گزارش Digitimes از عرضه گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم 2015

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1394/9/30        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، digitimes ، گوشی هوشمند Smartphone ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، ال جی LG ، سونی Sony ، هواوی Huawei ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir :  طبق آخرین گزارش Digitimes Research در طی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی 331.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در دنیا عرضه شده است که این رقم 10.5 درصد نسبت به سه‌ماهه دوم و 7.7 درصد نسبت به سه‌ماهه سوم 2014 افزایش داشته است. هرچند هر دو ارقام قابل توجهی هستند اما میزان افزایش سالانه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که با توجه به روند هر سال، افزایش عرضه‌های سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه قبل آن دور از انتظار نیست. 

بنا به گزارش منتشر شده، در طی بازه زمانی بین ماه جولای تا سپتامبر امسال 25.6 درصد عرضه‌های بازار متعلق به سامسونگ و 14.5 درصد آن مربوط به گوشی‌های اپل بوده است. 

سهم بیش از 25 درصدی سامسونگ در این این برآورد به آن معناست که در این زمان از هر 4 گوشی فروخته شده یکی از آن‌ها متعلق به سامسونگ بوده است که با وجود مشکلات این شرکت فروش قابل توجهی محسوب می‌شود.

samsung galaxy s6 edge and galaxy note5

پس از سامسونگ و اپل، هواوی با 7.4 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. با توجه به تلاش‌های بی‌وقفه این شرکت جهت کسب موفقیت در بازارهای خارج از چین و با عرضه ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Android Wear و پس از آن گوشی رده بالای Huawei Nexus 6P، حضور قدرتمند هواوی تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

huawei nexus 6p

هواوی Nexus 6P

پس از این شرکت Lenovo با 4.8 درصد، LG با 4.5 درصد، Xiaomi با 3.8 درصد، BBK با 3.5 درصد، TCL Communication Technology با 3.3 درصد، Oppo با 3.2 درصد، ZTE با 2.5 درصد، Sony با 2.0 درصد، Microsoft با 1.7 درصد، Meizu با 1.7 درصد، Coolpad با 1.5 درصد و Asus با 1.4 درصد به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا پانزدهم قرار گرفته‌اند. در این بین جایگاه پایین Sony به چشم می‌آید. هرچند شاهد عرضه دستگاه‌های اندرویدی مرغوبی توسط این شرکت بوده‌ایم اما سهم بازار 2.0 درصدی آن مایوس کننده به نظر می‌رسد. البته نه مایوس کننده‌تر از سهم 1.7 درصدی Microsoft Mobile که با اسمارت‌فون‌های ویندوزی شرایط دشواری جهت رقابت با سایر گوشی‌های هوشمند دارد.

پانزده سازنده ذکر شده مجموعا 81.4 درصد کل عرضه‌ اسمارت‌فون در سه ماهه سوم سال 2015 را در اختیار داشته‌اند که از میان آن‌ها 9 شرکت در چین، دو شرکت در آمریکای شمالی و دو شرکت درکره جنوبی، یک شرکت در ژاپن و یک شرکت در تایوان استقرار دارند.

به پیشبینی Digitimes تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده (به صورت جهانی) در سه‌ماهه چهارم به 396.8 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و در پی آن تعداد کل گوشی‌های عرضه شده در سال 2015 به 1.326 میلیارد دستگاه خواهد رسید که این تعداد نشانگر 10.1 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است. 

منبع : DigiTmes