معرفی اسمارت‌فون ZTE nubia Z17 mini

نمایش خبر

تاریخ : 1396/1/18        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ZTE Nubia Z17 mini ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : شرکت ZTE روز گذشته در مراسمی در کشور چین از جدیدترین محصول خود در ساب‌برند nubia رونمایی کرد؛ nubia Z17 mini اسمارت‌فونی در رده میانی بازار با مشخصاتی نسبتا بالا و امکاناتی قابل رقابت با دیگر برندهای مطرح در این کلاس است. از جمله نکات برجسته این گوشی باید به بدنه فلزی و طراحی با کیفیت همراه با دوربین‌های دوگانه بخش پشتی با سنسور قدرتمند سونی در کنار حافظه داخلی بالا و قیمت رقابتی مطلوب اشاره کرد. همانند دیگر محصولات nubia در این رده، این بار نیز در معرفی و تبلیغات این گوشی از تصویر فوتبالیست مشهور کریستیانو رونالدو استفاده شده است. ساب‌برند نوبیا در محصولات ZTE معمولا مشخصات بالایی را به نسبت قیمت پرداختی ارائه می‌کند.

introducing zte nubia z17 mini

ابعاد و وزن – طراحی بدنه

نخستین نکته قابل توجه در طراحی Z17 mini به شکل ظاهری دستگاه و کیفیت ساخت آن تعلق دارد. جنس بدنه دستگاه کاملا فلزی بوده و به گفته شرکت سازنده تا 97 درصد بخش پشتی آن را این جنس فلزی تشکیل می‌دهد. ضخامت Z17 mini تنها 7.45 میلیمتر است که با توجه به کلاس کاری دستگاه در رده میانی ابعادی بسیار مناسب و Slim را ارائه می‌کند. دوربین‌های دوگانه پشت دستگاه که در قابی افقی قرار گرفته‌اند از جمله جذابیت‌های اصلی طراحی این مدل محسوب می‌شوند. از دیگر نکات مهم در طراحی دستگاه باید به کلید هوم زیر صفحه‌نمایش اشاره کرد که با وجود در نظر گرفته شدن سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گوشی، طراحان ZTE همچنان ترجیح داده‌اند تا از این کلید که در اکثر گوشی‌های ZTE و سری نوبیا دیده می‌شود بهره بگیرند. این کلید این بار به صورت مجازی بوده و طبق معمول برای مشخص شدن آن یک دایره قرمز رنگ در این قسمت در نظر گرفته شده است. در سرتاسر گوشی خبری از نام ZTE نیست و همچنان تنها در بخش پشتی از عنوان nubia استفاده شده است.

introducing zte nubia z17 mini

صفحه‌نمایش

عنوان مینی در نام این اسمارت‌فون به کوچک‌سازی چندانی در صفحه‌نمایش دستگاه منجر نشده و پنل 5.2 اینچی آن همچنان برای اکثر کارکردها مناسب به نظر می‌رسد. وضوح صفحه‌نمایش، فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسل بوده و طراحی موسوم به 2.5D در آن به حذف لبه‌های تیز در این پنل منجر شده است. فناوری ساخت این پنل از نوع LTPS بوده و به گفته شرکت سازنده میزان کنتراست آن حداکثر به 1500:1 رسیده و 85 درصد از طیف رنگی NTSC را نیز پوشش می‌دهد. از این صفحه‌نمایش با توجه به سایز مطلوب و تراکم پیکسلی 424ppi می‌توان رضایت داشت اما برای مشخص شدن عملکرد آن در دنیای واقعی باید منتظر ارائه نسخه نهایی دستگاه به بازار باقی ماند.

مجموعه دوربین‌ها

دوربین‌های دوگانه در حال حاضر یکی از ترندهای محبوب بازار موبایل است که آرام‌آرام از گوشی‌های پرچمدار به دیوایس‌های رده میانی نیز گسترش پیدا کرده است. در nubia Z17 mini از دو دوربین در بخش پشتی با چینش افقی بهره گرفته شده که یکی دارای سنسور رنگی معمول و دیگری یک نمونه تک‌رنگ یا Monochrome است. این مجموعه بیش از همه مشابه اسمارت‌فون‌های یکی دو سال گذشته سری Mate و P هواوی بوده و در گوشی جدیدا معرفی شده آلکاتل فلش نیز بار دیگر از همین ترکیب استفاده شده بود.

introducing zte nubia z17 mini

دوربین اصلی Z17 Mini همانند آلکاتل فلش و البته LG G6 ظاهرا دارای سنسور IMX258 سونی بوده که در پشت لنزی با گشودگی f/2.2 قرار دارد. در آلکاتل فلش از لنز با گشودگی f/2.0 و در LG G6 از لنز f/1.8 بهره گرفته شده است بنابراین از همین ابتدا انتظار کمتری از دوربین اصلی Z17 mini در محیط‌های با نور کم در مقابل رقبای آن می‌رود. فوکوس این مجموعه با فناوری تشخیص فاز و با سرعت 0.1 ثانیه صورت می‌گیرد و به گفته برخی منابع خبری گزینه‌های حرفه‌ای‌تری نیز برای عکاسی در آن حضور دارد. پوشش مقاوم Sapphire و لرزه‌گیر اپتیکال بخش دیگری از موارد قابل اشاره در این قسمت را تشکیل می‌دهند. در معرفی این گوشی در سایت چینی آن اشاره خاصی به امکان عکاسی مستقل با دوربین سیاه و سفید این مجموعه نشده و بنابراین احتمالا از این دوربین تنها برای ارتقا کیفیت دوربین اصلی استفاده خواهد شد. در کنار این دو دوربین از دو فلش LED نیز بهره گرفته شده است.

وضوح دوربین دوم در Z17 mini یکی از بالاترین رزولوشن‌های موبایلی برای این قسمت یعنی 16 مگاپیکسل است و گشودگی دیافراگم f/2.0 آن نیز امکان رسیدن نور بیشتری به سنسور را در مقایسه با دوربین اصلی فراهم می‌آورد. این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

introducing zte nubia z17 mini

گزینه‌های پردازشی – ارتباطات

در بخش پردازشی Z17 mini به دلخواه کاربران از دو مجموعه پردازشی متفاوت شامل Snapdragon 652 یا Snapdragon 653 استفاده شده که هر دو دارای فناوری ساخت 28 نانومتری بوده و از 8 هسته پردازشی شامل 4 هسته ARM A72 و 4 هسته ARM A53 بهره می‌برند. در زمینه گرافیکی نیز تفاوتی مابین این دو پروسسور نیست و در هر دو Adreno 510 وظیفه تأمین نیازهای گرافیکی دستگاه را بر عهده دارد. عملا تنها تفاوت مابین این دو چیپ‌ست پردازشی به سرعت بالاتر آپلود (uplink) اتصال LTE و پشتیبانی از رم با ظرفیت بیش از 4 گیگابایت در SD653 تعلق دارد. بدین‌ترتیب با پشتیبانی نسخه دارای Snapdragon 653 از حافظه رم بالاتر، در این ورژن از 6 گیگابایت رم استفاده شده اما نسخه معمولی مجهز به Snapdragon 652 دارای 4 گیگابایت رم است. حافظه داخلی هر دو مدل نیز 64 گیگابایت در نظر گرفته شده و با کمک اسلات حافظه، امکان ارتقا آن نیز به سادگی فراهم است. اسلات حافظه در Z17 mini به صورت هایبرید یا ترکیبی در نظر گرفته شده به این معنا که همزمان امکان استفاده از دو سیم‌کارت و کارت حافظه وجود ندارد و تنها ترکیب‌های متصور برای این مجموعه شامل یک سیم‌کارت نانو همراه کارت microSD یا یک سیم‌کارت نانو و یک سیم‌کارت میکرو بدون کارت حافظه است.

ظرفیت باتری

باتری حاضر در Z17 mini دارای ظرفیت 2950 میلی آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده و به گفته شرکت سازنده می‌تواند تا دو روز تأمین‌کننده نیاز کاربران باشد. البته نگفته پیداست که این زمان استفاده به میزان زیادی به نوع کاربری افراد بستگی داشته و نمی‌توان آن را به تمامی کاربری‌های بسط داد.

در بخش گزینه‌های ارتباطی گوشی به جز LTE باید به وای‌فای ac همراه با بلوتوث نسخه 4.1 و NFC اشاره کرد. درگاه USB این مدل نیز ظاهرا از نوع Type-C است.

introducing zte nubia z17 mini

nubia Z17 mini قرار است در سه رنگ مشکی، طلایی و قرمز با قیمتی نزدیک به 246 دلار برای نسخه عادی و حوالی 289 دلار برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم از 12 آوریل (23 فروردین 1396) به بازار چین عرضه شود.  

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا