معرفی Vivo X23 – جدیدترین اسمارت‌فون سری X، با بریدگی کوچک‌تر

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/6/1        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، چین China ، اسنپ دراگون 670 Snapdragon 670 ، ویوو Vivo

واحد خبر mobile.ir : عرضه چندین مدل جایگزین در یک سری اسمارت‌فون طی مدت یک سال، به یک روند رو به رشد در صنعت اسمارت‌فون تبدیل شده و برند Vivo نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از معرفی Vivo X20 Plus UD (نخستین اسمارت‌فون مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر) در CES 2018، اواسط مارچ 2018 بود که Vivo از جانشین این گوشی با نام Vivo X21 پرده‌برداری کرد. X21 دیوایس مناسبی‌ست، اما وجود برخی کاستی‌ها در این گوشی موجب شد تا تعدادی از کارشناسان به سختی آن را برای خرید پیشنهاد کنند. اما تنها 5 ماه پس از معرفی X21، کمپانی چینی Vivo از تولید اسمارت‌فون دیگری در این سری با نام Vivo X23 خبر داده است.

Introducing Vivo X23

وب‌سایت اصلی Vivo، ضمن معرفی اسمارت‌فون Vivo X23، امکان رزرو کردن این محصول را برای مشتریان فراهم کرده است. اما به جز برخی امکانات کلیدی، جزییات مربوط به مشخصات دقیق این گوشی از سوی شرکت سازنده، منتشر نشده است.

مثل اکثر گوشی‌های پیشرفته بازار، بیشتر سطح بدنه Vivo X23 در جلوی دستگاه با نمایشگر پوشیده شده، به طوری که نسبت صفحه به بدنه آن 91.2 درصد اعلام شده است. ظاهرا Vivo X23 با یک نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED، به تولید می‌رسد. شاید نخستین موردی که در نگاه اول به این گوشی جلب توجه می‌کند، بریدگی بالای نمایشگر (یا همان notch) باشد. بریدگی بالای نمایشگر Vivo X21 نسبتا عریض بود و با وجود ابعاد کوچک‌تر، بیشتر به notch موجود در صفحه نمایش آیفون X یا وان‌پلاس 6 شباهت داشت. اما بریدگی نمایشگر Vivo X23 (که دوربین جلو را در خود جا داده) به مراتب کوچک‌تر بوده و شبیه آن چیزی‌ست که در Oppo R17 و Oppo F9 شاهد آن بودیم. گفتنی‌ست، این نوع notch، به خاطر شباهت به قطره آب، به waterdrop معروف شده است.

Introducing Vivo X23

هنوز هم بسیاری از کاربران از وجود هر گونه بریدگی در صفحه نمایش (با هر طرحی که باشد) ایراد می‌گیرند، اما مطمئنا بریدگی waterdrop نسبت به notch موجود در آیفون X – که بخش زیادی از بالای نمایشگر را اشغال می‌کند – بهتر است. حاشیه پایینی یا در اصطلاح "چانه" گوشی نیز در X23 نسبت به X21 کوچک‌تر شده است. البته Vivo ابعاد دقیق گوشی جدید را اعلام نکرده، اما با یک نگاه عادی به تصاویر این دو گوشی، می‌توان این نکته را دریافت.

از رندرهای منتشر‌شده توسط Vivo می‌توان حدس زد که قاب پشتی گوشی از جنس شیشه است. به گفته شرکت سازنده، این قاب از طراحی 3 بعدی برخوردار بوده و این بدان معناست که می‌تواند نور را با طیف‌های مختلف بازتاب داده و جذابیت بالایی را خلق کند.

Introducing Vivo X23

در پشت گوشی، یک دوربین دوگانه (به شکل عمودی) به همراه فلش در زیر آنها دیده می‌شود. طبق گفته Vivo، این دوربین‌ها از امکانات هوش مصنوعی برخوردار بوده و یکی از دوربین‌ها دارای لنز فوق عریض است.

Introducing Vivo X23

از دیگر مواردی که می‌توان با اطمینان درباره آن صحبت کرد، این است که X23 نیز مثل مدل‌های پیشین این سری، از سنسور اثر انگشت در زیر لایه نمایشگر بهره می‌برد که به گفته شرکت سازنده، نسل چهارم این نوع سنسورها محسوب می‌شود (شبیه آنچه در Xiaomi Mi 8 Explorer Edition دیده بودیم).

Introducing Vivo X23

متأسفانه، همانطور که گفته شد، اطلاعات دقیق بیشتری از این گوشی در دست نیست و آنچه در ادامه می‌آید، عمدتا مبنی بر شنیده‌هاست. طبق برخی شایعات، سایر مشخصات X23 عبارتند از: چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 670 (یا 710)، هشت گیگابایت RAM، حافظه 128 گیگابایتی و پورت USB Type-C. همچنین، برخی شنیده‌ها حاکی از آنند که Vivo برای اسکن سه‌بعدی چهره در این گوشی از فناوری تشخیص عمق TOF (کوتاه‌شده Time of Flight، به معنی "زمان پرواز") استفاده کرده است. امکان برخورداری این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع 22.5 واتی و یک مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ مستقل نیز دور از انتظار نیست.

Introducing Vivo X23

تصاویر موجود در وب‌سایت Vivo، این گوشی جدید را در رنگ‌های بنفش و آبی به تصویر کشیده‌اند، اما ممکن است X23 در رنگ‌های دیگری هم به تولید برسد. تاریخ عرضه Vivo X23 در اوایل هفته جاری، 23 آگوست (1 شهریور) اعلام شده بود، ولی در حال حاضر، Vivo در وب‌سایت رسمی خود، به درج عبارت coming soon (به‌زودی) اکتفا کرده است. قیمت این دیوایس هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود قیمت آن برابر با 3,199 یوان چین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 467 دلار) خواهد بود.