رونمایی از Fossil Sport – ساعتی ارزان با چیپ‌ستی ارزشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/20        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، اسنپ دراگون ور 3100 Snapdragon Wear 3100

واحد خبر mobile.ir : پس از عرضه تراشه Snapdragon Wear 2100 در سال 2016، جای خالی یک تراشه جدید مخصوص دیوایس‌های پوشیدنی از سوی کوالکام، شدیدا حس می‌شد. تا اینکه در سال 2018 زمزمه‌هایی مبنی بر تولید چیپ‌ست SD Wear 3100 به گوش رسید. گفته می‌شود گوگل تصمیم دارد این تراشه را در 3 ساعت هوشمندی که قصد تولید آنها را دارد، به کار گیرد. حتی شایعاتی شنیده شد که SD Wear 3100 در دیوایس‌هایی غیر از ساعت‌های هوشمند نیز به کار گرفته خواهد شد (مثل عینک جانشین Google Glass). اما سرانجام کوالکام در 10 سپتامبر (19 شهریور) از این تراشه جدید رونمایی و جزییات فراوانی از آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

Introducing Fossil Sport Smartwatch

حدود 3 هفته پیش بود که برند معتبر مون‌بلان از تولید ساعتی هوشمند با نام Summit 2 خبر داد و اعلام کرد که در ساخت آن از SD Wear 3100 استفاده شده است. در واقع، Summit 2 نخستین دیوایسی‌ست که در این صنعت با چیپ‌ست جدید کوالکام به تولید می‌رسد. البته به احتمال زیاد، عموم کاربران از این ساعت استقبال نخواهند کرد، زیرا قیمت گزاف آن – که از 995 دلار شروع شده و در برخی مدل‌ها به 1,095 دلار هم می‌رسد – بسیاری از افراد را از خرید آن منصرف می‌کند. در این میان، قطعا اگر ساعتی با بهره‌گیری از SD Wear 3100 تولید شده و در عین حال، قیمت مناسبی هم داشته باشد، توجه‌ها را به سمت خود جلب خواهد کرد.

کمپانی Fossil در روز چهارشنبه 7 نوامبر 2018 (16 آبان 1397) از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Fossil Sport رونمایی کرد. این ساعت – همانطور که از نامش پیداست – دیوایسی با محوریت ورزش و تناسب اندام است. اما بدون شک، بارزترین مشخصه ساعت جدید Fossil، مجهز بودن آن به چیپ‌ست Snapdragon Wear 3100 است. این می‌تواند خبر بسیار خوبی برای کاربران باشد، زیرا همه می‌دانیم که سیستم عامل Wear OS گوگل و شرکای سخت‌افزاری آن، چندی‌ست که مجبور به استفاده از چیپ‌ست‌های قدیمی و کم‌توان بوده‌اند. نکته جالب آنکه قیمت پایه Fossil Sport تنها 255 دلار بوده و از این رو انتظار می‌رود کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند.

Introducing Fossil Sport Smartwatch

اما پایین‌تر بودن نسبی قیمت Fossil Sport به هیچ وجه به معنی نازیبا بودن طراحی این دستگاه نبوده و Fossil با توجه به قیمت، طراحی خوبی را انجام داده است. به لطف بدنه‌هایی که از آلومینیوم و پلاستیک تشکیل شده‌اند، وزن این ساعت پایین است. Fossil Sport، با صفحه‌ای کاملا گرد، در دو اندازه 41 و 43 میلی‌متری طراحی شده که به ترتیب بندهایی به پهنای 18 و 22 میلی‌متر خواهند داشت. این بندهای سیلیکونی در 28 رنگ مختلف تدارک دیده شده و قابل تعویض هستند.

Introducing Fossil Sport Smartwatch

سیستم عامل این ساعت جدید Wear OS بوده و امکان دسترسی به دستیار دیجیتال گوگل یعنی Google Assistant نیز فراهم است. با توجه به برخورداری این ساعت از تراشه جدید SD Wear 3100، انتظار می‌رود باتری Fossil Sport تا حد زیادی بهبود یافته باشد. این باتری ظرفیتی معادل 350 میلی‌آمپر ساعت دارد. طبق ادعای Fossil، این ساعت پربازده‌ترین باتری را در بین سایر ساعت‌های این برند داشته و به راحتی تا بیش از 24 ساعت دوام دارد. در صورت فعال کردن حالت کم‌مصرف، حتی می‌توان تا 2 روز دیگر هم به عمر باتری افزود.

از دیگر امکانات Fossil Sport می‌توان به سنسور ضربان قلب، GPS و NFC اشاره کرد. با این اوصاف، ورزشکاران برای موقعیت‌یابی در طبیعت دیگر نیازی به همراه داشتن اسمارت‌فون خود نداشته و پرداخت از طریق Google Pay نیز امکان‌پذیر شده است. قاعدتا این قابلیت‌ها بایستی نسبت به ساعت‌های نسل قبل بهتر شده باشد، ولی Fossil جزییات زیادی را در این باره منتشر نکرده است. مکانیسم شارژ مغناطیسی، ارتفاع‌سنج، سنسور نور محیطی، میکروفون و اسپیکر (برای برقراری تماس) را نیز به لیست مشخصات Fossil Sport اضافه کنید. ناگفته نماند، Fossil هنوز جزییات مربوط به درجه حفاظت این ساعت را فاش نکرده و در معرفی این ساعت به ذکر کلمه swimproof بسنده نموده است. با این اوصاف، می‌توان حدس زد که شنا با این ساعت، مشکلی را برای آن ایجاد نخواهد کرد.

اپلیکیشن Google Fit به طور پیش‌فرض روی این ساعت نصب شده است. برنامه‌های ورزشی و تناسب اندام در این اپلیکیشن، بر مبنای توصیه‌های نهادهایی مثل انجمن قلب آمریکا و سازمان جهانی بهداشت تنظیم شده است. ناگفته نماند، اپلیکیشن موسیقی Spotify و اپلیکیشن سرویس‌های اضطراری Noonlight نیز در این ساعت جدید موجودند.

Introducing Fossil Sport Smartwatch

ساعت هوشمند Fossil Sport در 6 رنگ خاکستری، صورتی، قرمز، آبی، سبز و مشکی به تولید خواهد رسید. طبق اعلام قبلی، قرار است از نهم تا یازدهم نوامبر (18 تا 20 آبان) در کیوسکی که در خیابان 138 Wooster نیویورک برپا می‌شود، این ساعت در معرض دید عموم قرار گیرد. در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حداقل 255 دلار، این ساعت را به صورت آنلاین و یا مستقیما از خرده‌فروشی‌های شرکت Fossil خریداری کنند. 

منبع : Fossil


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا