن درجه حفاظت IP65 در برابر گرد و خاک و پاشیده شدن آب مقاوم است (غوطه‌ور شدن در آب به دستگاه آسیب می‌رساند). طبق ادعای Coolpad، نمایشگر ساعت با شیشه‌ مقاوم Dragontrail (محصول شرکت ژاپنی "آساهی گلس") محافظت می‌شود. ناگفته نماند، چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ور 2100 نیز بار پردازشی این ساعت را به دوش می‌کشد.

Dyno یک ساعت مستقل و یا تنها مجهز به وای-فای نیست؛ این دیوایس یک اسمارت‌واچ مجهز به ارتباطات سلولی LTE بوده و امکان تماس و ارسال پیام، از طریق آن بدیهی است. طبق ادعای شرکت سازنده، باتری Dyno – به ظرفیت 605 میلی‌آمپر ساعت – می‌تواند انرژی مورد نیاز ساعت را تا 2.5 روز تأمین کند (البته در صورت استفاده معمولی). از طریق پورت میکرو یو‌اس‌بی می‌توان باتری را شارژ کرد.

شرکت سازنده به سیستم‌عامل Dyno اشاره نکرده، اما به گفته برخی کارشناسان، سیستم‌عامل این ساعت اندروید ور نیست، امکان نصب برنامه از Play Store فراهم نبوده و هیچ API دیگری برای گام‌شمار آن‌بورد آن در دسترس نخواهد بود. به عبارت دیگر در این ساعت با تجربه WYSIWYG سر و کار داریم؛ یعنی آنچه دریافت می‌کنید همان چیزی‌ست که می‌بینید (و نه بیشتر). البته در عین سادگی، امکانات اساسی قدرتمندی برای آن پیش‌بینی شده است. شاید این رویکرد برای بچه‌ها مناسب‌تر باشد.

با توجه به اینکه کاربر اصلی این ساعت کودکان هستند، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های Coolpad، مقوله امنیت بوده است. به گفته کیسی رایان (Casey Ryan)، مدیر عامل Coolpad Americas، امروزه امنیت بچه‌ها یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین بوده و تکنولوژی پوشیدنی هوشمند و ایمن ظرفیت آن را دارد تا با برقراری پیوند بین کودکان و والدین، آرامش خاطر آنها را فراهم کند.

طبق ادعای شرکت، ساعت Dyno مطابق با "قانون محافظت از حریم شخصی آنلاین کودکان" (مصوب کنگره آمریکا در آوریل 2000) تولید شده و وجود پلتفرم FiLIP (پلتفرم باز برای دیوایس‌های متصل خانوادگی) گواهی‌ست بر امنیت بالای آن. به‌علاوه، Coolpad به منظور آزمایش و محک زدن امنیت دستگاه و پی بردن به نقاط ضعف آن، با سازمان‌های امنیتی متعددی از جمله IOActive همکاری کرده است. حال، بد نیست نگاهی داشته باشیم به امکانات امنیتی این ساعت.

Introducing Coolpad Dyno LTE Connected Kids Smartwatch

والدین پس از خرید Dyno بایستی اپلیکیشن همراه آن را نیز روی گوشی هوشمند خود نصب کنند تا بتوانند کنترل بیشتری روی فرزند خود داشته باشند. به طور پیش‌فرض یک سیم‌کارت LTE در دستگاه تعبیه شده و همانطور که گفته شد، امکان تماس و ارسال پیام با این ساعت فراهم است، اما والدین می‌توانند مشخص کنند که فرزندشان با چه افرادی امکان برقراری ارتباط (تماس یا پیام) خواهد داشت. همچنین، با توجه به برخورداری ساعت از GPS، والدین می‌توانند برای فرزند خود "محدوده امن" (safety zone) تعیین کنند. به این ترتیب، هرگاه کودک از محدوده امن (محدوده‌ای که نباید از آن بیرون رود) خارج شود، پدر یا مادر کودک هشداری را روی گوشی خود دریافت می‌کنند.

Introducing Coolpad Dyno LTE Connected Kids Smartwatch

به طریق مشابه، هرگاه ساعت کودک به شبکه متصل نبوده و یا باتری آن در حال تمام شدن باشد نیز هشدار در گوشی والدین به صدا در می‌آید. نکته جالب در آنجاست که والدین می‌توانند همه فرزندان‌شان را از یک داشبورد واحد در گوشی خود کنترل کنند. همچنین یک دکمه اختصاصی تحت عنوان SOS در بدنه ساعت تعبیه شده تا کودک در مواقع اضطراری با فشردن این دکمه، بتواند به سرعت با پدر یا مادر خود ارتباط برقرار کند. لازم به ذکر است، اپلیکیشن همراه Dyno با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

Introducing Coolpad Dyno LTE Connected Kids Smartwatch

فروش ساعت هوشمند Coolpad Dyno از تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن) در وب‌سایت Coolpad آغاز خواهد شد و از اوایل فوریه وارد بازار آمریکا می‌شود. این ساعت 150 دلار قیمت‌گذاری شده که با توجه به سیمکارتی که درون آن است، مبلغ ماهانه 10 دلار نیز باید برای این سرویس مخابراتی پرداخت شود.  

منبع : Coolpad


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا