سهم سیستم ‌عامل‌های گوشی و تبلت از بازار مشتریان شرکتی در سه‌ماهه سوم 2015

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/6        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گوشی هوشمند Smartphone ، تبلت Tablet

واحد خبر mobile.ir :  طبق گزارش جدید Good Mobility Index Report سیستم عامل iOS اپل 66 درصد از فعال‌سازی‌های مربوط به مشتریان شرکتی را در سه‌ماهه سوم 2015 به خود اختصاص داده است که این میزان نسبت به سه‌ماهه قبل 2 درصد افزایش پی‌درپی را نشان می‌دهد. مطابق معمول به لطف عرضه مدل‌های جدید آیفون (iPhone 6s در این دوره) افزایش خوبی در سهم بازار اپل مشاهده شده است. این در حالی است که در طی سه‌ماهه گذشته سهم بازار گوشی‌های اندروید از 32 درصد به 31 درصد رسیده است. همزمان سهم ویندوز نیز از 3 درصد در سه‌ماهه دوم به 2 درصد در سه‌ماهه سوم کاهش یافت.

بنا به گزارش Good در این سه‌ماهه، 71 درصد از فعال‌سازی‌های تبلت در کسب و کار شرکتی مربوط به آیپد بوده است که این رقم تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی 64 درصد محاسبه شده بود. در این دوره سهم بازار تبلت اندروید از 25 به 21 درصد و سهم ویندوز نیز از 11 به 8 درصد کاهش یافت.

good mobility enterprise trends Q3 2015

اگر بخواهیم به کسب‌وکارهای مختلف نگاهی کنیم، iOS با به دست آوردن سهم 83 درصدی از دیوایس‌های فعال‌ شده، بخش مشتریان عمومی را در دست گرفته است. علاوه بر این 77 درصد از فعال‌سازی‌های مشتریان سرویس‌های مالی و 68 درصد از فعال‌سازی‌های مشتریان بخش بیمه مربوط به سیستم عامل iOS است. اما دستگاه‌های اندرویدی با در اختیار داشتن 52 درصد از فعال‌سازی‌های بخش تکنولوژی پیشرفته (High Tech) و 50 درصد از فعال‌سازی‌های حمل‌ونقل در این بخش‌ها بر iOS برتری یافته‌اند.

good mobility enterprise trends Q3 2015

هرچند اعداد به دست آمده در حوزه کسب‌وکار برای آیفون و آیپد خوب به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم سهم این دو را در درازمدت در نظر بگیریم اوضاع آن قدر‌ها مناسب نیست. در طی سه‌ماهه سوم 2012 --همزمان با عرضه iPhone 5-- سهم iOS از فعال‌سازی‌ گوشی‌های مشتریان شرکتی 77 درصد بوده است. در همین دوره 90 درصد از فعال‌سازی‌ تبلت‌های مشتریان شرکتی نیز مربوط به iOS بوده است که این کاهش می‌تواند نشان‌دهنده ضعف عملکرد آیپد باشد.

توسعه برنامه‌های با امنیت بالا در همه سیستم‌عامل‌ها رشد فزاینده‌ای را تجربه می‌کند. مطابق فعال‌سازی‌های سورت پذیرفته در Good Dynamics Secure Mobility Platform در این بخش 30 درصد افزایش نسبت به سه‌ماهه گذشته و 188 درصد افزایش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود. در همه صنایع به جز خرد‌ه فروشی، مرورگرهای امن با رشد 57 درصدی نسبت به سه ماهه پیشین و در اختیار داشتن سهم 37 درصدی در میان تمامی اپلیکیشن‌های مورد استفاده توسط سازمان‌ها به عنوان محبوب‌ترین نوع برنامه‌ها شناخته شد و پس از آن اپلیکیشن‌های سفارشی‌سازی شده (Custom Apps)، برنامه‌های پیام‌رسانی مطمئن و برنامه‌های ویرایش و دسترسی به اسناده ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا