معرفی Amazfit Verge – ساعت هوشمند جدید هوامی با باتری قدرتمند

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، شیائومی Xiaomi

واحد خبر mobile.ir : شرکت هوامی (زیرمجموعه کمپانی شیائومی) چندی‌ست که در عرصه تولید دیوایس‌های پوشیدنی، مثل ردیاب‌‌های سلامتی و ساعت‌های هوشمند، فعالیت دارد. اواخر سال 2017 بود که هوامی نخستین ساعت هوشمند مجهز به GPS خود را با نام Amazfit PACE وارد بازار آمریکا کرد. از آن به بعد اسمارت‌واچ‌هایی با مشخصات قابل ‌قبول و البته قیمت مناسب (مثل Amazfit Sport Smartwatch 2 و Watch 2S) از سوی هوامی به تولید رسیده‌اند. هوامی در تاریخ 17 سپتامبر 2018 (26 شهریور 1397) از تولید یک ساعت هوشمند جدید با نام Amazfit Verge خبر داد. این محصول – که تقریبا با الگوبرداری از ساعت‌های بزرگی مثل LG Watch Sport ساخته شده – از مشخصات بالایی بهره‌مند است.

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

بدنه 43 میلی‌متری‌ Amazfit Verge از جنس پلاستیک تقویت شده است. این ساعت دایره‌شکل، 12.6 میلی‌متر ضخامت داشته و حدود 46 گرم وزن دارد. صفحه نمایش 1.3 اینچی این اسمارت‌واچ از نوع AMOLED بوده و رزولوشنی برابر با 360×360 پیکسل دارد. به گفته هوامی، این نمایشگر با لایه‌ای از شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 محافظت شده و پوششی دارد که از ماندن اثر انگشت روی شیشه جلوگیری می‌کند.

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

وجود یک پروسسور دو هسته‌ای (با حداکثر سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز)، 512 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (که 1.9 گیگابایت آن در اختیار کاربر است)، مشخصات قابل‌قولی برای Verge به شمار می‌روند. اما به احتمال زیاد نقطه قوت این ساعت در باتری آن خواهد بود. در حالی که کاربران اپل‌واچ از عمر 18 ساعته باتری در این دیوایس گله‌مندند، شرکت هوامی مدعی شده که باتری Verge (با ظرفیتی معادل 390 میلی‌آمپر ساعت) به‌راحتی تا 5 روز دوام خواهد داشت. این باتری ظرف مدت 2.5 ساعت و از طریق کانکتور 4 pin-pogo pin شارژ می‌شود.

در صورتی که Amazfit Verge را از طریق بلوتوث به اسمارت‌فون خود متصل کنید، با توجه به تجهیز ساعت به میکروفون و اسپیکر، امکان برقراری و دریافت تماس (تنها در هنگام اتصال ساعت به گوشی‌های اندرویدی) و همچنین ارسال یا دریافت پیام، مستقیما از خود ساعت، فراهم خواهد بود. برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند، سیستم عامل این ساعت Wear OS نیست، بلکه هوامی تصمیم گرفته از پلتفرمی اختصاصی تحت عنوان Huami Watch OS (یا Amazfit OS) استفاده کند. البته به گفته شرکت سازنده، همین پلتفرم هم بر مبنای زیرساخت‌های اندروید طراحی شده و اجازه استفاده از اپلیکیشن‌هایی غیر از اپلیکیشن‌های خود شرکت را می‌دهد. ناگفته نماند Amazfit Verge با اسمارت‌فون‌های اندرویدی (مجهز به اندروید 4.4 و بالاتر) و آیفون‌های مجهز به iOS 9 و بالاتر سازگار است (به شرطی که این گوشی‌ها از بلوتوث نسخه 4 پشتیبانی کنند).

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

ساعت جدید هوامی در زمینه‌های ورزشی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. با توجه به برخورداری Verge از هر دو سامانه ناوبری GPS و Glonass، این ساعت برای فعالیت‌های بدنی در طبیعت مناسب بوده و از 11 حالت مختلف ورزشی پشتیبانی می‌کند. هوامی در ساخت این ساعت جدید از سنسور ضربان قلب – که خود آن را توسعه داده – استفاده نموده که در کنار الگوریتم‌های قدرتمند این شرکت، ضمن مانیتورینگ دقیق ضربان قلب، مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

به گفته شرکت سازنده، در صورت تشخیص ضربان قلب غیرعادی، ساعت به طور خودکار یک پیام هشدار به کاربر خواهد فرستاد (قابلیتی که به‌تازگی شاهد معرفی آن در اپل‌واچ سری 4 نیز بودیم). البته در گذشته برخی کارشناسان درباره دقت و کارآیی سنسور ضربان قلب هواومی در ساعت هوشمند Amazfit Stratos ابراز تردید کرده بودند. ناگفته نماند، یکی از نقاط ضعف Verge آن است که علی‌رغم داشتن درجه حفاظت IP68، مقاومتش در برابر آب به اندازه‌ای نیست که بتوان از آن در شنا استفاده کرد.

به لطف وجود NFC در این ساعت جدید، امکان پرداخت از طریق سامانه‌های AliPay و UnionPay فراهم است (البته هوامی درباره سازگاری Verge با پرداخت از طریق سرویس‌ها و بانک‌های غربی، حرفی به میان نیاورده است). به گفته شرکت سازنده، کاربر می‌تواند موقع سوار شدن به اتوبوس، به جای استفاده از کارت‌بلیط، این ساعت را در نزدیکی دستگاه کارت‌خوان قرار دهد. ناگفته نماند این سرویس نیز در حال حاضر، به سیستم حمل و نقل شهری در بیش از 160 شهر چین محدود است.

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت Amazfit Verge، بهره‌مندی آن از دستیار دیجیتال شیائومی، یعنی Xiao ‘ai است. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند به راحتی با دیوایس‌های هوشمند شیائومی – مثل Xiaomi TV، جاروبرقی MI Robot، دستگاه تصفیه هوای شیائومی و ... تعامل داشته باشد (این تعامل از طریق فرمان صوتی و یا لمس نمایشگر ایجاد می‌شود). به گفته وانگ هوانگ (Wang Huang)، مدیر عامل هوامی، این نخستین بار است که قابلیت‌هایی مثل کنترل دیوایس‌های IoT و پرداخت در سیستم حمل و نقل، به طور همزمان در یک دیوایس پوشیدنی وجود دارد.

Introducing Huami Amazfit Verge Smartwatch

ساعت هوشمند Amazfit Verge قیمتی معادل 799 یوان چین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 115 دلار آمریکا) خواهد داشت که با توجه به مشخصات و امکانات آن، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. ثبت سفارش برای پیش‌خرید این محصول از 17 سپتامبر (26 شهریور) شروع شده و کاربران فعلا از طریق سایت‌هایی مثل Tmall، JD و Pinduoduo می‌توانند Amazfit Verge را تهیه کنند. این بدان معناست که ساعت جدید هوامی، فعلا در بازار چین عرضه می‌شود. البته در صورت تجهیز به Wear OS و حفظ قیمت زیر 200 دلار، بعید نیست این ساعت هوشمند به بازارهای غرب نیز وارد شود. 

منبع : Huami


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا