اولین ضربه تبلیغاتی سامسونگ به آیفون 5
نمایش خبر
تاریخ : 1391/6/26 | ||
برچسبها : | گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Apple iPhone 5 ، Samsung I9300 Galaxy S III ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple |

واحد خبر mobile.ir : هفته گذشته آیفون 5 شرکت اپل با سر و صدای زیادی به دنیای فناوری معرفی شد. این اسمارت فون که با مشخصات سخت افزاری جدیدی طراحی شده، آنقدر مورد استقبال کاربران و خریداران قرار گرفت که تمام موجودی آیفون 5 اپل در ساعت اول پیش فروش پایان یافت. اما آیفون 5 در ابتدای راه رقابت با سوپر اسمارت فون های بازار قرار دارد و باید یک سال تمام را میان بهترین های اندرویدی و ویندوز فونی تاب بیاورد.
شرکت سامسونگ نیز که خود را برای ضربه زدن به آیفون 5 آماده کرده، در اولین اقدام خود می خواهد تا با یک تبلیغ بسیار ساده توانایی های آیفون 5 در مقابل گلکسی اس 3 را زیر سؤال ببرد. در این تبلیغ، آیفون 5 خاموش شده را می بینید که در برابر گلکسی اس 3 بزرگ قرار گرفته و مشخصات کلیدی هر دو اسمارت فون در زیر آن لیست شده است. در بالای تبلیغ نیز جمله «نیازی به یک نابغه نیست» درج شده که بدین ترتیب گلکسی اس 3 را دارای برتری واضحی نسبت به آیفون می داند
در لیست مشخصات کلیدی، ابتداً مقایسه منصفانه ای در بخش سخت افزار را شاهد هستیم، حتی سامسونگ اشاره به رم یک گیگابایتی آیفون 5 دارد که قبلاً توسط اپل مشخص نشده بود. اما بعد از بررسی مشخصات اولیه سخت افزاری که سامسونگ گلکسی اس 3 را برنده نشان می دهد، به مشخصات نرم افزاری می رسیم که به نظر کمی غیر منصفانه نوشته شده است.
در انتهای لیست ویژگی های کلیدی آیفون 5، مقایسه سیستم عامل ها و سپس کابل ارتباطی در دو اسمارت فون را می بینیم که آخرین مورد در لیست آیفون 5 اپل است. بعد از آن ما با ویژگی های مختلف و اکثراً نرم افزاری گلکسی اس 3 رو برو می شویم که با دقت یکی یکی نوشته شده اند و برخی نیز واقعاً مزایای قابل توجهی در برابر آیفون 5 محسوب می شوند؛ اما آیفون 5 نیز ویژگی هایی دارد که در گلکسی اس 3 نبود آن حس می شود.
ویژگی هایی چون فروشگاه نرم افزاری App Store، پشتیبانی نرم افزاری بهتر اپل، دوربین به احتمال زیاد با کیفیت تر آیفون 5، بدنه باریک تر با بهره گیری از مواد مرغوب تر و مواردی از این دست. البته این به معنای بهتر بودن آیفون در برابر گلکسی اس 3 نیست چراکه هر دوی این اسمارت فون ها جزو بهترین های بازار دسته بندی می شوند و تنها با توجه به نیاز کاربران می توان یکی را به عنوان گزینه مناسب تر انتخاب کرد، اما این موضوع که سامسونگ در تبلیغ خود مبالغه کرده نیز نباید نادیده گرفته شود.
احتمالاً در آینده نیز باید شاهد تبلیغاتی این چنینی بیشتری از طرف سامسونگ باشیم؛ تبلیغاتی که با هدف قرار دادن نقاط ضعف آیفون 5، قصد جذب کاربران اپل را دارد. طرف دیگر یعنی اپل نیز آن طور که تجربه نشان داده، تنها تبلیغات خود را بر مبنای ویژگی های آیفون تهیه می کند و بر خلاف آنچه در دادگاه ها از این کمپانی شاهد هستیم در تبلیغات به رقیب خود توجه چندانی نشان نمی دهد، هرچند قطعاً از فروش بسیار بالای گلکسی اس 3 نیز اصلاً خوشحال نیست.
-
آشنایی با vivo Y400 – ردهپایین نسل چهارمی ویوو با نمایشگر امولد +FHD و باتری 6,000mAh
-
کشف تازه پژوهشگران UCLA: ساخت محصولاتی سریعتر با هدررفت انرژی کمتر و سازگاری بیشتر با محیط زیست
-
مقایسه شیائومی +Redmi Note 14 Pro با Poco X7 Pro - کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟
-
معرفی Realme 15 و Realme 15 Pro – میانردههایی زیبا با باتری 7,000mAh و نمایشگر اولد 1.5K
-
آشنایی با iQOO Z10R – میانردهای با Dimensity 7400 و توانایی عکاسی و فیلمبرداری زیر آب
-
گزارش مالی آلفابت از سهماهه دوم 2025 – رشد دو رقمی درآمد تبلیغات، کسبوکار ابری و جستوجو
-
معرفی Honor Pad X7 – تبلت 93 دلاری آنر با SD 680، باتری 7,020mAh و شارژر معکوس سیمی