معرفی Galaxy J7 Duo – نخستین گوشی سری J با 2 دوربین در پشت

نمایش خبر

تاریخ : 1397/1/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، دوربین Camera ، اندروید Android ، Samsung Galaxy J7 Duo ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شکی نیست که گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy J، یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های بازار است. به گفته "سامسونگ ایندیا"، سری J محبوب‌ترین سری گوشی‌های هوشمند در هند بوده و از هر سه اسمارت‌فون فروخته‌شده در هند، یکی متعلق به سری J است. در این میان، عرضه موفقیت‌آمیز اسمارت‌فون Galaxy J7 در سال 2015، سامسونگ را بر آن داشت تا طی 2 سال اخیر، ورژن‌های مختلفی از این گوشی را تحت عناوینی چون J7 Max ،J7 Core ،J7 2017 ،J7 Prime ،J7 2016 و J7 Pro به بازار عرضه کند. امکانات قابل قبول در کنار قیمت مناسب از یک برند معتبر، باعث محبوبیت فراوان این اسمارت‌فون شده و جای تعجب ندارد که بشنویم سامسونگ تصمیم گرفته طراحی مدل‌های جدید این سری را در سال 2018 نیز ادامه دهد.

Introducing Samsung Galaxy J7 Duo

کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز چهارشنبه 11 آوریل 2018 (22 فروردین 1397) رسما از جدیدترین مدل اسمارت‌فون در سری J، با نام Galaxy J7 Duo در هند رونمایی کرد. پسوند Duo (دووُ به معنی دوتایی) در نام این گوشی، علاوه بر دو سیمکارته بودن اسمارت‌فون، می‌تواند به سیستم 2 دوربینه در پشت آن نیز اشاره داشته باشد. موهاندیپ سینگ (Mohandeep Singh)، معاون ارشد کسب‌وکار موبایل در شرکت سامسونگ ایندیا، تجهیز این گوشی به دو دوربین در پشت را نشان از توجه شرکت به خواسته مشتریان دانست و با اشاره به مشخصات بالا و امکانات نوآورانه دوربین در این دیوایس، اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند جایگاه ممتاز خود در هند را بیش از پیش مستحکم کند.

درست است که این گوشی برای نخستین بار در هند پرده‌برداری شده، اما بدان معنی نیست که J7 Duo را محدود به این کشور بدانیم، چرا که با توجه به مقبولیت سری J7 می‌توان انتظار داشت که این مدل علاوه بر هند، در سایر بازارها نیز عرضه شود. در ادامه بیشتر با مشخصات این دیوایس آشنا می‌شویم.

Galaxy J7 Duo در ابعاد 8.1×77.2×153.5 میلی‌متر طراحی شده و ظاهرا 174 گرم وزن دارد. با نگاه به این گوشی از جلو، تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی ملاحظه نمی‌شود، اما تفاوت ظاهری اصلی در پشت دستگاه است؛ جایی که به جای 1 لنز، 2 لنز دوربین به چشم می‌خورد. سامسونگ در ساخت این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچی با تکنولوژی Super AMOLED و وضوح اچ دی (720×1280 پیکسل) استفاده کرده است. رزولوشن نه چندان بالای نمایشگر، تراکم 267 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. البته باید توجه داشته باشید که ما با یک اسمارت‌فون میان‌رده سروکار داریم، نه یک پرچمدار.

همانطور که گفته شد، شاید مهم‌ترین نکته جدید در این مدل، به کارگیری 2 دوربین در پشت دستگاه باشد که برای اولین بار در سری J اتفاق می‌افتد. در پشت دیوایس، یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در کنار آن دیده می‌شود که با توجه به گشودگی مناسب دیافراگم آنها (f/1.9) برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور مناسب به نظر می‌رسد. سامسونگ ضمن اشاره به گنجاندن امکانات تصویربرداری با نام‌های Live Focus و Background Blur Shape در سیستم دوربین این گوشی، علت این کار را تمایل فراوان نسل جدید به ویرایش عکس قبل از به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند.

Introducing Samsung Galaxy J7 Duo

با استفاده از قابلیت Live Focus – که به گفته سامسونگ، عمدتا در دیوایس‌های پرچمدار مشاهده می‌شود – کاربر می‌تواند پرتره‌های جالبی را با پس‌زمینه تار بگیرد. به لطف وجود دو دوربین، می‌توان تاری پس‌زمینه را در هنگام برداشت تصویر (و حتی پس از آن) تنظیم کرد. همچنین، به موجب قابلیت Background Blur Shape، می‌توان افکت‌های نوری ملایمی را در اشکال مختلف به تصویر اضافه کرد و جلوه خاصی به آن بخشید. دوربین از فوکوس خودکار و فلش ال‌ای‌دی هم بهره‌مند بوده و توانایی فیلم‌برداری با وضوح فول اچ‌دی و با سرعت 30 فریم در ثانیه نیز در ردیف امکانات سیستم دوربین این گوشی عنوان شده است.

در جلوی دیوایس، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و یک فلش ال‌ای‌دی خودنمایی می‌کند. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین هم f/1.9 اعلام شده که در کنار فلش جلو، زمینه لازم برای گرفتن سلفی در نور کم را فراهم می‌کند. البته نباید از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دوربین چشم‌پوشی کرد؛ به گفته سامسونگ، حالتی به نام Selfie Focus، می‌تواند پس‌زمینه سلفی‌های گرفته شده را تار کند و با استفاده از حالت Beauty Mode نیز می‌توان کیفیت سلفی را ارتقا داد. ناگفته نماند، به لطف وجود دوربین جلو، امکان تشخیص چهره و Face Unlock نیز در J7 Duo پیش‌بینی شده است.

Introducing Samsung Galaxy J7 Duo

سامسونگ در ساخت J7 Duo از چیپ‌ست 8 هسته‌ای Exynos 7 (ظاهرا مدل 7870) با حداکثر سرعت 1.6 گیگاهرتز بهره گرفته است. ظرفیت حافظه RAM گوشی 4 گیگابایت و مقدار فضای ذخیره‌سازی آن هم 32 گیگابایت اعلام شده که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه، می‌توان آن را تا 256 گیگابایت دیگر هم ارتقا داد.

همانطور که گفته شد، J7 Duo یک گوشی دو سیمکارته بوده و از امکانات ارتباطی مثل 4G VoLTE، وای-فای a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4.2، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و رادیو FM برخوردار است. ظرفیت باتری آن 3,000 میلی‌آمپر ساعت بوده که نسبت به باتری 3,600 میلی‌آمپر ساعتی در J7 Pro ضعیف‌تر است، اما، باتری J7 Duo (بر خلاف رویه صنعت اسمارت‌فون) جداشدنی بوده و این می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به این سبک از باتری باشد. اسکنر اثر انگشت گوشی نیز – مثل مدل‌های قبل – روی دکمه Home جای گرفته است.

سیستم عامل گوشی، همگام با پرچمدارهای این صنعت، اندروید اوریو است. بر خلاف شایعاتی که قبلا درباره J7 Duo منتشر شده بود، ظاهرا این گوشی از Bixby پشتیبانی نمی‌کند. از آنجا که هیچ دکمه اختصاصی برای Bixby در این اسمارت‌فون در نظر گرفته نشده، می‌توان این طور برداشت کرد که دستیار دیجیتال سامسونگ، غایب بزرگ J7 Duo خواهد بود. اما سامسونگ از وجود یک قابلیت نرم‌افزاری جالب به نام App Pair خبر داده که به کاربر اجازه می‌دهد به طور همزمان بتواند روی دو اپلیکیشن مشابه کار کند.

اسمارت‌فون Galaxy J7 Duo در دو رنگ مشکی و طلایی به تولید می‌رسد. این گوشی 16,990 روپیه هند (با نرخ تبدیل کنونی ارز، تقریبا 260 دلار) قیمت‌گذاری شده و از 12 آوریل (23 فروردین) وارد بازار هند شده است. 

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا