معرفی ZTE AXON 7 mini - میانه‌ای در اوج

نمایش خبر

تاریخ : 1395/6/17        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، zte axon 7 mini ، IFA ، ifa 2016 ، ZTE Axon 7 mini ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : اسمارت‌فون AXON 7، محصول ZTE را می‌توان محصولی با کیفیت و مطلوب تلقی کرد؛ محصولی‌که اثبات کرد این کمپانی چینی می‌تواند به قول خود مبنی بر عرضه گوشی پیشرفته با قیمت مناسب عمل کند. حال پس از عرضه AXON 7 در ژوئن 2016، شرکت ZTE قصد دارد نسخه‌ کوچک‌تر و ارزان‌تر این گوشی را نیز به بازار عرضه کند تا موفقیت حاصل از AXON 7 را تکمیل نماید. این شرکت در روز پنج‌شنبه 1 سپتامبر 2016 (11 شهریور 1395) در جریان نمایشگاه IFA 2016، واقع در برلین آلمان، از اسمارت‌فون جدید خود با نام AXON 7 mini رونمایی کرد. گفتنی است ZTE در پی آن است تا با مشخصات بالا و قیمت پایین، AXON 7 mini را به عنوان یک پرچمدارکش در بازارها مطرح کند.

introducing ZTE Axon 7 mini

ادم زنگ (Adam Zeng)، مدیر عامل بخش دیوایس‌های موبایل در شرکت ZTE، در این رابطه می‌گوید: «مصرف‌کنندگان در سراسر جهان مجذوب دیوایس AXON 7 ما شده‌اند چرا که این [دستگاه] تجربه [کاربری] و مشخصاتی هم‌سطح با یک پرچمدار را با قیمتی که حقیقتا بی‌نظیر است ارائه می‌کند.» وی افزود امروز با رونمایی از AXON 7 mini، که منجر به توسعه سری گوشی‌های AXON 7 می‌شود، در عین حفظ عملکرد پیشرفته‌ای که کاربران در دیوایس‌های پرچمدار به دنبال آن می‌گردند، ZTE می‌تواند گزینه‌های بیشتری را در اندازه دیوایس در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

introducing ZTE Axon 7 mini

AXON 7 mini در ابعاد 147.5×71×7.8 میلی‌متر طراحی شده و بدنه آن مانند برادر بزرگ تر خود (AXON 7) از آلومینیوم یک‌تکه تشکیل شده. البته بدنه تمام فلزی آن ممکن است امکان سر خوردن را افزایش دهد اما علی‌رغم این بدنه فلزی، AXON 7 mini سبک بوده و وزنی معادل 153 گرم دارد. لذا به لطف اندازه کوچک‌تر و وزن کمتر به‌راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد. در پشت گوشی نیز یک حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد.

introducing ZTE Axon 7 mini

یکی از نکات مورد تأکید شرکت سازنده در معرفی این اسمارت‌فون، همکاری مابین ZTE و شرکت Designworks (از شرکت‌های تابعه کمپانی BMW) در طراحی AXON 7 Mini است. به گفته ZTE، طراحی این گوشی -- که از ماشین‌های مسابقه‌ای الهام گرفته شده -- شیشه 2.5 بُعدی را به‌خوبی با بدنه تمام فلزی گوشی پیوند می‌دهد.

introducing ZTE Axon 7 mini

صفحه نمایش AXON 7 mini با تکنولوژی AMOLED ساخته شده است. اندازه نمایشگر 5.2 اینچ بوده که با توجه به رزولوشن فول اچ‌دی (1080×1920 پیکسل)، تراکم پیکسلی 424ppi را به دست می‌دهد. البته با توجه به اندازه نمایشگر، رزولوشنی بالاتر از فول اچ‌دی عملا برای AXON 7 mini کارایی نخواهد داشت، چرا که این دیوایس با DayDream -- پلتفرم واقعیت مجازی گوگل -- سازگاری ندارد.

یکی از بزرگ‌ترین چشم‌پوشی‌های ZTE برای پایین آوردن قیمت AXON 7 mini، قربانی کردن چیپ‌ست است. ZTE که در ساخت AXON 7 از تراشه پیشرفته اسنپدراگون 820 (محصول کوالکام) استفاده کرده بود، در ساخت AXON 7 mini به استفاده از تراشه میان‌رده‌ای چون اسنپدراگون 617 بسنده کرده است. این تراشه مشتمل بر 4 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی و 4 هسته پردازشی 1.2 گیگاهرتزی، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 بوده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 405 بهره می‌برد.

introducing ZTE Axon 7 mini

حافظه RAM گوشی 3 گیگابایت و حافظه داخلی آن 32 گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی آن از کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر نیز قابل ارتقا خواهد بود. گفتنی است AXON 7 mini یک گوشی دوسیمکارته است ولی در صورت تمایل کاربر به ارتقای حافظه، کارت Micro SD در اسلات سیمکارت دوم قرار می‌گیرد.

دوربین اصلی AXON 7 mini وضوحی 16 مگاپیکسلی دارد و دیافراگم لنز آن دارای گشودگی f/1.9 است. وضوح دوربین AXON 7 mini نسبت به برادر بزرگ‌تر خود (با دوربین اصلی 20 مگاپیکسل) قدری افت کرده و از لرزه‌گیر اپتیکال نیز در آن خبری نیست. اما دوربین اصلی AXON 7 mini به امکاناتی نظیر لرزه‌گیر دیجیتال، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لمسی، فناوری تشخیص چهره و تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HDR) مجهز بوده و می‌تواند با وضوح 1080p و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. بنابراین فیلم‌برداری 4K که در AXON 7 شاهد آن بودیم در AXON 7 mini دیده نمی‌شود. همچنین برخلاف فلاش دو رنگ در AXON 7، دوربین AXON 7 mini از فلاش تک‌رنگ یا در اصطلاح single-tone بهره می‌برد و از همین رو ممکن است رنگ عکس‌ها دقت کمتری داشته باشد. برای محافظت بیشتر از دوربین، لنز آن با پوششی از جنس یاقوت کبود محافظت می‌شود. گفتنی است دوربین جلوی AXON 7 mini مانند برادر بزرگ‌تر خود 8 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم لنز آن دارای گشودگی f/2.2 است.

introducing ZTE Axon 7 mini

به جای تمرکز روی دوربین، ZTE عمده تلاش خود در تولید AXON 7 mini را روی کیفیت صدا معطوف کرده است. ZTE مدعی است که AXON 7 mini در حال حاضر بالاترین کیفیت صدا را در بین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار دارد. به گفته ZTE این دستاورد در نتیجه همکاری شرکت با نهادهای دست‌اندرکار بخش صدا، از جمله اساتید گروه Golden Ears Conservatory of Music حاصل شده است. طبق ادعای ZTE، با قرار دادن یک پردازنده اختصاصی صدا، محصول شرکت Asahi Kasei Microdevices، گوشی AXON 7 mini عملکرد صدای Hi-Fi بی‌نظیری را ارائه خواهد کرد. گفتنی است ZTE برای این کار، تراشه‌های صدای DAC و ADC (مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ و آنالوگ به دیجیتال) های-فای را در یک تراشه (AKM 4962) ادغام کرده و بنا بر اظهار برخی از کارشناسان که از نزدیک با گوشی کار کرده‌اند، AXON 7 mini همان کیفیت صدای AXON 7 را حفظ کرده است.

introducing ZTE Axon 7 mini

بنا بر آنچه در وب‌سایت اصلی ZTE آمده، با وجود 2 اسپیکر استریو که در جلوی گوشی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به اسپیکرهای قابل حمل نبوده و می‌توان در مهمانی‌ها و یا دورهمی‌های بیرون از خانه با صدایی واضح و قدرتمند موسیقی پخش کرد. عملکرد اسپیکرها -- با پشتیبانی از تکنولوژی صدای فراگیر دالبی آتموس -- صرفنظر از مکانی که کاربر در آن قرار گرفته، تجربه صدای فراگیر سینما را به وی منتقل می‌کنند.

اسمارت‌فون AXON 7 mini به نسخه 6.0.1 اندروید مارشملو مجهز بوده و ساختار منویی آن بر اساس واسط کاربری اختصاصی ZTE به نام MiFavor شکل گرفته است. برخلاف برخی سازندگان چینی که پوسته‌های بسیار متفاوتی از اندروید stock ارائه می‌کنند، MiFavor چندان از اندروید اصلی شرکت گوگل فاصله نگرفته است. در حقیقت تم پیش‌فرض ZTE برای این گوشی Stock Android نام داشته و فقط در زیرمنوها شاهد پوسته MiFavor هستیم.

introducing ZTE Axon 7 mini

باتری در AXON 7 mini از نوع داخلی و غیر قابل جداسازی بوده و ظرفیت آن معادل 2705 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که نسبت به باتری 3250 میلی‌آمپر ساعتی در AXON 7 ضعیف‌تر است ولی با توجه به اندازه کوچک‌تر نمایشگر و پایین بودن رزولوشن آن در AXON 7 mini، می‌توان انتظار داشت که عملکرد هر دو باتری تقریبا مشابه باشد. به گفته ZTE این باتری می‌تواند یک روز کاری دوام بیاورد. گفتنی است این گوشی به فناوری شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 2.0 مجهز بوده و به گفته شرکت سازنده در عرض نیم ساعت می‌توان میزان ذخیره باتری آن را از 0 به 50 درصد رساند.

introducing ZTE Axon 7 mini

اسمارت‌فون AXON 7 mini در رنگ‌های طلایی و خاکستری تولید شده و در بازارهای روسیه، آلمان، اسپانیا، لهستان، ژاپن، استرالیا، هند و عربستان سعودی و آمریکا با قیمت خرده‌فروشی 299 یورو به فروش خواهد رفت. تاریخ ورود این دیوایس به بازارهای خارج از آمریکا، 7 سپتامبر (17 شهریور) اعلام شده است.

ZTE در تلاش است تا با راه‌اندازی کمپینی به نام Project CSX از نظرات عموم مردم استفاده کرده و اسمارت‌فون خود تا قبل از سال 2017 را با استفاده از آرای جمعی توده‌ها طراحی و تولید نماید. حال باید منتظر ماند و دید که گوشی بعدی ZTE چه امکانات و مشخصاتی خواهد داشت. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا