سود باورنکردنی اپل از بازار اسمارت فون ها و تبلت ها

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/17
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، آمار Statistics ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : هفته گذشته در خبر "نگاهی به برترین تولید کنندگان اسمارت فون ها در سال 2012" با نگاهی به آمار IDC به سهم بالای شرکت های اپل و سامسونگ از بازار اسمارت فون ها پرداختیم و به این نکته اشاره کردیم که سامسونگ توانسته در سه ماهه دوم سال جاری، دو برابر شرکت اپل اسمارت فون فروخته و سهم خود را نیز از این بازار افزایش دهد.

اما واقعیت آن است که اپل با وجود فروش کمتر، به دلیل حاشه سود بیشتر محصولات خود به خصوص آیفون و آی پد، موفق شده رقیب خود را در بخش درآمد زایی و سود خالص شکست دهد. شرکت اپل در سه ماهه دوم سال جاری تنها 6 درصد از تعداد کل اسمارت فون ها و تبلت های بازار را به فروش رسانده اما همین تعداد کم فروش، برای اپل 43 درصد از درآمد کل بازار را به همراه داشته است.

Smartphone Market's Profit Share

درآمد شرکت اپل نسبت به بقیه شرکت های موبایل فعال در بازار

این مقدار درآمد نیز سود خالص فوق‌العاده 77 درصدی را حاصل آورده و این در حالی است که شرکت اپل در سه ماهه جاری نسبت به دیگر فواصل سال -- بخصوص در فروش آیفون -- رکود را تجربه می کند. بنابراین با وجود موفقیت قابل توجه شرکت سامسونگ در فروش بیشتر اسمارت فون ها و در دست داشتن سهم بزرگتری از این بازار، همچنان از نظر سودآوری این شرکت با رقیب خود فاصله نسبتاً زیادی دارد و سود در این بازار معیار مهمتری نسبت به تعداد فروش محسوب می شود.

Smartphone Market's Profit Share

سهم شرکت های موبایل از سود بازار

یکی از تحلیلگران نیز در خصوص موارد گفته شده معتقد است:

«نهایتاً سود خوراک نوآوری است و نوآوری باعث سودآوری می شود ... و مادامی که سامسونگ سود کمتری نسبت به اپل به دست می آورد ما از اینکه چه کسی فروش بیشتری دارد نگران نیستیم.»

 

منبع : All Things D


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا