معرفی ساعت هوشمند Armani Exchange Connected

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/6        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable

واحد خبر mobile.ir : بر اساس پیش‌بینی اغلب کارشناسان حوزه فناوری، پس از اسمارت‌فون‌ها نوبت به محصولات پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند خواهد رسید که در سبد کالاهای ضروری کاربران قرار گیرند. اگر چه این پیش‌بینی تاکنون محقق نشده است، اما شرکت‌های زیادی وارد عرصه تولید محصولاتی مانند اسمارت‌واچ‌‌ها و دست‌بندهای تناسب اندام شده‌اند. از این رو هرچند در حال حاضر در این بازار هم اپل قدرت بلامنازع محسوب می‌شود، اما محصولات مبتنی بر پلتفرم WearOS گوگل نیز جایگاه خاص خود را در بازار محصولات پوشیدنی به دست آورده‌اند.

Introducing Armani Exchange Connected Smartwatch

در همین راستا Armani Exchange به عنوان یکی از زیربرندهای کمپانی ایتالیایی طراحی مد و لباس Armani به تازگی نخستین ساعت هوشمند خود را با نام Armani Exchange Connected معرفی کرده است. این شرکت به مانند زیربرند Emporio Armani و میس‌فیت تحت مالکیت کمپانی Fossil قرار دارد و پیش از این در زمینه ساخت ساعت‌های هیبریدی نیز فعال بوده است.

اسمارت‌واچ Armani Exchange Connected دارای بدنه بزرگ 46 میلی‌متری است و در چهار رنگ طلایی، مشکی، نقره‌ای و زغالی (coal) عرضه خواهد شد. در حال حاضر، این ساعت هوشمند با بند فلزی در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما به احتمال زیاد امکان استفاده از همه بندهای 22 میلی‌متری نیز برای آن فراهم خواهد بود. البته بند فلزی موجب زیبایی این اسمارت‌واچ شده و آن را به محصولی رسمی و مطابق مد روز تبدیل کرده است؛ امری که شاید سبب شود بسیاری از کاربران از به‌کارگیری آن در طول روز و یا هنگام ورزش خودداری کنند. در واقع به گفته کارشناسان، مهم‌ترین تفاوت این ساعت با پوشیدنی‌های دیگر ساخت Fossil همچون Q Gen 4، ساعت Skagen Falster 2 و Diesel Full Guard 2.5 ماهیت زینتی و طراحی ظاهری خاص آن است.

فناوری‌های به‌کاررفته در این ساعت مشابه Q Explorist HR و Q Venture HR، پیشرفته‌ترین اسمارت‌واچ‌های Fossil است که چند هفته پیش معرفی شدند؛ فناوری‌هایی که از میان آنها می‌توان به حسگر ضربان قلب، قابلیت NFC با دسترسی به Google Pay برای انجام پرداخت‌ها بدون نیاز به همراه داشتن پول نقد یا کارت اعتباری و همچنین GPS داخلی اشاره کرد. به علاوه، با توجه به بهره‌گیری این اسمارت‌واچ از سیستم‌عامل Wear OS، دسترسی به دستیار دیجیتال Google Assistant نیز در آن فراهم شده است.

Armani Exchange Connected از صفحه نمایش تمام‌رنگی لمسی بهره می‌برد. دکمه چرخان (rotating crown) در سمت راست ساعت قرار دارد و دو دکمه دیگر در بالا و پایین این دکمه در بدنه جای گرفته‌اند.

شاید نقطه ضعف Armani Exchange Connected ادامه استفاده از پردازنده قدیمی SD Wear 2100 باشد که حدود دو سال و نیم پیش معرفی شده است. با توجه به این که کوالکام حدود دو هفته پیش جدیدترین چیپ‌ست خود را برای ساعت‌های هوشمند با نام Snapdragon Wear 3100 معرفی کرد، طراحان Armani Exchange می‌توانستند با اندکی صبر، این ساعت هوشمند را با تراشه جدید به بازار عرضه کنند؛ تراشه‌ای که مهم‌ترین ویژگی آن مصرف کم و افزایش عمر باتری است.

قدرت تحمل فشار ساعت هوشمند Armani Exchange Connected تا 3 اتمسفر است. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا عمق 30 متری زیر آب بدون مشکل از آن استفاده کند. از این جهت محصول جدید گزینه‌ای مناسب برای شناگران محسوب می‌شود.

Introducing Armani Exchange Connected Smartwatch

با آن که ظرفیت باتری این ساعت اعلام نشده است، اما ظاهرا می‌تواند در صورت استفاده معمول، با یک بار شارژ، یک تا دو روز دوام داشته باشد. گر چه برخی منابع از به‌کارگیری باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی در این ساعت خبر داده‌اند.

این ساعت هوشمند از روز دوشنبه 24 سپتامبر (2 مهر) با قیمت 295 دلار در آمریکا عرضه شده است. این قیمت مشابه با محصولات Emporio Armani Connected است که در حال حاضر چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد. به علاوه هنوز در خصوص زمان عرضه و قیمت آن در سایر بازارها اطلاعاتی منتشر نشده است.  

منبع : Armani Exchange


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا