معرفی ساعت‌های هوشمند Watch Style و Watch Sport محصول گوگل و ال‌جی با پلتفرم اندروید ور 2.0

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/11/23        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، Android Wear 2.0 ، LG Watch Style ، LG Watch Sport ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی گوگل در روز 8 فوریه 2017 (20 بهمن 1395) از عرضه دو ساعت‌ هوشمند با همکاری کمپانی کره‌ای ال‌جی خبر داد. این دو ساعت نخستین ابزارهایی هستند که با پلتفرم اندروید ور 2.0 (Android Wear 2.0) عرضه می‌شوند. پلتفرم اندروید ور 2.0 نخستین بار در جریان کنفرانس Google I/O در ماه می سال 2016 معرفی شد؛ اما ارائه رسمی آن نزدیک یک سال به طول انجامیده و با عرضه این دو ساعت جدید همزمان شده است.‌ البته جف چانگ (Jeff Chang) -- مدیر محصول اندروید ور در گوگل-- مدتی پیش از ارائه دو ساعت هوشمند پرچمدار با سیستم‌عامل اندروید ور 2.0 در سه ماهه اول سال 2017 خبر داده بود.

introducing lg watch style and lg watch sport

به این ترتیب LG Watch Style و LG Watch Sport اولین ساعت‌های هوشمند مجهز به اندروید ور 2.0 هستند. نسخه جدید اندروید ور بنا بود در پاییز 2016 ارائه شود که گوگل دستیابی به «نیازمندی‌های کیفی» را دلیل تأخیر در عرضه آن عنوان کرد. گوگل برای طراحی این ساعت‌ها با کمپانی ال‌جی همکاری نزدیک داشته است که نوع این همکاری را می‌توان مشابه همکاری این دو برند در ساخت گوشی‌های نکسوس در سال‌های گذشته تلقی کرد.

LG Watch در دو نسخه مختلف یعنی Style و Sport عرضه شده است که از نظر ظاهری و ویژگی‌های فنی با هم تفاوت دارند. در واقع مدل Sport با ابعاد بزرگ‌تر، نمایشگری با وضوح بیشتر، حافظه RAM و باتری با ظرفیت بالاتر مدل پرچمدار محسوب می‌شود که با داشتن ویژگی‌هایی مانند اتصال LTE و GPSبرای ورزشکاران مناسب است تا بتوانند در شرایط مختلف بدون نیاز به گوشی هوشمند از این ساعت استفاده کنند. مدل Style باریک‌تر و کوچک‌تر است و مهم‌ترین ویژگی آن وجود بندهای قابل تعویض است. این نسخه به طور پیش‌فرض با بند چرمی 18 میلی‌متری ارائه شده که به راحتی و ظرف چند ثانیه قابل تعویض است و می‌تواند با پوشش کاربر هماهنگ شود و از همین رو نام Style بر آن نهاده شده است. مدل Sport با بندی از جنس ترموپلاستیک پلی‌اورتان (TPU) ارائه شده است.

introducing lg watch style and lg watch sport

LG Watch Style

طراحی

هر دو ساعت صفحه‌نمایش دایره‌‌شکل دارند که ظاهر کلاسیک و استانداردی به آنها بخشیده است. نسخه Style کوچک‌تر و باریک‌تر از نسخه Sport و دارای ابعاد 42.3x45.7 میلی‌متر و ضخامت 10.79 میلی‌متری است. این نسخه در سه رنگ نقره‌ای، صورتی طلایی (rose gold) و تیتانیومی عرضه شده است. مدلSport با ابعاد 45.4x51.21 میلی‌متری دارای ضخامتی معادل 14.2 میلی‌متر است که در رنگ‌های تیتانیومی و آبی تیره (منحصرا در گوگل استور) ارائه شده است. بدنه هر دو ساعت استیل ضد زنگ با درجه 316L است و در بدنه مدل Style پلاستیک هم به کار رفته است.

introducing lg watch style and lg watch sport

LG Watch Sport

در این ساعت‌های هوشمند دکمه چرخان (digital crown) در سمت راست قرار دارد که برای تعامل با Google Assistant، حرکت در منوهای مختلف و کنترل رابط کاربری به کار می‌رود. به علاوه در مدل Sport، دو دکمه اختصاصی -- در دو طرف دکمه چرخان-- برای دسترسی سریع به اپ‌های Google Fit و Android Pay در نظر گرفته شده است.

introducing lg watch style and lg watch sport

نسخه Style از استاندارد مقاومت IP67 پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب علاوه بر گرد و خاک، در برابر ورود آب و رطوبت نیز تا عمق 1 متری برای 30 دقیقه مقاوم است. LG Watch Sport با پشتیبانی از استاندارد مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و غوطه‌وری 30 دقیقه‌ای در آب با عمق 1.5 متر مقاوم است.

صفحه‌نمایش

LG Watch Style دارای صفحه‌نمایش 1.2 اینچی با وضوح 360×360 پیکسل و تراکم پیکسلی 299ppi است در حالی که Watch Sport بزرگ‌تر و مجهز به نمایشگری 1.38 اینچی، با وضوح 480×480 پیکسل و تراکم پیکسلی 348ppi است. با وجود نمایشگر بزرگ‌تر، این ساعت همچنان ظریف و زیبا به نظر می‌رسد. ساخت صفحه‌نمایش هر دو ساعت با استفاده از فناوری P-OLED انجام شده است و با پوششی از Gorilla Glass 3 محصول شرکت کورنینگ محافظت می‌شوند.

introducing lg watch style and lg watch sport

پردازنده و حافظه

عملیات پردازش در هر دو اسمارت‌واچ از طریق پروسسور Snapdragon Wear 2100 با فرکانس 1.1 گیگاهرتز انجام می‌شود. حافظه داخلی هر دو مدل 4 گیگابایت ظرفیت دارد. حافظه RAM در نسخه Style دارای 512 مگابایت ظرفیت است. این ظرفیت در مدل Sport ارتقا یافته و به 768 مگابایت رسیده است.

باتری

ظرفیت باتری در نسخه استایل 240 میلی‌آمپر ساعت و در مدل اسپرت 430 میلی‌آمپر ساعت است که در هر دو به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

گزینه‌های ارتباطی و حسگرها

گزینه‌های ارتباطی Watch Style محدود به وای‌فای و بلوتوث است اما Watch Sport علاوه بر وای‌فای و بلوتوث از 3G و LTE نیز پشتیبانی می‌کند و مجهز به GPS برای مسیر‌یابی است. با استفاده از قابلیت Cellular، امکان دریافت و برقراری تماس به صورت مستقیم و بدون نیاز به گوشی هوشمند ایجاد می‌شود. به علاوه در صورت استفاده از سیم‌کارت متعلق به اپراتورهای Verizon و AT&T از همان شماره تلفن گوشی هوشمند برای اسمارت‌واچ نیز استفاده می‌شود. کاربرانی که از طریق گوگل استور برای خرید اقدام می‌کنند هم می‌توانند با نصب سیم‌کارت از این قابلیت بهره ببرند.

introducing lg watch style and lg watch sport

به علاوه این ساعت از فناوری NFC برای پرداخت‌های موبایلی از طریق سامانه Android Pay نیز بهره می‌برد. هر دو اسمارت‌واچ مجهز به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و حسگر نور محیطی هستند. نسخه Sport از حسگر ضربان قلب و فشارسنج نیز بهره می‌برد. به علاوه در Watch Sport به منظور گوش دادن به موسیقی، اجرای دستورهای صوتی و نیز پاسخ به تماس‌ها، اسپیکر و میکروفون هم تعبیه شده است.

سیستم‌عامل

همان طور که گفته شد این ساعت‌های هوشمند اولین ابزارهای مجهز به اندروید ور 2.0 هستند. در نسخه جدید این سیستم‌عامل-- که مجهز به Google Assistant است-- رابط کاربری بهبود یافته است. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، در راستای استقلال اسمارت‌واچ از گوشی هوشمند، فراهم آوردن امکان دانلود مستقیم اپ‌ها با ساعت هوشمند و از طریق نسخه جدید Play Store است. به این ترتیب کاربران محصولات اپل با پلتفرم iOS نیز می‌توانند به اپ‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. در نسخه پیشین، این کار تنها از طریق Pair شدن با یک گوشی اندرویدی انجام می‌شد. نکته قابل توجه این که اپلیکیشن تلگرام نیز نسخه جدید خود را برای ساعت‌های هوشمند عرضه کرده و امکان دانلود این اپ از طریق Play Store فراهم شده است.

introducing lg watch style and lg watch sport

مدیریت پیام‌ها و تماس‌ها در نسخه جدید اندروید ور ساده‌تر شده است. در این نسخه امکان پاسخگویی سریع به پیام‌ها با تایپ کردن، خواندن با صدای بلند، نوشتن یا کشیدن شکلک (emoji) فراهم شده است.

به کمک اپلیکشن‌هایی نظیر اپ تناسب اندام Google Fitکه به طور پیش‌فرض در اکثر ساعت‌های مبتنی بر اندروید ور نصب شده، پی‌گیری سرعت، مسافت، کالری سوزانده‌شده و ضربان قلب در حین راه رفتن، دویدن و دوچرخه‌سواری امکان‌پذیر شده است. علاوه بر این هنگام انجام حرکات ورزشی، در صورت اتصال به اینترنت هیچ تماس تلفنی از دست نمی‌رود و می‌توان به پیام‌ها پاسخ داد و موسیقی مورد علاقه خود را گوش کرد.

watch faceهای همواره روشن و شخصی‌سازی‌شده از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم هستند که با کمک آنها می‌توان اطلاعات مورد نظر کاربر از هر اپلیکیشنی را روی watch face دلخواه نمایش داد. این ویژگی مشابه امکان Complications در ساعت هوشمند اپل است. علاوه بر این با یک ضربه سریع روی ساعت می‌توان از طریق Uber ماشین کرایه کرد، حرکات ورزشی انجام داد و تماس‌های مهم را برقرار ساخت.

Google Assistant در اندروید ور 2.0 در حال حاضر به زبان‌‌های انگلیسی و آلمانی قابل دسترسی است و به زودی برای سایر زبان‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

بروزرسانی اندروید ور 2.0 از تاریخ 15 فوریه (27 بهمن) در دسترس است. نسخه جدید این سیستم‌عامل برای تمام ساعت‌های پشتیبانی‌شده در هفته‌های آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. اکثر ساعت‌هایی که در دو سال گذشته عرضه شده‌اند شامل بروزرسانی گوگل برای این پلتفرم می‌شوند. گوگل در بلاگ خود اسامی ساعت‌هایی که در حال حاضر این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد ذکر نموده است که از آن میان می‌توان به ساعت‌های ZenWatch 2 & 3 محصول ایسوس، Smart Outdoor Watch و PRO TREK Smart محصول کاسیو، Q Founder ،Q Marshal و Q Wander محصول فسیل، G Watch R ،Watch Urbane و Watch Urbane 2nd Edition LTE محصول ال‌جی و حدود 9 ساعت دیگر اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

ساعت هوشمند LG Watch Style در ایالات متحده آمریکا از طریق گوگل استور و نیز شرکت توزیع تجهیزات الکترونیکی Best Buy با قیمت 249 دلار ( 279 دلار برای رنگ صورتی طلایی) در دسترس است. ساعت LG Watch Sport نیز در Google Store و همچنین فروشگاه‌های خرده‌فروشی AT&T و Verizon از 10 فوریه (22 بهمن) با قیمت 349 دلار در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

introducing lg watch style and lg watch sport

مطابق اعلام منابع خبری، این ساعت‌های هوشمند در کشورهای کانادا، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایوان، امارات متحده عربی و بریتانیا در هفته‌های آینده عرضه خواهد شد و هنوز قیمت رسمی آنها در این کشورها اعلام نشده است.  

منبع : Google