درآمد 150 میلیارد دلاری آیفون برای اپل طي 5 سال

نمایش خبر

تاریخ : 1391/4/9
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، آمار Statistics ، Apple iPhone 4S ، Apple iPhone 4 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir :  شرکت اپل در سال 2007 با معرفی آیفون، انقلابی در صنعت اسمارت فون ها به وجود آورد که تأثیر آن تا امروز نیز به روشنی قابل مشاهده است.

اما آیفون در کنار تغییراتی که در جهان اسمارت فون ها به وجود آورده، برای اپل نیز محصول انقلابی بوده چرا که باعث شده نه تنها نام اپل به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولید کنندگان اسمارت فون ها و یا شاید رهبر این صنعت شناخته شود، بلکه توانسته برای این شرکت میلیارد ها دلار سود داشته باشد و عنوان سودآور ترین محصول اپل را از آن خود کند.

 

Apple Revenue By Category

نمودار نشان دهنده درآمد اپل از هر محصول این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی 2012

در همین رابطه مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics با نزدیک شدن به سالروز تولد آیفون، اطلاعاتی در مورد تعداد فروش این محصول منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. طبق این بررسی شرکت اپل تا کنون بیش از 250 میلیون آیفون را در سراسر جهان به فروش رسانده که این مقدار درآمدي برابر با 150 میلیارد دلار برای اپل به همراه داشته است.

در ادامه، این بررسی به موفقیت خانواده آیفون‌ها پرداخته که از سال 2007 هرساله با یک نسل جدید به دنیای اسمارت فون ها قدم نهاده‌اند و آیفون 4 که ظاهراً موفق‌ترین عضو این خانواده 5 عضوی است، توانسته در تعداد فروش و قیمت، بقیه آیفون‌ها را پشت سر بگذارد.

iPhone 4

تحلیلگر Strategy Analytics بر این اعتقاد است که آیفون با وجود موفقیت چشمگیری که در این پنج سال بدست آورده، پنج سال آینده بسیار سخت‌تری را پیش رو خواهد داشت و دلیل این موضوع جدای از پیشرفته شدن رقبای اندرویدی و ویندوز فونی، کاهش تمایل اپراتور ها به دادن سوبسید بسیار سنگین --  که اپراتور ها بوسیله آن با کاستن از قیمت آیفون، مشتریان را به استفاده از سرویس‌های اینترنتی گران‌تر تشویق می‌کنند -- برای آیفون است.

جدای از این، شرایط نا مطلوب اقتصادی به خصوص در آمریکا و منطقه یورو از یک طرف و افزایش نفوذ اسمارت فون ها -- در مقابل فیچر فون ها -- و تنگ شدن فضای رشد از طرف دیگر باعث شده تحلیلگران افزایش فروش اسمارت فون ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را تنها 4 درصد برآورد کنند که این موضوع نیز نشان دهنده سخت‌تر شدن رقابت برای آیفون -- که دارای قیمت بالاتری نسبت به اکثر اسمارت فون های هم رده می باشد -- است.

iPhone 4S

البته هنوز امید زیادی به پیشرفت آیفون و سیستم عامل iOS می‌رود و اگر اپل بتواند در نسل بعدی آیفون -- که احتمالاً با نام آیفون 5 شناخته خواهد شد -- تحول دیگری مانند آنچه در آیفون 4 دیده‌ایم، ایجاد کند و ویژگی هایی چون پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم یا 4G -- که فقدان آن یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف آیفون 4 اس محسوب می شد -- را اضافه کند، می توان سال موفق دیگری را برای این محصول انقلابی پیش بینی کرد.

منبع : Tech Crunch


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا