معرفی LG Watch W7 – نخستین ساعت هیبریدی مجهز به Wear OS

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/15        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، LG Watch W7 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : بخش پوشیدنی‌ها در کمپانی ال‌جی، جزو کسب‌وکارهای شاخص این شرکت محسوب می‌شود. طی چند سال اخیر – که گوگل سیستم عامل Wear OS را راه‌اندازی کرده – نوآوری‌ها و ابتکار عمل ال‌جی در زمینه ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل گوگل، بیش از هر کمپانی دیگری بوده است. بودن در بین نخستین شرکای گوگل در راه‌اندازی Android Wear، حضور در بین نخستین برندهایی که اقدام به تولید اسمارت‌واچ با صفحه کاملا گرد کرده‌اند و نهایتا، اولین برندی که ساعت هوشمند مجهز به ارتباطات سلولی را وارد بازار کرد، عناوین قابل توجهی‌ست که در کارنامه ال‌جی به چشم می‌خورد. حال، خبرها حاکی از آنند که ال‌جی باز هم در این عرصه دست به سنت‌شکنی زده است.

Introducing LG Watch W7

به دنبال یک وقفه نسبتا طولانی پس از عرضه LG Watch Sport و LG Watch Style در اوایل سال 2017، کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 4 اکتبر 2018 (12 مهر 1397) در کنار معرفی اسمارت‌فون پرچمدار LG V40 ThinQ، از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام LG Watch W7 نیز پرده برداشت. اما این بار، به جای تمرکز روی امکانات ورزشی و تناسب اندام، بیشتر به جنبه‌های مُد و زیبایی پرداخته شده است.

وقتی برای اولین بار به صفحه گرد این ساعت نگاه بیندازید، بدون شک آن را یک ساعت آنالوگ کلاسیک قلمداد خواهید کرد، زیرا عقربه‌های فلزی Watch W7 هیچ شباهتی به ساعت‌های هوشمند ندارند. اما وقتی با دقت بیشتر به وجود یک نمایشگر ال‌سی‌دی در پس عقربه‌ها پی می‌بریم، تازه متوجه می‌شویم که با یک ساعت هیبریدی مواجه هستیم! در گذشته با ساعت‌های هیبریدی – مثل Command محصول شرکت میس‌فیت – برخورد داشته‌ایم، اما LG Watch W7 نخستین ساعت هیبریدی مجهز به Wear OS و به گفته برخی کارشناسان، منحصربه‌فردترین ساعت هوشمند ال‌جی محسوب می‌شود.

Introducing LG Watch W7

اگر قبلا از ساعت‌های هوشمند ال‌جی استفاده کرده یا آنها را دیده باشید، بدنه استیل ضدزنگ Watch W7 و بند لاستیکی و اسپورت آن، آشنا به نظر می‌رسد (این ساعت از بندهای استاندارد 22 میلی‌متری استفاده کرده و لذا مشکلی برای تعویض بند وجود نخواهد داشت). وجود دسته کوک در سمت راست بدنه و دو دکمه‌ای که در بالا و پایین آن قرار دارند، ظاهری کلاسیک به ساعت می‌بخشند. این ساعت ابعادی برابر با 12.9×45.4×44.5 میلی‌متر داشته و 79.5 گرم وزن دارد. با این اوصاف، Watch W7 واقعا بزرگ و ضخیم بوده و از لحاظ طراحی باید آن را در رده ساعت‌های بزرگ مردانه جای داد، زیرا ساعتی با این اندازه برای افرادی که مچ دست آنها کوچک است، مناسب نیست.

با توجه به اینکه ال‌جی سابقه‌ای در تولید ساعت‌های مکانیکی ندارد، در طراحی عملکردها و حرکات مکانیکی Watch W7 با کمپانی سوئیسی Soprod وارد همکاری شده است. البته عقربه‌های این ساعت علاوه بر نشان دادن زمان، کارکردهای دیگری نیز دارند، از جمله نمایش اطلاعات مربوط به ارتفاع‌سنج، فشارسنج، کرونومتر و تایمر. همچنین در حالت قطب‌نما، عقربه‌های ساعت، به‌سان عقربه‌های قطب‌نما عمل کرده و در جهت شمال قرار می‌گیرند. طی چند سال اخیر، شرکت‌های سازنده با شبیه‌سازی انیمیشنیِ حرکت عقربه‌های ساعت در قالب واچ‌فیس‌های مختلف، به اسمارت‌واچ‌های خود ظاهری کم و بیش کلاسیک بخشیده‌اند. اما هیچ واچ‌فیسی نمی‌تواند عقربه‌های فیزیکی را آن طور که هستند، شبیه‌سازی کند.

Introducing LG Watch W7

جدا از این ظاهر کلاسیک، یک نمایشگر ال‌سی‌دی 1.2 اینچی – با رزولوشن 360×360 پیکسل – به هوشمند بودن Watch W7 معنا می‌بخشد. پوشش محافظ این نمایشگر مشخص نیست، اما اگر فکر می‌کنید مثل اپل‌واچ، نمایشگر Watch W7 هم با لایه‌ای از یاقوت کبود (Sapphire) محافظت می‌شود، در اشتباهید.

مثل هر اسمارت‌واچ دیگری، در اینجا نیز نمایشگر، محلی‌ست برای دیده شدن واچ‌فیس‌های مختلف و نمایش اطلاعات و نوتیفیکیشن‌های مختلف. با توجه به اینکه نمایشگر در زیر عقربه‌ها قرار دارد، ناخودآگاه این مسأله به ذهن می‌آید که در برخی مواقع، عقربه‌ها مانع از دیدن محتوای نمایشگر می‌شوند. راه چاره ال‌جی برای غلبه بر این مشکل، جالب است: با فشردن و نگه داشتن دکمه بالا در سمت راست، عقربه‌ها به حالت افقی درآمده و محتوای نمایشگر (برای بهتر دیده شدن) کمی بالا می‌آید. اما در مجموع این عقربه‌ها به هنگام اجرای برخی از اپلیکیشن‌های Wear OS، ممکن است مشکل‌ساز شوند.

Introducing LG Watch W7

ساعت‌های هوشمند پیشرفته، علی‌رغم امکانات و قابلیت‌های فراوان، هنوز با یک مشکل اساسی مواجهند و آن چیزی نیست جز عمر کوتاه باتری. باتری اپل‌واچ یک روز و نیم دوام دارد. این مدت برای عمده ساعت‌های مجهز به Wear OS حدود یک روز و برای اسمارت‌واچ‌های سامسونگ دو روز یا کمی بیشتر است. برای غلبه بر این مشکل، هر برندی تدابیر خاص خود را داشته است؛ از تراشه‌های کم‌مصرف و عملکرد‌های ساده‌شده گرفته تا استفاده از گرمای بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز ساعت.

ظرفیت باتری Watch W7 برابر با 240 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده، که نشان می‌دهد با باتری چندان قدرتمندی سر و کار نداریم. در رابطه با طول عمر این باتری، با دو حالت مواجه هستیم؛ در صورتی که کاربر از این محصول به عنوان یک ساعت هوشمند استفاده کند، مثل سایر اسمارت‌واچ‌ها، عمر باتری بیش از 2 روز نخواهد بود و پس از آن ساعت می‌تواند تا 3 یا 4 روز دیگر در حالت آنالوگ کار کند. اما اگر نمایشگر و سایر قابلیت‌های هوشمند را از ابتدا غیر فعال کرده و تنها به عنوان یک ساعت آنالوگ معمولی از دستگاه استفاده شود، با یک بار شارژ کردن، باتری تا 100 روز دوام خواهد آورد.

نکته عجیبی که در این ساعت به چشم می‌خورد آن است که ال‌جی تراشه جدید اسنپ‌دراگون 3100 Wear را نادیده گرفته و باز هم از چیپ‌ست قدیمی اسنپ‌دراگون 2100 Wear استفاده کرده است (گفته می‌شود، چیپ‌ست Wear 3100، با برخورداری از یک پردازنده کمکی، می‌تواند عمر باتری ساعت‌های هوشمند را در حالت Traditional Watch Mode تا 30 روز افزایش دهد). البته با توجه به اینکه در اینجا با یک نسخه سفارشی‌شده Wear OS مواجهیم و برخی‌ از قابلیت‌های بدیهی ساعت‌های هوشمند نیز در این ساعت غایب هستند، احتمالا تراشه قدیمی Wear 2100 و باتری 240 میلی‌آمپر ساعتی، برای آن کافی باشد. ناگفته نماند، حافظه RAM دستگاه برابر با 768 مگابایت بوده و 4 گیگابایت نیز به عنوان حافظه داخلی آن در نظر گرفته شده است.

این ساعت فاقد سنسور ضربان قلب است. از GPS و شبکه ارتباطی LTE نیز خبری نبوده و تنها گزینه‌های ارتباطی آن به وای-فای و بلوتوث (نسخه 4.2) محدود می‌شود. درجه حفاظت این ساعت IP68 بوده و تا 30 دقیقه در عمق محدود به حالت غوطه‌ور در آب، مقاومت می‌کند، اما به هیچ وجه برای شنا مناسب نیست. شاید بتوان از موارد فوق چشم‌پوشی کرد، اما نقاط ضعف ساعت جدید ال‌جی زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانید این دستگاه از NFC هم پشتیبانی نکرده و این بدان معناست که امکان پرداخت از طریق Google Pay ممکن نخواهد بود.

Introducing LG Watch W7

با این اوصاف، LG Watch W7 – برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند که از امکانات ویژه‌ای برای ورزش و تناسب اندام برخوردارند – به طور اختصاصی برای ورزشکاران ساخته نشده است. به گفته کارشناسان، مخاطب اصلی این ساعت، افراد مُدگرایی هستند که دوست دارند اسمارت‌واچی شبیه ساعت‌های معمولی داشته باشند؛ افرادی که در وهله اول، خودِ ساعت برای آنها اهمیت داشته و سپس قابلیت‌های هوشمند آن. با توجه به کاستی‌های ذکرشده، شاید قیمت 450 دلاری LG Watch W7 کمی غیرمنطقی به نظر برسد، اما حقیقت آن است که این 450 دلار، مبلغی‌ست که کاربر برای زیبایی کلاسیک، بدنه مقاوم و از همه مهم‌تر، طراحی هیبریدی آن هزینه می‌کند.

Introducing LG Watch W7

ساعت هوشمند LG Watch W7 در رنگ نقره‌ای (Cloud Silver) به تولید می‌رسد. امکان ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول در وب‌سایت Best Buy از 7 اکتبر (15 مهر) فراهم بوده و فروش آن در همین سامانه از 14 اکتبر (22 مهر) رسما آغاز می‌شود.  

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا