درخواست پتنت سامسونگ برای گوشی تاشو با قابلیت تبدیل به تبلت

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/13
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  با وجود تمام سروصداهایی که برای تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر به وجود آمد اما تاکنون گوشی یا تبلتی که به نمایشگر انعطاف‌پذیر واقعی مجهز باشد مشاهده نشده است. هرچند شرکت‌هایی مانند سامسونگ مدتی است روی این تکنولوژی کار می‌کنند. به تازگی درخواست پتنت سامسونگ برای یک گوشی تاشو با قابلیت تبدیل به تبلت از سوی اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شده است. طبق گزارشی که در ماه می منتشر شده بود سامسونگ در حال کار کردن روی گوشی تاشویی به نام Project Valley است که به نظر می‌رسد مشابه گوشی شرح داده شده در این درخواست پتنت خواهد بود. مدل این گوشی SM-G929F اعلام شده است که یک شماره بالاتر از دستگاه Samsung Galaxy S6 edge+ قرار دارد.

samsung phone that unfolds into a tablet patent application

در یکی از طرح‌های این درخواست پتنت آیکون iPod روی صفحه اصلی گوشی به چشم می‌خورد این اتفاق در حالی صورت می‌پذیرد که. اپل و سامسونگ علاوه بر این که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند همواره بر سر حفظ حق ثبت اختراع نزاع داشته‌اند و در بسیاری از موارد به دلیل نقض این قانون به دادگاه مراجعه کرده‌اند.

در درخواست پتنت سامسونگ نقاط ابهامی نیز وجود دارد. به عنوان مثال مشخص نیست نحوه تا شدن دستگاه به چه صورتی خواهد بود. آیا در هنگام تا شدن نمایشگرهای دستگاه روی هم قرار می‌گیرند یا بالعکس قسمت نمایشگر دستگاه در حالت تا شده به سمت بیرون خواهد بود.

samsung phone that unfolds into a tablet patent application

انتظار می‌رود Project Valley در کره جنوبی، فروشگاه‌های اروپایی (انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه و لهستان) و بخش شمالی اروپا عرضه شود. همچنین به نظر نمی‌رسد عرضه این محصول در آمریکا جز برنامه‌های شرکت سازنده باشد. گفتنی است آخرین گوشی مجهز به نمایشگر خمیده --به نام Galaxy Round-- که توسط سامسونگ ساخته شد و در سال 2013 در مرحله آزمایش قرار گرفت هیچ‌گاه به بازارهای خارج از کره جنوبی راه پیدا نکردن  

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا