معرفی Montblanc Summit 2 – نخستین ساعت هوشمند مجهز به SD Wear 3100

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/28        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، کوالکام Qualcomm ، پوشیدنی Wearable ، اسنپ دراگون ور 3100 Snapdragon Wear 3100

واحد خبر mobile.ir : مون‌بلان یک شرکت آلمانی‌ست که به تولید کالاهای لوکس – از جمله نوشت‌افزار، ساعت، جواهرات، عینک آفتابی و عطر – شهرت داشته و سال گذشته با عرضه اسمارت‌واچ Montblanc Summit، شانس خود را در بازار ساعت‌های هوشمند نیز امتحان کرد. حدود یک ماه قبل که کمپانی کوالکام از طراحی و تولید جدیدترین چیپ‌ست خود برای پوشیدنی‌ها – یعنی تراشه Snapdragon Wear 3100 – خبر داد، تأیید کرد که برند مون‌بلان از جمله اولین برندهایی خواهد بود که در ساخت محصولات خود از این تراشه استفاده می‌کند. اخیرا مون‌بلان ضمن معرفی دومین ساعت هوشمند خود با نام Summit 2، اعلام کرد که این ساعت نخستین محصولی‌ست که از تراشه SD Wear 3100 برخوردار خواهد بود.

Introducing Montblanc Summit 2 Smartwatch

با توجه به سابقه طولانی مون‌بلان در تولید اجناس لوکس، اولین نکته‌ای که بیننده را به خود جلب می‌کند، ظاهر شکیل این ساعت جدید است که به گفته شرکت سازنده، طراحی ساعت‌های سوئیسی قدیمی را یادآوری می‌کند. برخلاف ظاهر نسبتا درشت ساعت قبلی، Summit 2 با صفحه‌ای گرد به اندازه 42 میلی‌متر، به‌شکل قابل‌ توجهی کوچک‌تر و کاربرپسندتر شده و مون‌بلان روی این نکته تأکید دارد که مردان و زنان به طور یکسان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مون‌بلان در ساخت این ساعت، از یک نمایشگر گرد 1.2 اینچی (ظاهرا از نوع AMOLED) بهره گرفته که با پوششی از کریستال یاقوت کبود (sapphire) محافظت می‌شود. این نمایشگر با فریمی از جنس استیل ضدزنگ احاطه شده است. در سمت راست بدنه، یک دسته کوک نسبتا بزرگ قرار داشته و دو دکمه در بالا و پایین آن به چشم می‌خورد. به گفته مون‌بلان، این دکمه‌ها قابل برنامه‌ریزی بوده و با فشردن آنها اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربر اجرا خواهند شد.

Introducing Montblanc Summit 2 Smartwatch

شاید جالب باشد که بدانید در قاب پشت بدنه این ساعت، ترکیبی از استیل، شیشه و صمغ (resin) به کار رفته است. در این قسمت علاوه بر کانکتورهای شارژ مغناطیسی، حسگر ضربان قلب نیز در مرکز دیده می‌شود. لذا، علاوه بر سیاحان شهری و مسافران کاری، ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام نیز می‌توانند از Summit 2 استفاده کنند. ناگفته نماند، ضخامت این ساعت 14.3 میلی‌متر اعلام شده است.

همانطور که در مقدمه خبر هم گفته شد، Summit 2 نخستین دیوایسی‌ست که در ساخت آن از تراشه Snapdragon Wear 3100 استفاده شده است. عملکرد بهتر، دسترسی به امکانات جدید و مدیریت بهبودیافته باتری از دستاوردهای این باتری جدید بر شمرده شده‌اند. وجود یک پردازنده کمکی یا co-processor موجب بهبود بازدهی در Summit 2 شده و باتری این ساعت به راحتی یک روز کامل دوام خواهد آورد. البته اگر از قابلیت‌های هوشمند ساعت صرف‌نظر کرده و آن را روی حالت Time Only قرار دهیم، عمر باتری تا یک هفته افزایش خواهد یافت.

Qualcomm Snapdragon Wear 3100

متأسفانه جزئیات زیادی از مشخصات Summit 2 منتشر نشده، اما یکی از نکات قابل توجه، افزایش چشمگیر RAM و حافظه داخلی در این دیوایس است. در مقایسه با ساعت قبلی مون‌بلان، میزان RAM از 512 مگابایت به 1 گیگابایت افزایش یافته و حافظه داخلی نیز از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقا پیدا کرده است. با این اوصاف، RAM و فضای ذخیره‌سازی این ساعت، 2 برابر آن چیزی‌ست که معمولا در سایر اسمارت‌واچ‌ها یافت می‌شود. ناگفته نماند، پشتیبانی از NFC و امکان پرداخت از طریق Google Pay را هم باید به لیست مشخصات Summit 2 اضافه کنیم.

همانطور که قبلا هم گفته شد، وجود سنسور ضربان قلب، این ساعت را به گزینه‌ای مناسب برای تناسب اندام تبدیل کرده است. پشتیبانی از GPS و مقاومت در برابر آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری) نیز امکانات بیشتری را در اختیار ورزشکاران می‌گذارند. گفتنی‌ست، یکی از قابلیت‌های جالب Summit 2 برای ورزشکاران، اپلیکیشن اختصاصی Montblanc Running Coach (مربی دوندگی مون‌بلان) است که ضمن ردیابی سطح تناسب اندام بر اساس حداکثر اکسیژن مصرفی، در ایجاد برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده نیز به کاربر کمک می‌کند.

Introducing Montblanc Summit 2 Smartwatch

سیستم عامل این ساعت جدید Wear OS است که تمام تغییرات جدید گوگل روی این پلتفرم – از جمله طراحی جدید رابط کاربری، برنامه متحول‌شده Google Fit، واچ‌فیس‌های قابل سفارشی‌سازی و نوتیفیکیشن‌هایی که از پاسخ هوشمند پشتیبانی می‌کنند – را در بر می‌گیرد. البته، برخی اپلیکیشن‌های اختصاصی مون‌بلان نیز، کاربردی و نوآورانه به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، اپلیکیشن timeshifter با به حداقل رساندن پرواززدگی یا jet lag، به مسافران کمک می‌کند تا به سرعت خود را با منطقه زمانی جدید وفق دهند. اپلیکیشن Travel Info نیز مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز درباره مکان جدید را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

عرضه ساعت هوشمند Summit 2 از 15 اکتبر (23 مهر) آغاز شده و این ساعت در مدل‌های مختلف با 11 بند گوناگون به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین مدل، با بدنه‌ای از جنس استیل و بندهای نایلونی یا چرمی، 995 دلار قیمت دارد. در حالی که، بدنه تیتانیومی به همراه بند چرمی 1,095 دلار قیمت خواهد داشت. اما با پرداخت 1,230 دلار می‌توان مدلی از این ساعت را تهیه کرد که بدنه آن پوششی از جنس DLC (پوشش کربنی شبه الماس) داشته و بند فلزی آن از نوع Milanese است. البته همین بدنه با بند چرمی یا نایلونی با همان قیمت 995 دلار به فروش می‌رسد.

Introducing Montblanc Summit 2 Smartwatch

در پایان لازم به ذکر است، Summit 2 زمانی به بازار عرضه می‌شود که هنوز مدت زیادی از معرفی اپل‌واچ سری 4 (بهترین محصول پوشیدنی اپل) نگذشته است. با توجه به قیمت‌های مدل‌های مختلف Summit 2 – که همگی بیش از 2 برابر قیمت اپل‌واچ سری 4 هستند – مشخص می‌شود مون‌بلان بازار کاملا متفاوتی را (که قبلا در اختیار ورژن‌های Edition اپل‌واچ بود) هدف قرار داده است. لذا با توجه به توقف تولید ورژن‌های Edition از سوی اپل، ظاهرا رقیب دیگری در این سطح برای مون‌بلان باقی نمی‌ماند. البته ناگفته نماند، اپل – که محبوب‌ترین اسمارت‌واچ‌ها را در دنیا به تولید می‌رساند – در جلب توجه کاربران به سمت ساعت‌هایی با قیمت بالای 1,000 دلار ناتوان بود. با این اوصاف احتمالا مون‌بلان در فروش Summit 2 با چالش‌هایی جدی مواجه خواهد بود. 

منبع : Mont Blanc


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا