ثبت دو پتنت جدید توسط ال‌جی برای گوشی‌های تاشو

نمایش خبر

تاریخ : 1395/11/13        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی در روز سه‌شنبه 24 ژانویه 2017 (5 بهمن 1395) از ثبت دو پتنت جدید در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) خبر داد. هدف ال‌جی از این پتنت‌ها ارائه طرحی تزئینی برای گوشی‌های هوشمند موبایل است. کمپانی کره‌ای ال‌جی دو هفته پیش هم از ثبت پتنتی برای تولید گوشی‌های هوشمند تاشو خبر داده بود. پتنت اول به شماره D777,131 و پتنت دوم به شماره D777,132 در USPTO به ثبت رسیده‌اند و مخترع آنها Boyoung Lee است.

اطلاعات دقیقی از این پتنت‌ها در دست نیست اما مطابق تصاویر منتشرشده، طراحی این دو گوشی تاشو با آنچه در پتنت پیشین توصیف شده متفاوت است.

lg new foldable phone patent

این دو گوشی در وضعیت باز مشابه تبلت هستند، چنان که تصاویر پتنت اول نشان‌دهنده گوشی هوشمند تاشویی است که وقتی باز می‌شود شبیه تبلتی با ضخامت بسیار کم است. ظاهرا اگر هر یک از این اسمارت‌فون‌ها باز شود، تبدیل به تبلت خواهد شد. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که کمپانی‌های کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در سال جاری میلادی گوشی‌های تاشوی خود را وارد بازار خواهند کرد. البته به نظر می‌رسد محصولات سامسونگ به سمت خارج تا می‌شوند در حالی که محصولات ال‌جی به سمت داخل تا می‌شوند.

درخواست این دو پتنت به ترتیب در 14 و 15 اکتبر سال 2014 میلادی به USPTO ارائه شده است و حال پس از تایید آنها، احتمالا انتظار عمومی برای به کارگیری آنها بیشتر خواهد شد. با این حال هنوز مشخص نیست که ال‌جی از این فناوری‌ها در محصولات آینده خود استفاده کند و شاید محصولات آینده این کمپانی شباهتی به پتنت‌های ارائه‌شده نداشته باشند.

lg new foldable phone patent

به نظر می‌رسد در کنار ال‌جی دیگر تولیدکنندگان عرصه گوشی‌های هوشمند از جمله کمپانی لنوو نیز در زمینه تولید اسمارت‌فون تاشو به تحقیق و طراحی مشغول هستند. مایکروسافت اخیرا از ثبت پتنتی برای تبدیل اسمارت‌فون به تبلت خبر داده بود و کمپانی اپل هم در این زمینه فعال بوده و اخیرا پتنتی برای تولید آیفون‌های تاشو با نانوتیوب‌های کربنی ثبت کرده است. اما چنانکه شواهد نشان می‌دهند، ال‌جی و سامسونگ در این زمینه از رقبای خود جلوتر هستند و محصولات احتمالی آنها بر مبنای این گونه طراحی سریع‌تر وارد بازار خواهد شد. البته در نهایت استقبال کاربران از اسمارت‌فون‌های تاشو می‌تواند تعیین‌کننده آینده این محصولات و ورود دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به این عرصه باشد. 

منبع : USPTO


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا