معرفی Alcatel Flash‌ با 2 دوربین اصلی و 2 دوربین سلفی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/1/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : Alcatel Flash 2017 ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، دوربین سلفی Selfie Camera ، آلکاتل Alcatel

واحد خبر mobile.ir : برند موبایل آلکاتل که تحت لیسانس شرکت چینی TCL به تولید گوشی‌های هوشمند مشغول است روز گذشته نخستین اسمارت‌فون‌ مجهز به دو دوربین اصلی در پشت گوشی و دو دوربین سلفی را رونمایی کرد. برند موبایل آلکاتل پس از خریداری شدن کل مجموعه Alcatel-Lucent توسط نوکیا در سال 2016 اینک خود بخشی از این کمپانی فنلاندی به حساب می‌آید اما تولیدات آن همچنان توسط شرکت چینی TCL تولید می‌شوند. TCL به‌جز برند آلکاتل در حال حاضر تولید گوشی‌های جدید بلک‌بری را نیز بر عهده دارد. Alcatel Flash، محصول جدید این خانواده، به عنوان ادامه‌ای بر سری Flash و Flash 2 ارائه شده در سال‌های 2014 تا 2016 بوده و از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری در رده میانی رو به بالا قرار می‌گیرد.

introducing alcatel flash 2017

تولیدات موبایلی آلکاتل در چند سال گذشته معمولا در سطح میانی رو به پایین بازار قرار داشته و به جای ارتقا مشخصات سخت‌افزاری و مولتی‌مدیایی، عرصه رقابت برای این برند بیشتر بر ارائه ویژگی‌هایی متفاوت از سایرین استوار بوده است که از آن جمله می‌توان به حضور سیستم‌عامل ویندوز 10 در نسخه‌ای از Idol 4S و کاور باتری دارای LED در مدل A5 LED اشاره کرد که این آخری چندی پیش در نمایشگاه MWC 2017 خبرساز شد. آلکاتل در حالی بار دیگر نام Flash ‌را برای اسمارت‌فون جدید خود انتخاب کرده که پیش از این مدل‌های Flash و Flash Plus همراه با Flash 2 و Flash Plus 2 را در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 به بازار ارائه کرده است. Alcatel Flash‌ جدید اما تفاوت‌های بزرگی با دیگر نمونه‌های پیشین این کلاس داشته و نه‌تنها در رده مولتی‌مدیایی بلکه در زمینه پردازشی نیز پیشرفت‌های بزرگی را شاهد بود. است. آلکاتل در توصیف مدل فلش، آن را نخستین گوشی مجهز به دو دوربین اصلی و دو دوربین سلفی معرفی کرده اما در صورتی که تعداد دوربین‌ها در یک گوشی مد نظر باشد می‌توان نخستین گوشی پروژه تانگوی گوگل موسوم Lenovo Phab2 Pro که در پشت آن سه لنز دوربین حضور داشتند را نیز دارای چهار دوربین تلقی کرد. البته دوربین‌های حاضر در Phab2 Pro‌ همگی برای تصویربرداری مورد استفاده قرار نگرفته و کارکردهای دیگری نیز داشتند.

introducing alcatel flash 2017

ابعاد و وزن – طراحی بدنه

آلکاتل فلش جدید از لحاظ ابعاد و اندازه‌ها تفاوت بزرگی نسبت به مدل Flash Plus 2 نداشته و تفاوت وزن آنها نیز بسیار اندک است، ابعاد این مدل برابر 152.6x75.4x8.7 میلیمتر است که مقایسه آن با فلش پلاس 2 تنها نزدیک به 1.2 میلیمتر کاهش عرض و نیم میلیمتر افزایش ضخامت را نشان می‌دهد. وزن 155 گرمی این مدل نیز تنها 2 گرم با همتای سال گذشته آن تفاوت دارد. از لحاظ طراحی، تغییرات مشخصی در این مدل رخ داده که شاید برجسته‌ترین آنها به انتقال حسگر اثر انگشت از زیر صفحه‌نمایش به بخش پشتی باشد. در شکل و فرم اجزای بخش پشتی و المان‌های جانبی نیز تغییراتی دیده می‌شود.

صفحه‌نمایش

Alcatel Flash از لحاظ ابعاد صفحه‌نمایش و فناوری ساخت آن تفاوتی با Flash Plus 2 نداشته و در اینجا نیز از یک پنل 5.5 اینچی فول اچ‌دی IPS با فشردگی 401ppi استفاده شده است. شیشه محافظ روی این صفحه‌نمایش به گفته شرکت سازنده از نوع Dragontrail Glass بوده و پوشش ضد چربی یا Oleophobic‌ نیز روی آن به کار گرفته شده است.

مجموعه دوربین‌ها

مهم‌ترین و جذاب‌ترین نکته قابل اشاره در مورد آلکاتل فلش جدید به مجموعه دوربین‌های آن در پشت و جلوی دستگاه تعلق دارد. در این گوشی علاوه بر افزایش تعداد دوربین‌ها از 2 به 4، نوع و کیفیت سنسورها نیز حداقل در یک مورد متحول شده است.

introducing alcatel flash 2017

دوربین‌های بخش پشتی دستگاه دو نمونه 13 مگاپیکسلی هستند که یکی رنگی معمولی و دیگر سیاه و سفید یا اصطلاحا مونوکروم است. دوربین رنگی این مجموعه دارای سنسور سونی IMX258 است که پیش از این آن را در ساختار دوربین‌های دوگانه LG G6 دیده بودیم. این دوربین البته لنزی با دیافراگم بسته‌‌تر (f/2.0) را پیش روی خود می‌بیند که روی کاغذ در شرایط نوری یکسان عملکرد ضعیف‌تری از لنز f/1.8 حاضر در LG G6 خواهد داشت. این سنسور دارای سایز 1/3.06 اینچ بوده و پیکسل‌های آن نیز 1.12 میکرونی هستند فوکوس این دوربین‌ها با فناوری تشخیص فاز صورت می‌گیرد که به گفته شرکت سازنده تنها 0.15 ثانیه به طول می‌انجامد. در کنار این دو دوربین از دو فلش LED با توناژ رنگی متفاوت استفاده شده که با ترکیب رنگ می‌توانند نورافشانی طبیعی‌تری را برای سوژه فراهم کنند. فیلم‌برداری این مجموعه نیز حداکثر با وضوح 4K با 30 فریم در ثانیه یا 1080p با 60 فریم در ثانیه قابل انجام است. یک ویژگی جذاب این دوربین‌ها، امکان دریافت خروجی RAW با فرمت dng از آن است که امکان ایجاد تغییرات روی عکس پس از گرفتن آن و اصطلاحا Post-Processing را فراهم می‌آورد.

دوربین‌های سلفی دستگاه، 8 و 5 مگاپیکسلی بوده و در وب‌سایت شرکت سازنده اشاره‌ای به امکان عکاسی با هر دو نشده است به بیان دیگر با وجودی که می‌توان از افکت‌های عمق میدان ایجاد شده توسط ترکیب این دوربین اطمینان داشت اما هنوز سخنی از قابلیت عکاسی با هر دو دوربین نشده است. حضور اتوفوکوس تشخیص فاز و فلش‌های LED Dual Tone دیگر نکات برجسته دوربین‌های سلفی آلکاتل فلش را تشکیل می‌دهند.

introducing alcatel flash 2017

گزینه‌های پردازشی - ارتباطات

Flash 2017 پس از Idol 4S تا به امروز تنها اسمارت‌فون‌هایی در مجموعه آلکاتل به حساب می‌آیند که با هسته‌های پیشرفته‌تر ARM A72 عرضه شده‌اند. پردازش در این گوشی با چیپ‌ست MediaTek Helio X20 با 10 هسته پردازشی انجام می‌شود که از جمع این 10 پردازنده، دو هسته قوی‌تر ARM A72 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و 8 هسته ARM A53 باقی مانده نیز در دو کلاستر 4 هسته‌ای مختلف با فرکانس‌های 1.9 و 1.4 گیگاهرتز مرتب شده‌اند. در زمینه گرافیکی نیز پیشرفت بزرگی نسبت به گذشته صورت پذیرفته و اینک از گرافیک Mali-T880MP4 در این مجموعه استفاده شده است. رم دستگاه 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی 32 گیگابایتی آن نیز تا 128 گیگابایت امکان ارتقا خواهد داشت.

برجسته‌ترین نکته در زمینه گزینه‌های ارتباطی آلکاتل فلش به حضور پورت USB Type-C تعلق دارد که برای اولین بار در یک گوشی اندرویدی ساخت آلکاتل ظاهر می‌شود. آلکاتل به سرعت ارتباطات LTE در Flash 2017 اشاره‌ای نکرده اما با توجه به استاندارد LTE Cat.6 می‌توان نسبت به پشتیبانی از این سرعت در این مدل امیدوار بود البته این امیدواری در رابطه با استاندارد وای‌فای چندان ادامه پیدا نمی‌کند چرا که با وجود پشتیبانی Helio X20 از وای‌فای ac، استاندارد وایرلس در فلش 2017 همچنان 11.n باقی مانده است.

ظرفیت باتری

باتری حاضر در Alcatel Flash 2017 یک نمونه 3,100mAh غیر قابل جداسازی ست که به گفته شرکت سازنده در حالت مکالمه و Stand-by به‌ترتیب حداکثر تا 20 و 466 ساعت دوام خواهد داشت.

introducing alcatel flash 2017

آلکاتل Flash 2017 به رنگ خاکستری تیره (Gray Titanium) با سیستم‌عامل اندروید 6 عرضه می‌شود و هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان حضور آن در بازارهای مختلف در دسترس نیست.  

منبع : Alcatel