معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با اسپیکر استریو، پردازنده قدرتمند و بدون جک هدست

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/6/18        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، Apple iPhone 7 ، Apple iPhone 7 Plus ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : بعد از ماه‌ها درز کردن اطلاعات مختلف در مورد آیفون‌های جدید اپل، این شرکت سرانجام شامگاه گذشته در 7 سپتامبر 2016 (17 شهریور 1395) آیفون‌های جدید خود را به همراه نسل جدید ساعت هوشمند این شرکت به معرض نمایش عموم گذاشت. در این مراسم که طبق معمول سال‌های گذشته در سالن Bill Graham Civic Auditorium سان‌فرانسیسکوی آمریکا برگزار شد دو گوشی iPhone 7 و iPhone 7 Plus با تغییراتی مشهود از لحاظ طراحی و امکانات سخت‌‌افزاری در کنار رنگ‌های تازه معرفی شدند. اپل در توصیف تغییرات جدید این دو مدل به سیستم دوربین پیشرفته، باتری بهبود یافته، اسپیکرهای استریو و دو طیف رنگ جدید اشاره می‌کند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

iPhone 7 و iPhone 7 Plus در مقایسه با مدل‌های پیشین این رده یعنی iPhone 6s و iPhone 6s Plus و نسل پیش از آن از لحاظ ابعاد صفحه‌نمایش با تغییری روبرو نشده و همچنان به ترتیب دارای صفحه‌نمایش‌های 4.7 اینچی و 5.5 اینچی هستند. فیلیپ شیلر (Philip W. Schiller)، نائب رئیس ارشد بازاریابی جهانی اپل در رابطه با این دو مدل جدید اینگونه اظهارنظر کرده است :‌ «آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به طرز چشمگیری تمامی جنبه‌های تجربه آیفون را بهبود بخشیده و با رسیدن به سطح تازه‌ای از نوآوری و دقت، این مدل را به بهترین آیفونی که تا به حال ساخته‌ایم بدل کرده‌اند.» وی در ادامه می‌افزاید :‌ «دوربین‌های با طراحی کاملا جدید عکس‌ها و ویدئوهای بی‌نظیری را در روز و شب برداشت می‌کنند، چیپ A10 Fusion با وجود ارائه بهترین دوام باتری در یک آیفون، قدرتمندترین چیپ در میان تمامی اسمارت‌فون‌هاست و سیستم اسپیکرهای کاملا جدید استریو دو برابر صدا [نسبت به گذشته] مهیا می‌کنند و همه اینها درون نخستین آیفون کاملا مقاوم در برابر آب و خاک [رخ می‌دهد]. »

apple iphone 7 and iphone 7 plus

طراحی ظاهری :‌ تغییراتی از پس سالیان

یکی از انتقادهای همیشگی به مجموعه اسمارت‌فون‌های اپل، تغییرات ناچیز آنها در گذر از نسل‌های جدید است. طرح‌های آشنای اپل معمولا در طی دو نسل متوالی تکرار شده و ایجاد تغییرات بزرگ در آنها کاملا یه سختی صورت می‌پذیرد. آیفون 7 را از این لحاظ می‌توان انقلابی‌ترین محصول اپل از سال 2007 به این سو تلقی کرد؛ محصولی که نه‌‌تنها از ظاهری متفاوت نسبت به گذشته برخوردار است بلکه بسیاری از اجزای سخت‌افزاری کلیدی آن همچون مجموعه دوربین، اسپیکر اصلی و جک هدفون نیز متحول شده است. نخستین نکته مشهود تغییر یافته در ساختار آیفون 7 و ایفون 7 پلاس به بخش پشتی گوشی و محل خطوط آنتن در این مدل تعلق دارد جایی‌که برخلاف مدل‌های پیشین، خطوط سفید‌رنگ آنتن از پشت دستگاه حذف شده و به پیرامون گوشی در بالا و پایین نقل مکان کرده‌اند. این ترکیب، ظاهری یک‌دست‌تر و مرتب‌تر به پشت گوشی داده و مطمئنا در زیبایی آن به خصوص در رنگ‌های تیره‌تر بی‌تاثیر نبوده است. هم‌رنگ بودن این خطوط آنتن با بدنه دستگاه در نسخه‌های تیره دستگاه دیگر جذابیت قابل ذکر در این میان به حساب می‌آید.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

قابلیت ضد آب : مقاومت تا 30 دقیقه در عمق 1 متری

پس از مدت‌ها آیفون نیز به جمع سازندگان گوشی‌های مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و آب پیوسته جایی‌که هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با دارا بودن استاندارد مقاومت IP67 علاوه بر گرد و خاک در برابر ورود آب و رطوبت نیز تا عمق 1 متری برای 30 دقیقه مقاوم هستند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

ابعاد و اندازه‌ها :‌ یکسان با وزن کمتر

هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از ابعادی کاملا مشابه با نسل‌های قبلی خود یعنی iPhone 6s و iPhone 6s Plus برخوردار بوده و در این میان کوچک‌ترین تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده است. ابعاد iPhone 7 برابر 7.1×67.1×138.3 میلیمتر و ابعاد iPhone 7 Plus برابر 7.3×77.9×158.2 میلیمتر است در این میان اما با تغییرات صورت پذیرفته در طراحی این دو مدل، وزن آنها اندکی نسبت به گذشته کمتر شده و به ترتیب به 138 و 188 گرم رسیده است که هر دو نزدیک 4 تا 5 گرم از مدل‌های پیشین این کلاس سبک‌تر هستند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

صفحه‌نمایش :‌ تغییر تنها در روشنایی صفحه

صفحه‌نمایش یکی از معدود قسمت‌های ظاهرا دست‌نخورده در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نسبت به گذشته است. پنل آیفون 7 یک نمونه 4.7 اینچی با وضوح 750×1334 پیکسل با فشردگی 326ppi و کنتراست 1400:1 بوده و در سوی دیگر آیفون 7 پلاس به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1080×1920 پیکسلی با فشردگی 401ppi و کنتراست 1300:1 مجهز شده است. هر دو صفحه‌نمایش از فناوری تشخیص فشار یا 3D Touch برخوردارند که سال گذشته همراه با iPhone 6s رونمایی شد. تنها تغییر قابل اشاره در این میان افزایش روشنایی صفحه‌نمایش iPhone 7 و iPhone 7 Plus نسبت به گذشته است که از 500cd/m2 به 625‌ واحد ارتقا یافته است.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

دکمه Home :‌ تولد یک دکمه لمسی

یکی از تغییرات مهم آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که در نگاه اول چندان به چشم نمی‌آید تغییر ساختار دکمه Home زیر صفحه‌نمایش است. این دکمه که در آیفون‌های ماقبل 5s به دلیل ایجاد اشکال در ساختار فشاری آن بسیاری از کاربران را به استفاده از معادل‌های مجازی آن روی صفحه‌‌نمایش ترغیب کرده بود بالاخره به طور کامل متحول شده و اینک به جای یک ساختار فشاری از یک ترکیب لمسی بهره می‌برد. این دکمه جدید می‌تواند تا سه سطح فشار مختلف را تشخیص داده و به عنوان نمونه فشردن محکم‌تر آن، کاربران به صفحه Home باز گردانده یا یک اپلیکیشن خاص را اجرا می‌کند. کاربران قبلی اپل مطمئنا به زمان بیشتری برای عادت کردن به ساختار این کلید جدید نیاز دارند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

مجموعه دوربین :‌ دنیایی از تغییرات

دوربین یکی از نقاط مانور اصلی اپل در معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس محسوب شده و برای اولین بار همانطور که پیش از این نیز در خبرهای متعدد درز پیدا کرده از این شرکت مشخص شده بود دو دوربین در بخش پشتی iPhone 7 Plus به چشم می‌خورد. در هر دو گوشی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده شده و برای اولین بار هر دو مدل نیز از فناوری لرزه‌گیر اپتیکال دست یا OIS بهره می‌برند. در نسل پیشین این کلاس تنها دوربین مدل بزرگ‌تر یعنی iPhone 6s Plus دارای لرزه‌گیر اپتیکال بود. سنسور این دوربین به گفته اپل تا 60 درصد سریع‌تر و تا 30 درصد کارآمدتر از نسل قبلی این کلاس است. iPhone 7 Plus علاوه بر دوربین 12 مگاپیکسلی مشترک با iPhone 7، از یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فتوی دیگر با گشودگی دیافراگم f/2.8 نیز بهره می‌برد که امکان 2 برابر زوم اپتیکال و 10 برابر زوم دیجیتال را برای تصاویر به ارمغان می‌آورد. دوربین iPhone 7 نیز خود امکان 5 برابر زوم دیجیتال را ارائه می‌دهد.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

وظیفه دوربین 12 مگاپیکسلی دوم در iPhone 7 Plus‌ البته به همینجا ختم نشده و با کمک این دوربین امکان ایجاد افکت‌های عمق میدانی و جدا کردن سوژه اصلی از پس‌زمینه (امکانی که در عکاسی حرفه‌ای از آن به عنوان "بوکه" یاد می‌شود) فراهم می‌آید. امکان عکاسی با هر دو دوربین به صورت جداگانه برای کاربران وجود دارد اما ایده‌آل اپل در این میان استفاده از هر دو دوربین برای ساخت یک تصویر ترکیبی است هر چند نرم‌افزار مورد نیاز برای این کار ظاهرا هنوز در دسترس قرار ندارد.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

به گفته اپل ISP یا پروسسور سیگنال تصویری این دوربین‌ها نیز با تغییرات بزرگی روبرو شده و پس از گرفتن هر عکس، بیش از 100 میلیارد عملیات مختلف روی آن در کمتر از 25 میلی‌ثانیه صورت می‌پذیرد. حضور چهار فلش LED با رنگ‌های مختلف که اپل از آن با عنوان Quad-LED True Tone flash یاد می‌کند یکی دیگر از نکات جدید قابل ذکر در دوربین‌های هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به حساب می‌آیند.

حداکثر وضوح فیلم‌برداری در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس 4K‌ با 30 فریم در ثانیه است و در وضوح 1080p‌ نیز با نرخ 30 یا 60 فریم در ثانیه می‌توان به برداشت تصویر اقدام کرد.

دوربین دوم یا FaceTime Camera در هر دو گوشی با ارتقا نسبت به گذشته از 5 به 7 مگاپیکسل رسیده و اینک با وضوح 1080p نیز فیلم‌برداری می‌کند. این وضوح در آیفون‌های قبلی تنها 720p بود. تشخیص اشخاص و چهره همراه با تثبیت‌کننده خودکار تصاویر برخی از امکانات جدید این دوربین به حساب می‌آیند و سایر موارد از جمله گشودگی دیافراگم f/2.2 در آن تغییری نداشته است.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

حذف جک هدست :‌ EarPodهای جدید و تولد AirPod

جک 3.5 میلیمتری هدست با وجود محبوبیت آن به سبب وجود تعداد بی‌شماری از هدست‌های با کیفیت و حرفه‌ای در بازار، همواره یکی از عوامل محدود‌کننده کاهش ضخامت گوشی‌های موبایل به حساب آمده است از همین رو اپل نیز به مانند یکی دو شرکت دیگر در جدیدترین آیفون‌های خود به طور کامل این پورت را از سیستم حذف کرده و برای اتصال هدست‌های معمول از کابل‌های تطبیق دهنده‌ای استفاده می‌کند که درون جعبه قرار داشته و از یک سو دارای جک 3.5 میلیمتری و از سوی دیگر از پورت اتصالات سیمی Lightning بهره می‌برند. هدست‌های سیمی یا EarPodهای حاضر در جعبه دستگاه به صورت پیش‌فرض دارای پورت Lightning بوده و می‌‌توان آنها را مستقیما به گوشی متصل کرد.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

apple iphone 7 and iphone 7 plus

اپل علاوه بر EarPodهای جدید، در جریان رونمایی از iPhone 7 و iPhone 7 Plus همچنین از هدست‌های کاملا بی‌سیم تازه‌ای به نام AirPod نیز رونمایی کرد که از دو واحد مجزا برای قرارگیری در گوش تشکیل شده و هیچ سیمی نیز آنها را به هم متصل نمی‌کند. AirPodها از فناوری مادون قرمز یا اینفرارد برای تشخیص قرارگرفتن در گوش استفاده می‌کنند و خارج کردن یکی از آنها از گوش نیز منجر به متوقف (Pause) شدن آهنگ در حال پخش می‌شود. در نهایت دو بار ضربه زدن روی یکی از این هدست‌ها دستیار صوتی Siri را فعال می‌کند. AirPodهای اپل از چیپ‌ وایرلس ویژه‌ای به نام Apple W1 بهره می‌برند که عملیات جفت شدن (Pairing) آنها با گوشی را به سرعت و آسانی انجام داده و کاربران را درگیر مشکلات معمول pair شدن بلوتوثی نمی‌کند. تنها کافی‌ست AirPodها از جعبه مخصوص آنها (که حکم شارژر را نیز دارد) خارج شوند تا بلافاصه به گوشی متصل گردند. AirPod به صورت جداگانه با قیمتی در حدود 160 دلار به فروش می‌رسد.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

باتری :‌ دو ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل پیشین

اپل طبق عادت همیشگی این بار نیز ظرفیت دقیق باتری‌های حاضر در iPhone 7 و iPhone 7 Plus را در اختیار کاربران قرار نداده و تنها به تقریبا 2 ساعت دوام بیشتر هر دو گوشی نسبت به مدل‌های متناظر آنها در سال گذشته حین استفاده از اینترنت اشاره کرده است؛ آیفون 7 با یک بار شارژ به گفته شرکت سازنده می‌تواند 12 ساعت روی 3G یا LTE و 14 ساعت روی وای‌فای دوام داشته باشد که این زمان‌ها در آیفون 6s به ترتیب 10 و 11 ساعت اعلام شده بود. همین شرایط برای آیفون 7 پلاس نیز تکرار شده و در حالی‌که این مدل در اتصال 3G/LTE به دوام 13 ساعته و روی وای‌فای به دوام 15 ساعته دست پیدا می‌کند این دو زمان در iPhone 6s Plus هر دو 12 ساعت است.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

بخش پردازشی :‌ 40 درصد سرعت پردازشی بیشتر

پردازش در هر دو مدل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با چیپ‌ست اختصاصی A10 Fusion انجام می‌شود که با 3.3 میلیارد ترانسیستور مشتمل بر 4 هسته پردازشی ست که از این میان دو هسته برای انجام کارهای سنگین‌تر و 2 هسته برای امور سبک و معمول به کار گرفته می‌شوند. این پروسسور به گفته اپل تا 40 درصد سریع‌تر از چیپ‌ست A9 سال گذشته و دو برابر سریع‌تر از Apple A8 سال پیش از آن عمل می‌کند. در بخش گرافیک این چیپ‌ست نیز تغییرات بزرگی رخ داده است. گرافیک 6 هسته‌ای این مجموعه به گفته اپل تا 50 درصد سریع‌تر از نمونه حاضر در A9 بوده و تا 66 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

اسپیکرهای استریو :‌ امکانی برای نخستین بار

حضور اسپیکرهای دوگانه استریو در یک گوشی آیفون یکی از پر طرفدارترین ویژگی‌های مورد انتظار کاربران اپل از گذشته تا به امروز بوده است که بالاخره در ساختار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به آن پاسخ داده شد. این اسپیکرها به گفته اپل دو برابر صدای بیشتری نسبت به iPhone 6s ایجاد کرده و در عین حال از لحاظ کیفیت نیز در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

سیستم‌عامل – iOS 10 با تغییرات متعدد

iOS 10 که پیش از این در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2016 معرفی شد طبق معمول برای اولین بار در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به صورت پیش‌فرض ارائه می‌شود. از جمله گزینه‌های جدید این سیستم‌عامل باید به تغییرات سیستم پیام‌ها، دسترسی Siri به اپلیکیشن‌ها و کاربردهای جدید فناوری 3D Touch اشاره کرد.

رنگ‌ها :‌ دو مشکی جدید

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس جدا از سه رنگ طلایی، نقره‌ای و زر-گلد در دو طیف رنگ تازه‌ شامل مشکی (که البته بیشتر به خاکستری کاملا تیره شباهت دارد) و جت‌-بلک یا مشکی براق نیز ارائه می‌شود. ارائه یک آیفون براق کاملا مشکی از سال 2011 و زمان ارائه iPhone 4s به این سو سابقه نداشته و از این رو جذابیت بسیار بالایی را به همراه می‌آورد. نکته منفی در مورد این رنگ جدید همانطور که به راحتی می‌توان حدس زد دریافت اثرات انگشت فراوان و همچنین پذیرش خراشیدگی‌های ریز در طی زمان است.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

حافظه داخلی : حذف ورژن 16 گیگابایت تولید ورژن 256 گیگابایت

ادامه ورژن 16 گیگابایتی در آیفون 7 با وجود مشکلات فراوان و محدودیت‌های کاربران ظاهرا برای اپل نیز دیگر چندان منطقی به نظر نرسیده و از این رو با حذف این ورژن بالاخره نسخه پایه هر دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با 32 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. در این میان حافظه 64 گیگابایتی نیز حذف شده و حافظه‌های بالاتر دستگاه شامل دو ورژن 128 و 256 گیگابایتی می‌شوند. نکته جالب در این میان همزمان با ارائه آیفون 7 و ایفون 7 پلاس، حذف نسخه‌های 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی iPhone 6s و iPhone 6s Plus‌ از سایت اپل است به طوریکه در حال حاضر تنها دو ورژن 32 و 128 گیگابایتی بر این دو گوشی از طریق سایت اپل در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است که آیفون‌های 6s و 6s Plus تا پیش از این دارای نسخه 32 گیگابایتی نبوده‌اند.

apple iphone 7 and iphone 7 plus

زمان ارائه به بازار – قیمت

قیمت شروع ایفون 7 برای نسخه پایه 32 گیگابایتی تقریبا بدون تغییر نسبت به سال‌های گذشته 649 دلار است و نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز به ترتیب 749 و 849 دلار قیمت خواهند داشت. آیفون 7 پلاس نیز با قیمت پایه 769 دلاری برای نسخه 32 گیگابایتی به بازار ارائه می‌شود نکته جالب در این میان ارائه ورژن جت-بلک یعنی مشکی براق آیفون 7 پلاس تنها در دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایت است. پیش فروش ایفون 7 و آیفون 7 پلاس از 9 سپتامبر (19 شهریور 1395) آغاز شده و زمان حضور آن در بازار 16 سپتامبر (26 شهریور 1395) خواهد بود.  


به روزرسانی - قیمت اپل آیفون 7 و اپل آیفون 7 پلاس در بازار ایران

گوشی اپل iPhone 7 به بازار ایران راه یافته.

گوشی اپل iPhone 7 Plus نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی اپل iPhone 7 و فروشندگان و قیمت گوشی اپل iPhone 7 Plus از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.