گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه سوم 2018 – آیا V40 فرشته نجات ال‌جی می‌شود؟

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/8/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 25 اکتبر 2018 (3 آبان 1397) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه سوم سال 2018 منتشر کرد. طبق این گزارش، مجموع فروش ال‌جی در فصل اخیر 15.43 تریلیون وان کره جنوبی (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 13.76 میلیارد دلار آمریکا) اعلام شده که 748.8 میلیارد وان (667.7 میلیون دلار) از این رقم، سود عملیاتی شرکت بوده است. درآمد ال‌جی در سه‌ماهه اخیر، نسبت به دو فصل قبل بالاتر بوده، به این ترتیب که در مقایسه با سه‌ماهه دوم 2.7 درصد افزایش داشته و سود عملیاتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد رشد نموده است. در ادامه گزارش عملکرد بخش‌های مختلف کمپانی ال‌جی، به تفکیک ارائه می‌شود.

LG Q3 2018 Financial Results

شرکت ارتباطات همراه ال‌جی

کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های ال‌جی در فصل اخیر به فروشی معادل 2.04 تریلیون وان (1.82 میلیارد دلار) دست یافت، اما مثل فصل‌های قبل، این بار نیز در رسیدن به سود ناکام بود و زیانی معادل 146.3 میلیارد وان (130.5 میلیون دلار) را متحمل شد. البته میزان این ضرر در مقایسه با زیان‌های این بخش در فصل قبل و همچنین مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. از این رو، ال‌جی معتقد است استراتژی جدید شرکت «طبق برنامه پیش‌ می‌رود».

ال‌جی کاهش زیان‌دهی در فصل اخیر را نتیجه مستقیم نقشه کسب‌وکار خود و تمرکز بیشتر روی محصولات میان‌رده می‌داند، اما جالب است بدانید عمده تغییراتی که امسال در استراتژی ال‌جی شاهد آن بودیم، به اسمارت‌فون‌های پرچمدار این کمپانی مربوط می‌شود. بنیانی‌ترین تغییری که ال‌جی در گوشی‌های میان‌رده خود اعمال کرده، طراحی مجدد گوشی در سری G با قیمت‌های پایین‌تر و همچنین طراحی نخستین اسمارت‌فون ال‌جی در پروژه Android One بوده است. البته ال‌جی هنوز این دیوایس‌ها را وارد بازار نکرده است.

LG G7 One

LG G7 One

تقریبا یک سال از تصمیم ال‌جی برای بهبود استراتژی خود در بخش موبایل می‌گذرد. از آن زمان تاکنون، موارد زیر را در بخش موبایل ال‌جی شاهد بوده‌ایم: عرضه 4 گوشی هوشمند پرچمدار، وعده برای تمرکز روی مقوله‌ای که ال‌جی آن را الفبای اسمارت‌فون می‌نامد (ABCD یا صدا، باتری، دوربین و صفحه‌نمایش)، افتتاح یک مرکز اختصاصی برای به‌روزرسانی نرم‌افزار و نهایتا معرفی دیوایس‌های پرچمدار با برند ThinQ.

LG V40 ThinQ

LG V40 ThinQ

در حال حاضر، هیچ آمار رسمی از تعداد گوشی‌های به فروش رسیده ال‌جی وجود ندارد، اما برآوردهای اولیه حاکی از آن است که ثبت پیش‌سفارش برای خرید LG G7 ThinQ در بازار کره، به طور چشمگیری بیشتر از LG G6 بوده است. از طرفی، ال‌جی در رابطه با LG V40 ThinQ بسیار خوش‌بین بوده و امیدوار است که با عرضه این گوشی، مجموع فروش بخش موبایل در فصل چهارم 2018 افزایش یابد.

شرکت لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی

درآمد این بخش از شرکت ال‌جی در فصل اخیر 4.85 تریلیون وان (4.33 میلیارد دلار) بوده که 409.7 میلیارد وان (365.3 میلیون دلار) از این مبلغ را سود عملیاتی تشکیل می‌دهد. علی‌رغم رکود اقتصادی و چالش‌های مربوط به ارز در آسیا، آمریکای لاتین، خاور میانه و آفریقا، ال‌جی مدعی شده که فروش لوازم خانگی‌ این شرکت در کره، اروپا و آمریکای شمالی قدرتمند بوده است. رشد فروش لوازم خانگی پیشرفته و ادامه مدیریت هزینه‌ها توسط ال‌جی، موجب شده تا سودآوری این بخش همچنان قدرتمند باقی بماند.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی

3.71 تریلیون وان (3.31 میلیارد دلار) رقم درآمدی‌ست که ال‌جی در این بخش کسب کرده و 325.1 میلیارد وان (289.9 میلیون دلار) سود عملیاتی آن بوده است. با وجود کاهش تقاضا برای خرید تلویزیون در بازارهای کشورهای در حال توسعه، فروش تلویزیون‌های پیشرفته OLED و UHD با قدرت ادامه داشته است. در مجموع بازار تلویزیون در سراسر دنیا حرکت کندی دارد، اما همانطور که به پایان سال 2018 میلادی نزدیک می‌شویم، ال‌جی برای حفظ سودآوری خود قصد دارد تمرکزش را روی مدل‌های پیشرفته در بازارهای کلیدی، بیشتر کند.

LG OLED TV

شرکت تجهیزات خودروی ال‌جی

کسب‌وکار ال‌جی در ساخت تجهیزات خودرو فصل به فصل بهتر می‌شود. طی سه‌ماهه اخیر ال‌جی موفق شد از این راه 1.18 تریلیون وان (1.05 میلیارد دلار) درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد و نسبت به سه‌ماهه قبل 35 درصد رشد داشته است. افزایش تولید به دلیل پروژه‌های جدید و همچنین خرید کمپانی اتریشی ZKW Group (فعال در عرصه تولید چراغ‌های خودرو) مهم‌ترین عوامل افزایش درآمد در این فصل ذکر شده‌اند. جالب است بدانید در تاریخ کمپانی ال‌جی، این نخستین فصلی‌ست که در آن درآمد کسب‌وکار خودروی شرکت از مرز 1 تریلیون وان عبور می‌کند. البته با تمام این اوصاف، افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه‌های سنگین مربوط به پروژه‌های جدید، موجب شد تا این بار نیز کسب‌وکار خودروی ال‌جی از سودآوری باز مانده و زیانی برابر با 42.9 میلیارد وان (38.3 میلیون دلار) را متحمل شود.

LG Q3 2018 Financial Results

شرکت بیزنس به بیزنس ال‌جی

میزان فروش و سود عملیاتی کسب‌وکار بیزنس به بیزنس ال‌جی در سه‌ماهه اخیر به‌ترتیب برابر با 576.7 میلیارد وان (514.2 میلیون دلار) و 35.1 میلیارد وان (31.3 میلیون دلار) گزارش شده است. عوارض گمرکی بالا برای واردات در ایالات متحده و قیمت نزولی ماژول‌های خورشیدی در برخی از بازارهای مهم، از جمله عواملی هستند که سودآوری این بخش را در فصل اخیر تحت‌الشعاع قرار دادند. در حالی که رقابت بر سر قیمت در بازار ماژول‌های خورشیدی همچنان چالش‌برانگیز باقی خواهد ماند، انتظار می‌رود تقاضا برای تابلوهای اطلاع‌رسانی دیجیتال (از نوع پیشرفته) در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی افزایش یابد.  

منبع : LG