معرفی Apple Watch Series 2 با پردازنده دوهسته‌ای و جی‌پی‌اس داخلی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/6/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، watch series 2 ، اپل واچ Apple Watch ، ساعت هوشمند Smartwatch ، Apple Watch Series 2 Aluminum 42mm ، Apple Watch Series 2 38mm ، Apple Watch Series 2 Aluminum 38mm ، Apple Watch Series 2 42mm ، Apple Watch Edition Series 2 42mm ، Apple Watch Edition Series 2 38mm ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز چهارشنبه 7 سپتامبر 2016 ( 17 شهریور 1395) -- طی رویداد سالانه خود در سان‌فرانسیسکو-- مدل‌های تازه آیفون و نسل جدید ساعت هوشمند خود را با عنوان Apple Watch Series 2 به طور رسمی معرفی کرد.

این ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل watchOS 3 است که حدود سه ماه پیش اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که اواخر خرداد ماه سال جاری برگزار شد از آن رونمایی‌کرده بود.

از مهمترین ویژگی‌های محصول جدید کمپانی اپل می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای، مقاومت در آب تا عمق پنجاه متر، GPS داخلی (built-in) و صفحه نمایش روشن‌تر اشاره کرد.

introducing apple watch series 2

جف ویلیامز --مدیر ارشد عملیات کمپانی اپل-- درخصوص عرضه نسل جدید ساعت این کمپانی، ضمن اشاره به تعهد اپل نسبت به تناسب اندام و سلامتی کاربران می‌گوید «واکنش [افراد] در برابر اپل‌واچ ما را هیجان‌زده کرده است.» او بر این باور است که مشتریان به قابلیت‌های جدید اپل‌واچ سری 2 بسیار علاقمند خواهند شد و با ویژگی‌های این محصول زندگی سالم‌تری را خواهند داشت.

introducing apple watch series 2

جف ویلیامز مدیر ارشد عملیات کمپانی اپل

در طراحی، اندازه و شکل ظاهری نسل جدید ساعت هوشمند اپل تغییر زیادی دیده نمی‌شود. سری جدید ساعت هوشمند اپل همانند نسل اول در دو اندازه ارتفاع بدنه 38 و 42 میلی‌متری عرضه شده است و همان صفحه مربع‌شکل آشنا با صفحه‌نمایشی دارای پوشش محافظی از جنس یاقوت کبود (در مدل‌های فولادی و کیس‌های سرامیکی) و شیشه Ion-X (در مدل‌های آلومینیومی) در طراحی نسل جدید هم دیده می‌شود. ابعاد ساعت جدید اپل براساس اطلاعات سایت مک‌ورلد در نسخه 38 میلیمتری برابر با 11.4×33.3×38.6 میلی‌متر با وزن حدود 28.2 گرم بدون بند و 11.4×36.4×42 میلی‌متر با وزن حدود 34.2 گرم بدون بند است.

introducing apple watch series 2

یکی از مهمترین تغییرات در نسل جدید اپل‌واچ صفحه‌نمایشی است که میزان روشنایی آن نسبت به نمونه قبلی دو برابر شده و بالغ بر 1000nits است. با توجه به این که یکی از کارکردهای اپل‌واچ در طبیعت و فضای باز است، این میزان روشنایی باعث خوانایی صفحه نمایش حتی در برابر نور مستقیم خورشید می‌شود.

introducing apple watch series 2

تغییر ظاهری دیگر در اپل‌واچ 2، افزوده شدن بدنه سرامیکی به بدنه استیل و آلومینیومی است که در نسل 1 این محصول دیده می‌شد. بدنه مدل رده بالای Watch Edition که در نسل جدید از جنس سرامیک و به رنگ سفید است، جایگزین بدنه ساخته‌شده از طلای 18 عیار شده است. ظاهرا اپل سرامیک را به دلیل استحکام بالای آن برای بدنه ساعت جدید در نظر گرفته است. پیش از عرضه مدل جدیدِ ساعت هوشمند اپل شایعه‌هایی وجود داشت که بر اساس آنها، این کمپانی قصد دارد مدل جدید خود را با بدنه تیتانیوم، پلاتین و حتی Liquidmetal عرضه کند؛ اما هیچ کدام از این شایعات درباره مدل جدید به وقوع نپیوستند.

introducing apple watch series 2

بند ساعت یکی از امکانات پیشنهادی اپل برای سفارشی‌ کردن هر ساعت است که برای نسل جدید نیز انواع بندها را با طراحی و رنگ‌های تازه در نظر گرفته است. در نسل جدید از ساعت هوشمند اپل دو بند تازه محصول کمپانی‌های Hermès و Nike به کار گرفته شده است.

introducing apple watch series 2

البته Nike Plus فراتر از یک بند ساعت است و مدل خاصی از سری دوم اپل‌واچ است که اپل با همکاری Nike برای دوندگان طراحی کرده است. اپل برای این مدل، بند سیلیکونی و watch faceهای مخصوصی در نظر گرفته است که مستقیما اپ‌های دویدن را برای کاربر اجرا می‌کند. به این ترتیب در عین این که کاربر به تمرین و فعالیت واداشته می‌شود، امکان ارتباط با دوستان و پیوستن به کلوب Nike Running را نیز خواهد داشت.

introducing apple watch series 2

نسل جدید همانند نسل قبلی از فناوری صفحه‌نمایشRetina Display استفاده می‌کند. بلوتوث نسخه 4.0 در کنار وای-‌فای با استاندارد 802.11b/g/n گزینه‌های ارتباطی این ساعت هوشمند هستند. باتری این ساعت نیز می‌تواند تا 18 ساعت توان مورد نیاز دستگاه را برآورده سازد که این زمان نسبت به نسل قبلی ظاهرا تغییر خاصی نکرده است.

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اپل‌واچ سری 2 وجود داشت که آیا در طراحی این ساعت هوشمند دوربین جلو یا FaceTime به کار گرفته خواهد شد یا خیر. اما این مباحث تنها در حد شایعه باقی ماند. چراکه تمرکز اپل در طراحی و ساخت مدل جدید اضافه کردن تراشه GPS بوده است که می‌تواند در نسل‌های بعدی باعث استقلال کامل ساعت اپل از گوشی ‌‌شود. اضافه شدن GPS به ورزشکارانی مانند دوندگان، دوچرخه‌سواران و کوهنوردان این امکان را می‌دهد که بدون همراه داشتن گوشی آیفون سرعت و مسافت حرکت خود را اندازه‌گیری نمایند. این در حالی است که در نسل قبلی ساعت هوشمند اپل تنها با اتصال به گوشی آیفون امکان استفاده از GPS فراهم می‌شد.

introducing apple watch series 2

به نظر می‌‌رسد اپل در طراحی مدل جدید توجه بیشتری به قابلیت‌های مرتبط با سلامتی و تناسب اندام داشته است و به همین منظور امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار داده است. البته این امر به آن معنا نیست که با داشتن ساعت هوشمند می‌توانید گوشی موبایل خود را کنار بگذارید؛ چرا که این ساعت دارای قابلیت‌های تلفن همراه نیست.

ساعت هوشمند جدید اپل از استاندارد مقاومت IPX7 پشتیبانی می‌کند و قادر است در برابر فشار آب تا عمق 50 متر بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. بدین‌ترتیب می‌توان بدون هیچ مشکلی تا عمق پنجاه متر با آن شنا کرد. علاوه بر این الگوریتم‌های ردیابی اپل برای شناگران میزان کالری مصرفی را با دقت بیشتری محاسبه می‌کند و برنامه‌های تمرینی مناسب شناگران در استخر و آّب‌های آزاد را در اختیار آنها قرار می‌دهد. البته اپل در مورد غواصی با این ابزار پوشیدنی هشدار داده است و به نظر می‌رسد که ساعت جدید برای شنا و ورز‌ش‌های سبک آبی گزینه مناسبی باشد.

introducing apple watch series 2

در مدل جدید، اپل مکانیزمی تعبیه کرده است که با استفاده از ارتعاشات صوتی، آبی را که وارد پنجره مشبک بلندگو (speaker) شده به بیرون می‌راند. به علاوه در بخش شنای اپلیکیشن تناسب اندام (fitness)، امکانی به نام قفل آب پیش‌بینی شده است که مانع از آن می‌شود که با لمس‌ اتفاقی، صفحه‌نمایش از صفحات مهم مورد نظر کاربر خارج شود.

اپل واچ جدید همچنین به پردازشگر‌ دوهسته‌ای S2 مجهز شده که سرعت پردازش آن را تا 50 درصد در مقایسه با ساعت هوشمند فعلی اپل افزایش می‌دهد. به علاوه واحد پردازش گرافیکی (GPU) جدیدی نیز به این ساعت اضافه شده است که عملکرد گرافیکی آن را تا دو برابر بهبود می‌بخشد.

گفتنی است که نسل جدید ساعت هوشمند اپل با پلتفرم watchOS3 عرضه خواهد شد. به لطف نسخه جدید سیستم عامل اپل‌واچ و امکاناتی که این پلتفرم جدید در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سرعت اجرای اپ‌ها افزایش می‌یابد؛ به علاوه با توجه به بهبود پیمایش در watchOS3 سوایپ در watch faceها تسهیل شده است و به طور مثال با دو بار ضربه زدن روی پیام‌ها می‌توان یک پاسخ سریع را ارسال کرد. همچنین با استفاده از قابلیت ایمنی که این بستر جدید در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توان به راحتی با سرویس‌های امداد و نجات تماس گرفت و نقشه‌ای از موقعیت کاربر ارسال نمود. علاوه بر این، دسترسی به اپلیکیشن‌های جانبی (third-party apps)، دریافت و پاسخ به نوتیفیکیشن‌ها و کاربری سرویس Apple Pay تسهیل شده است. وجود اپ‌هایی نظیر Breathe، Activity و قابلیت سفارشی‌سازی تمرینات برای کاربران معلولی که از صندلی چرخدار (wheelchair) استفاده می‌کنند نیز از دیگر ویژگی‌های پلتفرم جدید است. به کمک اپ Activity می‌توان حرکات بدن اعم از حرکات ورزشی و راه رفتن را ثبت و در قالب نموداری با سه حلقه رنگی Stand، Move و Exercise مشاهده کرد.

introducing apple watch series 2

در خصوص بازی‌های طراحی شده برای پلت‌فرم‌های هوشمند، امکانات ساعت جدید برای طرفداران بازی pokemon Go نیز در نظر گرفته شده و آنها قادر خواهند بود از این بازی لذت ببرند.

نسل جدید ساعت هوشمند اپل در رنگ‌های طلایی، صورتی طلایی، نقره‌ای یا خاکستری (space gray) برای بدنه‌های آلومینیومی عرضه خواهد شد. در خصوص بدنه استیل نیز رنگ نقره‌ای یا مشکی (space black) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. نسخه سرامیکی به رنگ سفید عرضه می‌شود.

پیش‌فروش ساعت هوشمند جدید اپل همزمان با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از روز جمعه 9 سپتامبر (19 شهریور 1395) آغاز شده است و از یک هفته بعد یعنی 16 سپتامبر (26 شهریور 1395) در بیش از 25 کشور عرضه خواهد شد. مطابق اعلام اپل، Nike Plus نیز در اواخر ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد.

introducing apple watch series 2

قیمت شروع اپل واچ سری2، از ۳۶۹ دلار خواهد بود که از قیمت شروع اپل‌واچ سری 1 در سال گذشته حدود 20 دلار بیشتر است. مدل سرامیک (Ceramic Apple Watch Edition)  با 1249 دلار قیمت شروع خواهد داشت. قیمت شروع Nike Plus نیز 369 دلار و Hermès 1149 دلار خواهد بود. علاوه بر این، اپل در اقدامی هوشمندانه قصد دارد نسخه‌ بروزشده نسل اول اپل واچ را با قیمت 269 دلار به بازار عرضه کند. این نسخه بروزشده مجهز به پردازنده‌ای دوهسته‌ای و احتمالا واحد پردازش گرافیکی جدید خواهد بود.