تعداد نرم افزار های "نا مرئی" در سیستم عامل iOS

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/15
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : پلتفرم iOS در بین دیگر سیستم عامل های اسمارت فون ها از جمله اندروید و ویندوز فون، از بالاترین تعداد نرم افزار برخوردار بوده که این موضوع نیز یکی از دلایل موفقیت آیفون و آی پد است. اما به تازگی و به گزارش شرکت Adeven که ابزاری با نام Apptrace را برای مقایسه آمار مربوط به نرم افزار های iOS توسعه داده است، حدود دو سوم از نرم افزارهای این پلتفرم یا به تعبیر دیگری 400 هزار نرم افزار از 650 هزار نرم افزار فروشگاه App Store، هرگز دانلود نشده و به اصطلاح "نا مرئی" هستند.

مدیر عامل شرکت ذکر شده Christian Henschel در خصوص وضعیت این نرم افزار ها چنین می گوید:

«واقعیت آن است که تنها چند هزار نرم افزار به اندازه قابل توجهی دانلود می شوند ... این به دلیل سیستم بسته اپل است - به سختی می توان آن نرم افزارها را پیدا کرد. شما یک سیستم جستجو مناسب ندارید و بهترین راه برای یافتن نرم افزار ها از طریق لیست بهترین هاست.»

Apptrace Tool

او همچنین در ادامه می گوید:

«اگر شما در آن لیست ها نیستید، احتمالاً توسط هیچ کاربری دیده نمی شوید. 25 نرم افزار برتر به نظر می آید برای همان شرکت هایی باشند که میلیون ها دلار صرف رسیدن به بالای لیست می کنند. اگر شما یک منتشر کننده نرم افزار کوچک و مستقل هستید آنگاه بسیار سخت توسط کاربران دیده خواهید شد.»

Top iPhone List

سخنان Henschel بسیار جالب و حائز اهمیت است چرا که این وضعیت می تواند باعث تغییر نظر توسعه دهندگان مستقلی شود که با دیدن موفقیت نرم افزار هایی چون Angry Birds و Temple Run، قدم در این راه نهاده اند و حال با مشاهده نتایج بسیار ضعیف از تصمیم خود پشیمان شده اند. البته با تمام این اوصاف همچنان iOS نسبت به دیگر سیستم عامل ها برای توسعه دهندگان بیشترین سود آوری را داشته و مشکل دیده نشدن توسط کاربران نیز برای شرکت های بزرگ، با تبلیغات قابل حل می باشد.

البته در کنار این موضوع، معیار های تهیه این آمار به صورت دقیق مشخص نیست و ممکن است شرکت ذکر شده برای جذب توسعه دهندگان بیشتر، کمی بزرگنمایی کرده باشد. همچنین در حال جاضر توسعه دهندگان مستقل بسیاری از تولید نرم افزار برای iOS امرار معاش می کنند و هرچند ممکن است برخی از نرم افزار های این توسعه دهندگان بسیار کم مورد استقبال قرار گیرد، اما نرم افزار های مفید و کاربردی قطعا تعدادی از کاربران را جذب می کنند.

iPhone Apps

شرکت Adeven همچنین در سه ماهه چهارم سال جاری، نتایج مربوط به سیستم عامل اندروید را منتشر خواهد کرد تا بدانیم کدام سیستم عامل نرم افزار های "نا مرئی" بیشتری دارد.

منبع : Gigaom


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا