درخواست پتنت دیگری از مایکروسافت برای دستگاه‌های تاشو

نمایش خبر

تاریخ : 1396/3/24        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : طراحی و ارائه گوشی‌های هوشمند تاشو برنامه بسیاری از شرکت‌های مطرح همچون سامسونگ، ال‌جی و لنوو است. در همین راستا، مدت‌ها است حدس و گمان‌های زیادی درباره ارائه اسمارت‌فون مبتنی بر ویندوز 10 از سوی مایکروسافت به گوش می‌رسد. با این حال، هنوز هیچ نشانه‌ای از عرضه قریب‌الوقوع گوشی پرچمداری از این کمپانی به چشم نمی‌خورد. در عین حال، مدتی است این غول ردموند پتنت‌هایی را در خصوص ابزارهایی با طراحی تاشو منتشر می‌کند. اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا در تاریخ 25 می 2017 (4 خرداد 1396) درخواست پتنتی را با عنوان «دستگاه لولادار» از سوی کمپانی مایکروسافت منتشر کرد.

Microsoft Hinged Foldable Tablet Patent

تصاویر این پتنت – که با شماره 20,170,145,725 در USPTO به ثبت رسیده-- نشان‌دهنده تبلتی تاشو به اندازه یک کتاب است؛ اما با دقیق‌تر شدن در تصاویر می‌توان دریچه دوربینی را دید که نشان‌دهنده دستگاهی در اندازه‌های گوشی هوشمند است. همان طور که در تصاویر دیده می‌شود، این تبلت دارای دو بخش و چند لولا است که به کمک آنها می‌توان دستگاه را در زوایای مختلف خم کرد. جزئیات لولا و زاویه قرارگیری دستگاه در سه زاویه صفر، 180 و 360 درجه نشان داده شده است. در وضعیت صفر درجه، تبلت بسته و در زاویه 180 درجه، دستگاه به صورت مسطح باز می‌شود و نمایشگرهای داخلی آن در کنار یکدیگر، یک رابط کاربری یکپارچه‌ را نشان می‌دهند. در زوایای صفر و 360 درجه، هر نمایشگر واسط کاربری جداگانه‌ای را نشان می‌دهد. در این میان، آهنربا و لولاهایی نیز برای نگاه داشتن دستگاه در وضعیت‌های مختلف و همچنین ایجاد سطحی بدون شکاف در وضعیت 180 درجه (یعنی وضعیتی که دستگاه کاملا گشوده است) به کار رفته است.

Microsoft Hinged Foldable Tablet Patent

مخترع این پتنت کسی نیست جز کبیر صدیقی (Kabir Siddiqui) که پیش از این هم پتنتی تحت عنوان «دستگاه موبایل دارای ساختار لولای انعطاف‌پذیر» با نام او ثبت شده بود. او همچنین دارای امتیاز اختراع پایه و دوربین Surfaceاست. گفتنی است که درخواست پتنت مشابه دیگری در همین روز و به نام همین فرد توسط مایکروسافت ثبت شده که تفاوت اندکی با پتنت حاضر دارد.

با این که به نظر می‌رسد جلب تمایل کاربران برای کار با ویندوزفون دشوار باشد، شواهد حاکی از آن است که این دستگاه احتمالا تبلتی مبتنی بر معماری ARM دارای ویندوز 10 باشد که قادر است سطح بالایی از کارایی (productivity) را در اختیار کاربران قرار دهد. به علاوه، اخیرا شایعاتی درباره گوشی هوشمندی با برند Surface از مایکروسافت به گوش می‌رسد. به گفته برخی منابع خبری، ظاهرا مایکروسافت به اشتباه ویدئویی را در سایت Bilibili بارگذاری کرده است که برخی مشخصات اسمارت‌فون آینده Surface را نشان می‌دهد. مشخصاتی از قبیل چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 835 و همچنین مجهز بودن به لولایی که قابلیت خم شدن تا 185 درجه را داراست.

Microsoft Hinged Foldable Tablet Patent

همان گونه که اشاره شد، مایکروسافت پیش از این نیز چندین پتنت را در این زمینه به ثبت رسانده است. به طور مثال، در سال 2009 میلادی با انتشار ویدیویی درباره آینده کارایی (productivity) و فناوری، مایکروسافت دستگاه مشابهی را در معرض دید عموم قرار داده بود.

Microsoft Hinged Foldable Tablet Patent

با توجه به حجم پتنت‌های ماه‌های اخیر، اکثر کارشناسان اعتقاد دارند که مایکروسافت در حال کار روی تبلت تاشویی با پلتفرم ویندوز 10 است. البته مشخص نیست که این تبلت به بازار عرضه می‌شود یا صرفا یکی از طرح‌های اجرانشده مایکروسافت باقی خواهد ماند.  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا