سامسونگ گلکسی A9 اولین اسمارت‌فون دنیا با 4 دوربین در پشت دستگاه

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/19        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A9 2018 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : مسابقه افزایش تعداد دوربین‌ در گوشی‌های هوشمند با معرفی Huawei P20 Pro‌ مجهز به سه دوربین، وارد فاز تازه‌ای شد و به تدریج سایر برندها نیز به این مسابقه جدید پیوستند. ال‌جی با معرفی V40 ThinQ از ایده دوربین‌های سه‌گانه در گوشی پرچمدار خود رونمائی کرد و سامسونگ نیز چندی پیش با گلکسی A7 2018 مجهز به سه دوربین مجزا وارد این رقابت شد. ماجرای دوربین‌های چندگانه در گوشی‌های هوشمند در روز 11 اکتبر 2018 (19 مهر 1397) با معرفی سامسونگ گلکسی A9 مجهز به 4 دوربین در بخش پشتی وارد فاز تازه‌ای شده که تا به امروز در گوشی دیگری دیده نشده است.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

DJ Koh ریاست و مدیرعامل بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت سامسونگ در رابطه A9 ضمن اشاره به پیشتاز بودن سامسونگ در نوآوری‌ گوشی‌های هوشمند و درک نیاز بازار به ایجاد ابتکارات معنادار متأثر از ارتباطات تصویری، می‌گوید: «بر پایه میراث ما در توسعه دوربین گوشی هوشمند، نسل بعدی فناوری در کل خانواده گلکسی برای در اختیار گذاشتن فرصت نوآوری‌های پیشرفته به مشتریان بیشتر را معرفی می‌کنیم. ما در جهت محقق کردن این قول هیجان‌زده هستیم و [از این رو] فناوری دوربین گوشی هوشمند پیشرو با گلکسی A9 را ارائه کرده‌ایم.»

طراحی بدنه: ظاهری مدرن،‌ باطنی متوسط

گلکسی A9 را از لحاظ طراحی می‌توان به A7 2018 شبیه دانست جائی‌که همچنان ظاهر شفاف بخش پشتی،‌ حاشیه‌های اندک بالا و پائین صفحه‌نمایش و البته نبود ناچ یا شکاف در بالا، نکات اصلی طراحی این مدل را تشکیل می‌دهند. طراحی بخش پشتی گوشی با شیشه 3D یا سه‌بعدی انجام شده و با وجود آنکه ماندن اثرات انگشت، نکته منفی مشهودی برای آن به حساب می‌آید اما رنگ‌آمیزی متنوع و تغییر طیف رنگ در نور، جذابیت بالائی را ایجاد کرده است.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

ابعاد گوشی 7.8×77×162.5 میلی‌متر است که با وجود آنکه نسبت به 6.3 اینچی‌های مجهز به ناچ مثل Realme 2 Pro از Oppo‌ طول و عرض بیشتری دارد اما با کاهش حاشیه‌های عمودی، طول بسیار مناسبی را ارائه می‌کند و دقیقا هم‌اندازه نوت8 سال گذشته است. A9 2018 با وزن 183 گرمی، نسبتا سنگین است و تقریبا هم‌وزن Pixel 3 XL خواهد بود.

صفحه‌نمایش: Super AMOLED‌ فول اچ‌دی

ابعاد صفحه‌نمایش در A9 نسبت به A7 2018، سه دهم اینچ بیشتر شده و به 6.3 اینچ رسیده است؛ وضوح این صفحه‌نمایش که بار دیگر با فناوری Super AMOLED‌ ساخته شده تغییری نسبت به قبل نکرده و همچنان با نسبت 18:9 برابر با 1080×2220 پیکسل است که فشردگی این پنل را به رقم نچندان درخشان 392ppi می‌رساند.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

دوربین: چهار ستاره درخشان

برجسته‌ترین قابلیت گلکسی A9 همانطور که در اولین نگاه به این گوشی پدیدار می‌شود ردیف دوربین‌های چهارگانه آن در بخش پشتی‌ست که تا به امروز در هیچ گوشی دیگری تکرار نشده و جلوه‌ای نسبتا غریب به آن می‌بخشد. این دوربین‌ها که در ستونی واقع در کناره سمت چپ بخش پشتی قرار گرفته‌اند به ترتیب از بالا به پائین شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق‌ واید (ultra wide) با میدان دید 120 درجه‌ای فاقد فوکوس خودکار با گشودگی دیافراگم f/2.4، یک دوربین تله‌فتو 10 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار با دیافراگم f/2.4 برای ایجاد 2 برابر زوم اپتیکال، دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با فوکوس تشخیص فاز و دیافراگم f/1.7 و در نهایت یک دوربین 5 مگاپیکسلی تعیین عمق میدان با دیافراگم f/2.2 می‌شوند که ظاهرا این آخری امکان تصویربرداری مستقل ندارد.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

با حضور این چهار دوربین، مجموعا 19 حالت بهبود کیفیت تصویر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که در هر حالت تنظیمات قابل تغییری برای برداشت تصویر در شرایط مختلف ارائه می‌شود که از آن جمله باید به تنظیمات خودکار برای عکاسی از خوراکی‌ها، عکاسی منظره، برداشت پرتره، عکاسی از گیاهان، عکاسی در شب و چندین گزینه دیگر اشاره کرد. این مجموعه دوربین همچنین به صورت خودکار محو بودن سوژه یا بسته بودن چشم افراد هنگام گرفتن عکس را تشخیص داده و به شما در رفع مشکل کمک می‌کند.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

در مورد کیفیت برداشت تصویر در این مجموعه تا قبل از حضور نسخه نهائی در بازار نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد اما نگفته پیداست که از این به‌بعد شرکت‌های مختلفی به این روند خواهند پیوست و یا اینکه در حال حاضر به توسعه دیوایس‌های مشابه‌ای مشغولند.

فلش LED در زیر این مجموعه قرار دارد و در کنار آنها نیز به سنسور تشخیص اثر انگشت بر می‌‌خوریم.

دوربین سلفی Galaxy A9 2018 ظاهرا همان دوربین 24 مگاپیکسلی حاضر در A7 2018 است که فاقد فوکوس خودکار بوده و دیافراگم آن نیز تا f/2.0 گشوده می‌شود. از این دوربین برای تشخیص چهره نیز استفاده می‌شود.

پردازنده: برگ برده رده میانی

پردازش در Galaxy A9 با پروسسور 8 هسته‌ای Snapdragon 660‌ مجهز به 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی مبتنی بر ARM A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر ARM A53 انجام شده و پردازش گرافیک آن نیز بر عهده Adreno 512 است. این مجموعه پردازشی 14 نانومتری با وجود آنکه نسبت به Snapdragon 710 با لیتوگرافی 10 نانومتری و هسته‌های جدید، در سطح پائین‌تری قرار می‌گیرد اما همچنان از سرعت مناسب و قابل‌قبولی در رده میانی برخوردار است. حافظه رم گوشی 6 یا 8 گیگابایت است که هر دو به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهزند و با کمک اسلات حافظه microSD می‌توان تا 512 گیگابایت دیگر نیز به این حافظه افزود.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

باتری: حجم بالا،‌ شارژ سریع

سری A‌ در محصولات سامسونگ معمولا از ظرفیت باتری قابل‌قبولی برخوردار است و A9 نیز در این زمینه متفاوت نیست؛ ظرفیت باتری دستگاه 3,800mAh اعلام شده که نسبت به A7 2018 و باتری 3,300mAh آن با افزایش چشمگیری روبرو شده است. این باتری به لطف پردازنده کوالکام، از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند اما در مشخصات آن به شارژ بی‌سیم اشاره‌ای نشده است.

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

ارتباطات: یک لیست کامل

جدا از اتصال LTE‌ پر سرعت، گزینه‌های ارتباطی کامل این مدل شامل بلوتوث نسخه 5، وای‌فای ac دوبانده، NFC، پورت USB-C و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/Galileo/BeiDou می‌شود. جک هدست برای علاقه‌مندان به موسیقی نیز در پائین گوشی تعبیه شده است.

رنگ – قیمت – زمان ورود به بازار

Introducing Samsung Galaxy A9 2018

سامسونگ گلکسی A9 با سیستم‌عامل Android 8.0 Oreo در سه رنگ مشکی (Caviar Black)، آبی (Lemonade Blue) و صورتی (Bubblegum Pink) ارائه می‌شود که در نسخه آبی و صورتی، رنگ دستگاه از بالا به پائین در یک طیف ملایم تغییر می‌کند.

قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی در اروپا ظاهرا 599 یورو است که از این لحاظ حتی از گوشی‌های پرچمداری مثل OnePlus 6 نیز قیمت کاملا بالاتری را ارائه می‌کند و بدین‌ترتیب باید آن را به دسته اشرافی رده میانی منتسب دانست.  

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا