MWC 2017: معرفی G6 – پرچمدار ال‌جی در سال 2017

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/8        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، LG G6 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی ساعتی پیش طبق برنامه از پیش تعیین شده پرچمدار جدید خود را در کنگره جهانی موبایل 2017 رونمایی کرد. G6 یکی از حاضران همیشگی شایعات و خبرهای تأیید نشده در طی چند هفته اخیر بوده و تقریبا تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن همراه با تصاویر رسمی دستگاه از پیش در دسترس قرار گرفته بود. LG G6 به ویژه به دلیل طراحی جدید صفحه‌نمایش و کاهش چشمگیر حاشیه‌های بالا و پایین پنل مورد توجه قرار گرفته و برای اولین بار در میان پرچمداران این شرکت به‌صورت مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و خاک طراحی شده است. این گوشی همچنین به مانند LG G5 سال گذشته از دو دوربین با میدان دید متفاوت در بخش پشتی بهره می‌برد.

introducing lg g6

استراتژی متفاوت در طراحی

شرکت ال‌جی در طی سال‌های گذشته فرم‌های طراحی متفاوتی را برای پرچمداران این برند آزموده که این برند را به نمونه‌ای متفاوت در بین دیگر سازندگان بدل کرده است. متفاوت بودن البته به تنهایی به معنای فروش و سود بیشتر نبوده و این مسئله را ظاهرا خود ال‌جی بیش از سایرین درک کرده است. در طراحی پرچمدار جدید به جای استفاده از المان‌های خاص و کمتر آزموده شده‌ای مثل پوشش چرمی G4 و ساختار ماژولار G5، ال‌جی به سمت یک ساختار استاندارد و همه‌پسند حرکت کرده است. G6 از یک بدنه فلزی با ساختار شیشه‌ای و مقاوم در برابر نفوذ آب بهره گرفته که اینک به نوعی جذاب‌ترین نوع طراحی در بین گوشی‌های هوشمند پرچمدار به حساب می‌آید. حضور دو دوربین در بخش پشتی حرکت رو به جلوی ال‌جی در میان برترین‌های سال 2017 را تضمین کرده و کاهش چشمگیر حاشیه بالا و پایین صفحه‌نمایش ظاهری کاملا خاص و مدرن را به این مدل بخشیده است.

introducing lg g6

این حاشیه‌های کمتر دست طراحان ال‌جی را در گنجاندن یک صفحه‌نمایش کاملا بزرگ‌تر در بدنه‌ای کاملا کوچک‌تر آزاد گذاشته است. برای آشکار شدن طراحی فوق‌العاده دستگاه تنها کافی ست ابعاد گوشی را با G5 سال گذشته مقایسه کنیم. LG G5 با صفحه‌نمایش 5.3 اینچی از طول و عرض به ترتیب 149.4 و 73.9 میلیمتری برخوردار بود در حالی‌که در G6 با وجود 0.4 اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، طول و عرض افزایش نیافته و به ترتیب به 148.9 و 71.9 میلیمتر رسیده است. بدین‌ترتیب G6 با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی را می‌توان هم‌اندازه یک گوشی 5.3 اینچی تلقی کرد که رویکردی کاملا متفاوت با آنچه تا به امروز از یک گوشی موبایل دیده‌ایم به دست می‌دهد و می‌توان آن را تا حدودی مشابه تجربه اسمارت‌فون Mi Mix شیائومی تلقی کرد. مقایسه ابعاد این مدل با V20 به عنوان آخرین پرچمدار ال‌جی پیش از معرفی G6 نیز بسیار جالب خواهد بود؛ در V20 نیز مانند G6‌ از یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی استفاده شده اما طول و عرض دستگاه نسبت به G6 به ترتیب 10.8 میلیمتر و 6.2 میلیمتر بیشتر است!

introducing lg g6

صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 18:9

صفحه‌نمایش در LG G6 بی‌شک اصلی‌ترین کانون توجه در این مدل است؛ این پنل برای اینکه بتواند بخش بسیار بزرگ‌تری (حوالی 80 درصد) از روی گوشی را به خود اختصاص دهد نیازمند رزولوشن بالاتر و البته نسبت تصویر متفاوتی در مقایسه با گذشته است؛ وضوح این پنل از QHD معمول یا 2560×1440 پیکسل اینک به QHD+ یا 2880×1440 پیکسل ارتقا یافته و نسبت تصویر آن نیز از 16:9 اینک به 18:9 رسیده است. این نسبت تصویر که در آن، طول، 2 برابر پیکسل بیشتری نسبت به عرض صفحه‌نمایش در اختیار دارد به گفته ال‌جی فضای بسیار فراخ‌تری نسبت به گذشته در کاربردهای مولتی‌تسکینگ و مشاهده عکس و ویدئو فراهم کرده و باز هم به گفته شرکت سازنده بازی‌های مختلف و محتوای تصویری و ویدئویی مشکلی برای سازگاری با این نسبت تصویر جدید ندارند. در جلسه رونمایی از G6 برای اثبات این مدعا برخی از بازی‌های محبوب همچون Temple Run 2 با سازگاری کامل برای این مدل معرفی شدند. LG از این طراحی جدید به نام Full Vision یا دید کامل نام می‌برد.

introducing lg g6

صفحه‌نمایش G6 از دو استاندارد گسترده‌تر نمایش رنگ یعنی HDR 10 و Dolby Vision بهره می‌برد که هر دو به نوعی از دنیای تلویزیون‌ها به گوشی‌های موبایل راه پیدا کرده‌اند. در حال حاضر گوشی‌های دیگری با پشتیبانی از استاندارد رنگ HDR در بازار حضور دارند اما G6 نخستین اسمارت‌فون با پشتیبانی رسمی از Dolby Vision به حساب می‌آید. با کمک هر دوی این فناوری‌ها حداقل روی کاغذ رنگ‌های زنده‌تر، کنتراست بالاتر و بهینه‌سازی بهتر تصاویر در هنگام پخش ویدئو صورت پذیرفته و همانطور که در جلسه معرفی گوشی نیز اعلام شد آمازون و نت‌فلیکس در آینده نزدیک محتوای منطبق با این دو فناوری را ارائه می‌کنند.

introducing lg g6

دوربین‌های بهبود یافته

در بخش پشتی G6 همانند G5 و V20‌ از دو دوربین در کنار هم استفاده شده که این بار تقریبا به طور کامل هم‌سطح بدنه قرار دارند. در G5 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با میدان دید 75 درجه‌ای به عنوان دوربین اصلی استفاده شده بود و دوربین دوم با میدان دید واید 135 درجه‌ای یک نمونه 8 مگاپیکسلی بود. در G6 هر دو دوربین این قسمت از وضوح 13 مگاپیکسلی برخوردار بوده و بنابراین مشکل کاهش رزولوشن در نسل پیشین هنگام سوئیچ بین دو دوربین در اینجا دیده نخواهد شد. میدان دید دوربین واید در G6 اندکی نسبت به G5‌ کاهش یافته و از 135 به 125 درجه رسیده است؛ این میزان البته هنوز از میدان دید 120 درجه‌ای چشم انسان فراتر می‌رود.

introducing lg g6

سنسورهای مشابه هر دو دوربین ظاهرا از نوع Sony IMX258 با سایز 1/3.06 اینچ و ابعاد پیکسل 1.12 میکرون است که پشت دو مجموعه متفاوت از لنز قرار گرفته‌اند. لنز دوربین عادی در این میان از گشودگی دیافراگم f/1.8 و میدان دید 71 درجه‌ای (75 درجه در G5) برخوردار است در حالی‌که گشودگی دیافراگم در لنز واید به f/2.4 کاهش یافته و میدان دید به 125 درجه می‌رسد. در حالی‌که در نگاه اول تنها تفاوت این دو دوربین به میدان دید آنها تعلق دارد اما در عمل تفاوت‌های مهم دیگری مابین دوربین عادی و واید دیده می‌شود. دوربین عادی از لرزه‌گیر اپتیکال و اتوفوکوس بهره می‌برد در حالی‌که هیچ‌یک از این دو مورد در دوربین واید وجود ندارد. به عنوان یک تفاوت نسبتا مهم دیگر با G5 و البته V20 باید به حذف فوکوس لیزری از مجموع دوربین‌های این بخش اشاره کرد که از G4‌ به این سو در پرچمداران ال‌جی حضور داشت. امکان فیلم‌برداری 4K نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

introducing lg g6

دوربین سلفی در LG G6‌ همانند G5 یک نمونه 5 مگاپیکسلی با میدان دید 100 درجه‌ای است که حداقل روی کاغذ تفاوتی را با گذشته نشان نمی‌دهد.

اسنپ‌دراگون 821 – غیبت Snapdragon 835 در یک رقابت ناسالم

با در نظر نگرفتن چیپ‌ست جدیدا معرفی شده Exynos 9 8895‌ سامسونگ، پروسسور اسنپدراگون 835 بی‌شک قوی‌ترین راه‌حل پردازشی این روزهای دنیای موبایل با معماری 10 نانومتری است و حضور آن در پرچمداران برندهای مختلف از جمله LG G6 مثل سال‌های گذشته امری طبیعی به نظر می‌رسد؛ این انتظار اما در عمل به دلیل شراکت کوالکام با سامسونگ در ساخت Snapdragon 835 به وقوع نپیوسته و در حالی‌که پارت اول این چیپ‌ست‌ها تنها برای پرچمداران بعدی سامسونگ ساخته می‌شود برای سایر تولید‌کنندگان راهی جز صبر کردن تا ابتدای تابستان برای دریافت اسنپدراگون 835 یا ساخت گوشی با چیپ‌ست قبلی کوالکام باقی نمی‌ماند که ال‌جی مورد دوم را برگزیده است. در LG G6 از پروسسور Snapdragon 821‌ استفاده شده که با وجود آنکه نسبت به SD835 از قدرت کمتری برخوردار است اما هنوز یکی از قدرتمندترین پروسسورهای موبایلی به شمار آمده و به عنوان نمونه حضور آن در اسمارت‌فون‌های سری پیکسل گوگل، شرایطی بسیار ایده‌آل را فراهم می‌آورد. حافظه داخلی گوشی در آمریکا ظاهرا تنها در یک ورژن 32 گیگابایتی ارائه می‌شود اما در برخی بازارهای دیگر حافظه 64 گیگابایتی نیز احتمالا ارائه می‌شود. حافظه رم G6 بدون تغییر نسبت به گذشته، 4 گیگابایت است.

باتری داخلی با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت

برگ برنده ال‌جی از نخستین روزهای تولید سری G و دو پرچمدار اخیر سری V به حضور باتری قابل جداسازی در این گوشی‌ها تعلق داشت. این قابلیت با وجودی که برای بسیار از کاربران به دلیل امکان در اختیار داشتن یک باتری کمکی و تعویض آسان باتری‌های معیوب گزینه‌ای ایده‌آل و تا حدودی منحصر به فرد به نظر می‌رسید بالاخره همانطور که پیش‌بینی می‌شد فدای قابلیت ضد آب دستگاه شده است. در LG G6 از یک باتری داخلی با ظرفیت 3300mAh استفاده شده که 500 میلی آمپر ساعت نسبت به G5 و 100 میلی آمپر ساعت نسبت به V20‌ با ارتقا روبرو شده است. حضور چیپ‌ست Snapdragon 821 شارژ سریع از نوع Quick Charge 3.0 در این مدل را تضمین می‌کند به گفته ال‌جی، باتری G6‌ می‌تواند در 32 دقیقه از صفر به 50 درصد ارتقا یافته و شارژ کامل آن نیز 96 دقیقه به طول می‌انجامد. شارژ وایرلس ظاهرا تنها در نسخه‌های آمریکایی این گوشی در دسترس قرار می‌گیرد و احتمالا در سایر ورژن‌ها از این گزینه خبری نیست. یک ویژگی دیگر G6 که تنها در برخی مناطق ارائه می‌شود کانورتر دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) است که صدای بهتر و با کیفیت‌تری را ارائه می‌کند.

قابلیت ضد آب – بالاخره IP68

از جمله انتقادهای همیشگی به پرچمداران ال‌جی در طی چند سال گذشته،‌ مقاوم نبودن این گوشی‌ها در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک است. این مشکل نیز امسال در G6‌ برطرف شده است. استاندارد مقاوم‌سازی در این مدل از نوع IP68‌ بود که به معنای مقاومت در برابر گرد و خاک و غوطه‌وری در آب 1 متری برای 30 دقیقه است. G6 همچنین از استاندارد نظامی MIL-STD-810G نیز بهره می‌برد که در ارتقا مقاومت دستگاه بی‌تاثیر نبوده است.

introducing lg g6

نرم‌افزار – درخشش Google Assistant

LG G6 با اندروید 7 نوقا و جدیدترین پوسته نرم‌افزاری اختصاصی ال‌جی ارائه شده که در آن بهینه‌سازی‌های مشخصی برای استفاده از کل فضای صفحه‌نمایش با نسبت تصویر 18:9 صورت داده شده است. پس از آنکه V20‌ عنوان اولین گوشی دارای سیستم‌عامل اندروید نوقا را به خود اختصاص داد اینک G6 نیز نخستین دیوایس غیر گوگلی دارای دستیار هوشمند Google Assistant به حساب می‌آید. همکاری نزدیک ال‌جی با گوگل، امکان تلفیق موفق Assistant با اپلیکیشن‌های ال‌جی و دستیابی آسان‌تر کاربران به پاسخ پرسش‌ها، مدیریت امور روزانه و جست‌وجوی فضای داخلی گوشی را فراهم می‌آورد.

introducing lg g6

قیمت – زمان حضور در بازار

introducing lg g6

LG G6 از 2 تا 9 مارچ (12 تا 19 اسفند 95) برای پیش‌فروش در دسترس قرار داشته و عرضه جهانی آن از 10 مارچ (20 اسفند) آغاز می‌شود. حضور این مدل در آمریکا اندکی دیرتر اتفاق افتاده و برای مشاهده آن در این بازار باید تا هفته اول آوریل (10 تا 16 فروردین 1396) به انتظار نشست. قیمت دقیق این مدل از سوی شرکت سازنده هنوز مشخص نشده اما برخی از کارشناسان این رقم را مابین 650 تا 700 دلار تخمین زده‌اند.  


به روزرسانی - قیمت ال جی جی 6 در بازار ایران

گوشی ال جی G6 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ال جی G6 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا